تحصیل ۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان/اجرای طرح پویش

اجرای طرح‌هایی مانند پویش در این دانشگاه باعث شده برخی رشته‌های کم مخاطب اما پر اهمیت مورداقبال قرار گیرد و در خواست برای تحصیل در این رشته ها روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، پیام نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: ‏دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ۲۸ واحد و مرکز دارد که در استان پراکنده است و در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

وی افزود: ۷۸ هزار دانشجو داریم که از این تعداد پنج هزار نفر خارجی و مابقی ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه ۳۵ در صد از دانشجویان این دانشگاه در حال گذارندن تحصیلات تکمیلی هستند، بیان کرد: اجرای طرح‌هایی مانند پویش در این دانشگاه باعث شده برخی رشته های کم مخاطب اما پر اهمیت نیز  مورداقبال قرار و در خواست برای تحصیل در این رشته ها روند رو به رشدی است.

وی ادامه داد: طرحهایی مانند پویش  ظرفیتی برای اشتغال در آینده فراهم می کند  برای تربیت نیروی متخصصی که کاربلد باشد و دغدغه اشتغال نداشته باشد و امدواریم با اجرای چنین طرح هایی نسل فرهیخته کارآفرین باورمند  داشته باشیم.

نجفی با اشاره به اینکه این دانشگاه در حوزه پزشکی بسیار موفق عمل کرده است و در رشته دندانپزشکی در منطقه سرآمد است، گفت: چنانچه بتوانیم پژوهش‌ها و طرح پویش را توسعه دهیم استارتاپ ها نیز کاربردی تر خواهد شد و در نتیجه منجر به توسعه شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی محور مهم مهدویت را توسعه دهیم، گفت: مهدویت امید را در بدنه دانشگاه و نسل جوان تزریق می‌کند، ظرفیت بزرگی در تفکر شیعه داریم که باید مورد توجه باشد و از آن در همه بخش‌ها بهره ببریم.

وی افزود: تحول در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی به ویژه در حوزه‌های دینی را در دستور کار داریم و همه دانشجویان با هر دیدگاهی در این کرسی‌ها به بحث و گفتگو بپردازند.

وی با ارائه آماری از طرح پویش تصریح کرد: حدود ۷۵۰ دانشجو حین تحصیل به صورت قطعی قرار داد با صنایع دارند و بیش از یک هزار دانشجو نیز در این زمینه متقاضی بوده‌اند که در حال مکان یابی برای آموزش حین کار آنها هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در خصوص شهریه دانشگاه‌های آزاد نیز ادامه داد: باید توجه داشت که با توجه به رتبه بندی صورت گرفته شهریه برخی از دانشگاه‌ها کاهش نیز داشته است.                                                                                                                                    

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه روز ۱۶ آذر روز اتمام آمریکا است، گفت: دانشجو باید درک درستی از انقلاب داشته باشد و باید در این زمینه تحقیق کند تا در مواجهه با مسایل پیرامونی درست تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام حسن عارضی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق راهبردهای خود از جمله اقدامات صورت گرفته در سه ماه گذشته بوده است، گفت: ۲۸ واحد دانشگاهی در استان داریم و یک هزار و ۵۰۰ نفر هیئت علمی و سه هزار و ۹۰۰ استاد مهمان با این واحدها همکاری می‌کنند.

تحول در کتب معارف دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: تحول در کتب معارف دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار داریم، این امر در حوزه کلان نیز دنبال می‌شود، سرفصل‌های کتب انتخاب شده و تاکنون کتب ۱۰ درس آماده شده است، در استان اصفهان نیز درسنامه ها آغاز شده است و در حوزه نهج‌البلاغه این امر محقق شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: به روز رسانی اطلاعات اساتید گروه معارف را نیز در دستور کار داریم و درسنامه نهج‌البلاغه را نیز در استان اصفهان تدوین خواهیم کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =