تخت روانچی: تروریست‌های سوریه باید محاکمه شوند

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: برای جلوگیری از رنج بیشتر مردم سوریه و آثار منفی درگیری این کشور بر صلح و امنیت منطقه ای، باید تلاش ها برای پایان دادن به آن مضاعف گردد.

به گزارش خبرآنلاین،  مجید تخت روانچی درباره وضعیت خاورمیانه و سوریه در سازمان ملل گفت: البته اینگونه اقدامات باید مبتنی بر احترام کامل به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه، خروج تمام نیروهای ناخوانده و اشغالگر از تمام نقاط این کشور و همچنین مبارزه مؤثر با گروههای تروریستی در آن باشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از تروریست‌های مستقر در سوریه باید به خاطر استفاده از عوامل شیمیایی در جریان درگیری این کشور محاکمه شوند.

نماینده ایران در سازمان ملل بیان کرد: ما بار دیگر حمایت کامل خود را از تحقق اهداف کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی از طریق اجرای کامل، مؤثر و غیر تبعیض آمیز آن اعلام می کنیم و قویاً خواستار جهانشمولی این معاهده هستیم. در این راستا، ایران معتقد است باید رژیم اسرائیل مجبور شود بدون هیچ پیش شرط یا تأخیر بیشتر به این کنوانسیون بپیوندد.

روانچی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنین بر اهمیت تقویت اقتدار کنوانسیون و فعالیت مستقل، بیطرفانه و حرفه ای سازمان منع سلاحهای شیمیائی تأکید می کند و خواستار پایان دادن به استفاده ابزاری برخی کشورها از این سازمان می باشد. ایران از تلاشهای قابل توجه دولت سوریه در اجرای تعهداتش بر اساس کنوانسیون از جمله تخریب کامل تمامی ۲۷ تأسیسات تولید سلاح شیمیایی خود، تقدیر می کند و امیدوار است دیدار آینده مدیر کل سازمان منع سلا حهای شیمیائی و وزیر امور خارجه سوریه به حل مسائل باقیمانده منجر شود.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =