یزد در رتبه نخست پرخطرترین استان‌های سرطانی کشور

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به رتبه نخست یزد به عنوان پرخطرترین استان‌های سرطانی کشور گفت: جلوگیری از شیوع سرطان در استان به کار بین بخشی وسیعی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دکتر مسعود با اشاره به افزایش شیوع سرطان در جهان و ایران گفت: تغییر سبک زندگی مانند تغذیه، تحرک بدنی، استعمال دخانیات، آلودگی‌های زیست محیطی، صنعتی شدن و مواجه شدن با عوامل زیانبار کار از مهمترین عوامل افزایش سرطان به شمار می‌آید.

وی عوامل ژنیتیک را هم در این مساله سهیم دانست و افزود: افزایش سن جامعه نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است و هر چه جامعه مسن‌تر باشد و میانگین سنی بالاتر رود، احتمال بروز سرطان در این جامعه وجود دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت، پیشگیری از شیوع سرطان را نیازمند کار بین بخشی وسیع عنوان کرد و اظهار داشت: غربالگری سرطان‌های شایع مثل روده بزرگ، سینه و دهانه رحم توسط حوزه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

شریفی ادامه داد: با همکاری همه ادارات ذینفع، سند پیشگیری و مراقبت از بیماران سرطانی تنظیم و در شورای سلامت و امنیت غذایی استان مصوب و ابلاغ شده و امیدواریم با فروکش کرونا بتوانیم به این مهم رسیدگی کنیم. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =