مروری بر حوادث صبح ایران در یکشنبه 29 خرداد 1390

15 زن و دختر جوان در دام رمال شیطان‌صفت
روزنامه جام‌جم نوشت: با شکایت دختر جوانی که از سوی یک رمال شیطان صفت مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، ماموران پلیس آگاهی این متهم را دستگیر کردند. در تحقیقات مشخص شد، مرد رمال به بهانه بخت‌گشایی و مداوای نازایی، 15 زن و دختر را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
چندی پیش دختری جوان با حضور در پلیس آگاهی استان تهران از مرد رمالی به نام امیر شکایت کرد. شاکی در اظهاراتش گفت: چند خواستگار داشتم که به همه آنها پاسخ منفی دادم و از چند ماه پیش دیگر کسی به خواستگاری‌ام نیامد و این موضوع مرا به شدت نگران می‌کرد تا این که به توصیه فردی به خانه مرد رمال رفتم تا او به اصطلاح بخت‌گشایی کند. پس از ورود به خانه مرد رمال، او مدعی شد که بخت من بسته شده است و سپس به بهانه نوشتن دعا روی بدنم، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و تهدید کرد در صورت شکایت اجنه را سراغم می‌فرستد و از من سلب آسایش خواهد کرد و ...
در پی این شکایت موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و با کنترل نامحسوس و مستندسازی از رفتارهای مرد رمال‌ ـ که بیشتر مراجعه‌کنندگان به او را زنان و دختران جوان تشکیل می‌دادندـ مشخص شد مرد رمال به بهانه نوشتن دعای حل مشکلات و گشایش بخت روی بدن زنان با زعفران و گلاب آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است. با گزارش عملکرد مجرمانه رمال شیطان‌صفت به بازپرس پرونده، دستور قضایی در این ارتباط صادر و متهم دستگیر شد.
با دستگیری متهم، 15 زن و دختر که در دام شیطانی وی گرفتار شده بودند، با حضور در پلیس آگاهی از وی شکایت کردند که تحقیق در این زمینه برای شناسایی دیگر شاکیان ادامه دارد.
سرهنگ گل‌صباحی با اشاره به این پرونده گفت: از ابتدای سال جاری، ماموران پلیس آگاهی استان تهران و البرز ‌8 رمال حلیه‌گر را دستگیر کرده‌اند که 2 نفر از این رمال‌ها زن هستند. برخی از این رمال‌ها حتی سواد خواندن و نوشتن هم ندارند و صرفاً با وعده‌های پوچ و فریبنده نه‌تنها مشکلی از مردم حل نمی‌کردند، بلکه برای آنها مشکلات بیشتری را رقم می‌زدند. در بازرسی از محل سکونت رمال‌های دستگیرشده انواع کتاب‌های رمالی، ادوات شیطان‌پرستی، رمل و اسطرلاب، پوست حیوانات و نسخه‌های عجیب و غریب کشف شده است.

 

آخرین عضو باند سارقان بانک شهر قدس دستگیر شد
روزنامه جام‌جم نوشت: آخرین عضو فراری باند سارقان بانک ملی شهرستان شهر قدس (قلعه‌ حسن‌خان)‌ که تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر شد. متهم در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد پس از همدستی با سارقان بانک، 2 میلیون تومان از آنها پول گرفته است. طراح اصلی این سرقت سرایدار بانک بود که با همدستی 3 نفر از دوستانش زنگ خطر و دوربین مداربسته بانک را از کار انداخت.
متهمان نیمه‌های شب 27 اسفند سال گذشته با تخریب گاوصندوق 5‌/‌2 تنی بانک چک و پول‌های موجود در آن به ارزش 426 میلیون تومان را سرقت کرده و تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بودند تا این‌که 3 نفر از آنها اوایل خرداد امسال در جریان نقد کردن چک‌های مسروقه بانک، شناسایی و دستگیر شدند.
متهمان علاوه بر همدستی با یکدیگر، اعتراف کردند که یک مرد معتاد به نام علی نیز در سرقت با آنها همدست بوده است. به این ترتیب چهارمین عضو باند تحت تعقیب قرار گرفت و روز گذشته در حومه شهر دستگیر شد. 
اعتراف چهارمین عضو باند سرقت
متهم در بازجویی به پلیس گفت: یکی از اعضای باند ـ محمد ـ از اقوام من بود. او در قبال پرداخت 2 میلیون تومان پول از من خواست در جریان سرقت از بانک به وی کمک کنم که خواسته‌اش را پذیرفتم. شب سرقت من دکه‌ فروش چای و سیگار را در نزدیکی بانک راه‌اندازی کردم تا به همدستانم در 2 مرحله برای خروج پول‌های موجود درون گاوصندوق از بانک کمک کنم. نیمه شب با پایان گرفتن ماجرای سرقت، دکه را همانجا گذاشتم و با دیگر اعضای باند فرار کردم. روز بعد در ملاقات با محمد ـ همدستم ـ 2 میلیون تومان پول سهم من از دزدی را از وی گرفتم و متواری شدم.
بنابراین گزارش، آخرین عضو باند سرقت نیز با قرار قانونی از سوی قاضی ولیعهدی، رئیس شعبه 103 حوزه قضایی شهرقدس (قلعه‌حسن خان) روانه زندان شد.

 

بازداشت 8 عضو باند فساد
روزنامه جام‌جم نوشت: اعضای یک باند 8 نفره که با تشکیل خانه‌های فساد دختران و پسران جوان را فریب می دادند و به دام می‌انداختند، روز گذشته از سوی ماموران کلانتری مارلیک دستگیر شدند.
 روز چهارشنبه گذشته مردی با کلانتری مارلیک در کرج تماس گرفت و از رفت و آمدهای مشکوک زنان و مردان غریبه به خانه مرد همسایه‌اش خبر داد. ماموران کلانتری مارلیک با اعزام به محل و تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند مردی میانسال به نام اکبر از یک هفته پیش آپارتمانی را اجاره کرده و رفت و آمد افراد غریبه در نیمه‌های شب به خانه‌اش آسایش را از ساکنان مجتمع سلب کرده است.
دستگیری 8 عضو باند فساد
در تحقیقات معلوم شد مرد مستاجر خانه‌اش را به یک مرکز فساد تبدیل کرده است. ماموران با هماهنگی قضایی با قاضی حسین‌زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای شهرستان ملارد، روز گذشته وارد خانه شدند و مرد صاحبخانه‌ را به همراه 4 مرد و 3 زن جوان دستگیر کردند. در بازرسی از این خانه مقادیری موادمخدر (شیشه) و ادوات استعمال آن کشف و ضبط و مرکز فساد با دستور قضایی پلمب شد.
با بررسی سوابق کیفری متهمان معلوم شد همه آنها دارای سابقه کیفری هستند و به اتهام تشکیل خانه فساد دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
در بخش دیگری از تحقیقات ماموران معلوم شد سرکرده باند (اکبر) چندی پیش به اتهام تشکیل یک مرکز فساد در منطقه دیگری تحت تعقیب پلیس بوده است. به این ترتیب سرکرده باند به‌طور جداگانه بازجویی شد و به تشکیل خانه‌های فساد اعتراف کرد.
اعتراف سرکرده باند
متهم به پلیس گفت: از چندی پیش با شناسایی مردان ولگرد، زنان خیابانی و دختران فراری در بوستان‌های شهر، آنها را به بهانه استخدام در شرکت‌های خیالی فریب می‌دادم و به دام می‌انداختم. بعد از یک هفته این افراد را وادار به مصرف موادمخدر (شیشه) می‌کردم تا کم‌کم معتاد می‌شدند، بعد از آن، آنها برای تامین هزینه اعتیاد و زندگی‌شان خواسته‌های مرا می‌پذیرفتند.
سرکرده باند با اشاره به فعالیت‌های همدستانش گفت: من خانه‌ها را اجاره و تبدیل به یک مرکز فساد می‌کردم و اعضای باند نیز با رفت و آمد مقابل مراکز خرید و بوستان‌های شهر، دختران و پسران غریبه را فریب می‌دادند و به خانه فساد می‌کشاندند.
با اعتراف سرکرده باند، 4 مرد و 3 زن دیگر اعضای باند نیز مورد بازجویی قرار گرفتند و به همدستی با وی در فریب دختران و پسران جوان و به دام انداختن آنها در مراکز فساد اعتراف کردند. بنابر این گزارش، اعضای این باند 8 نفره با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

 

جنایت دزدها هنگام تقسیم اموال
روزنامه جام‌جم نوشت: در 2 جنایت جداگانه در تهران بزرگ، بازپرس ویژه قتل تهران تحقیق در ارتباط با این دو حادثه را آغاز کرد.
به دنبال اطلاع ماموران کلانتری 158 کیانشهر از وقوع یک قتل در این محل در جنوب شرق تهران، بازپرس عموزاد با حضور در محل، تحقیقات قضایی را در این باره آغاز کرد. بررسی بازپرس ویژه قتل تهران مشخص کرد، مقتول جوان 27 ساله‌ای بود که با اصابت 2 ضربه چاقو به سینه جان باخته و عامل جنایت به نام امیرحسین پس از ارتکاب قتل متواری شده است. در مرحله بعدی از تحقیقات معلوم شد، قاتل و مقتول هر دو سارق هستند که هنگام تقسیم اموال دزدی با یکدیگر درگیر شده‌اند که این نزاع منجر به مرگ یکی از سارقان شده است. با دستور قضایی مبنی بر انتقال جسد به پزشکی قانونی، دستور دستگیری متهم فراری صادر و پرونده به شعبه 10 پلیس آگاهی ارسال شد.
قتل با انگیزه نامعلوم
جنایت دوم پس از 2 ساعت از سوی ماموران کلانتری 106 نامجو به بازپرس جنایی تهران اطلاع داده شد. با حضور قاضی در محل جنایت، مشخص شد مقتول علیرضا نام دارد که از سوی مرد 40 ساله‌ای به نام حبیب به قتل رسیده است.با دستور قضایی، تلاش برای دستگیری متهم که پس از ارتکاب جنایت متواری شده است ادامه دارد. هنوز از انگیزه این قتل گزارشی منتشر نشده است.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    10 1
    این‌جا ایران است دیگر؟! تگزاس که نیست.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    8 0
    تازه این مواردی است که بالاخره رو میشود، وای به تجاوزهای پنهان!
  • علی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    12 0
    عادی شده دیگه انگار ادم کشتن تجاوز زوری دزدی بمب جنسی و بیکاری و فقدان فرهنگ کافی تاکی اخه اگر مولا علی بود اهای اقایون که در خواب خرگوشی هستید سرگرم دعواهای جناحی هستید تا کی چوب ندومن کاری های شما رو جونای ما بدن از برادر شهیدم خجالت می کشم
  • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    4 0
    عادی شده دیگه انگار ادم کشتن تجاوز زوری دزدی بمب جنسی و بیکاری و فقدان فرهنگ کافی تاکی اخه اگر مولا علی بود اهای اقایون که در خواب خرگوشی هستید سرگرم دعواهای جناحی هستید تا کی چوب ندومن کاری های شما رو جونای ما بدن از برادر شهیدم خجالت می کشم
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    9 0
    كجايه كاريد چند روز قبل تو كرج صاحب يه موبايل فروشي كه يه دختر جوون بودن سر ظهر كشتن انگار نه انگار.به گوش تمام كرج رسيد ولي كو قاتلا.
  • ایرانی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    7 0
    قوه قضاییه ساختارش باید اصلاح بشه.
  • بهروز IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    5 0
    بایداز حرکت بایستیم وبه جدیت فکر کنیم که علت این رفتارها چیست؟سپس پیگیرانه عمل کنیم و از شعار دادن پرهیز کنیم.از عبور کردن و سهل انگاری بشدت باید پرهیز کرد.اگر بی توجه باشیم شاید فردا قربانی یا عامل جرم، خودمان یا نزدیکانمان باشد.
  • مهران IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    6 0
    همش از بیکاریه
  • بدون نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    6 0
    ضعف اصلي كشور در استقرار نظام شايسته گرايي است. شايسته است آدمهاي با علم و كفايت بر سركار بيايند تا مشكلات را بشناسند و حل و فصل اش كنند. اين نمايندگان مجلس كه ....حقوق ميگيرند چرا پيگيري نميكنند
  • ایرانی IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    7 0
    خدا هیچ بنی بشری را سمت دادسرا و آگاهی نکشونه، چه متهم باشی چه شاکی، اول بازداشت. اولین فکری که به ذهن بازپرسان محترم می رسد و اصلا فکر نمی کنند.
  • بدون نام MX ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    7 1
    ایران از تگزاس هم بدتر شده