آشنایی با دوره های اشتغال محور آرایشگری زنانه در تهران

آموزشگاه آرایشگری زنانه به مکانی اطلاق می شود که در آن فنون و تکنیک های آرایشگری که یک حرفه در زمینه ی افزایش زیبایی ظاهری است ، آموزش داده می شود.

آرایشگری یکی از مشاغلی است که به دلیل تنوع زیادی که در رشته های مختلف آن وجود دارد، هنگام وارد شدن به آن علاوه بر علاقه زیاد به این شغل فرد باید از خلاقیت ذاتی برخوردار بوده و بتواند صبر و حوصله زیادی به خرج دهد. یکی از ویژگی های جالب این شغل این است که فرد می تواند تنها در یکی از زیر شاخه های آرایشگری مانند رنگ مو، آرایش صورت و میکاپ، کاشت ناخن، پاکسازی پوست، تاتو ابرو و ... و برحسب علایق خود فعالیت داشته باشد. اما در آرایشگری نیز مانند تمام مشاغل فرد برای اینکه بتواند به صورت حرفه ای عمل نموده و تمام تکنیک ها و راز و رمزهای آن را بلد باشد باید ابتدا در دوره های آموزشی آرایشگری زنانه شرکت کند و پس از کسب مدرک وارد به بازار کار شود . همچنین پس از ورود به بازار کار  نیز  باید به صورت منظم و دوره ای در دوره های آموزشی شرکت نموده و علم خود را به روز نگه دارد.

در آموزشگاه های آرایشگری زنانه چه رشته هایی آموزش داده می‌ شوند؟

در این آموزشگاه ها بر حسب انتخاب و علایق فرد رشته های مختلفی به هنرجویان آموزش داده می شوند که دارای زیر مجموعه های مختلفی هستند که فرد می تواند تمام زیر شاخه ها را آموزش دیده و یا تنها به یک زیر شاخه آن اکتفا کند . این آموزش ها شامل موارد زیر می باشند:

- خدمات مرتبط با زیبایی پوست

در این رشته زیر شاخه های مختلفی وجود دارد : دوره آموزش پاکسازی پوست ، اپیلاسیون بدن ، طراحی با حنا بر روی پوست و اصلاح صورت و... است.

- گریم و میکاپ

شاخه های گریم و میکاپ شامل میکاپ و گریم تخصصی عروس، آرایش کردن صورت و گریم کودک می باشد.

- اکستنشن کردن

اکستنشن مژه ها، موها و لیفت مژه در این مجموعه قرار دارد.

- خدمات مرتبط با زیبایی ناخن

از زیرشاخه های این رشته آرایشگری می توان به انجام مانیکور و پدیکور ناخن و همچنین لمینت و طراحی بر روی آن اشاره نمود.

- آرایش ابرو

در این رشته می توان با نحوه اصلاح ابرو، فیبروز کردن و لمینت و لیفت ابرو را فرا گرفت.

- کوتاهی مو

کوتاهی مو شامل فراگرفتن انواع مدل های کوتاهی مو است.

- رنگ مو

در این رشته فرد انواع مختلف مدل های رنگ مو مانند رنگ موی ساده، مش، هایلایت و غیره را فرا گرفت.

- خودآرایی

هنرجو در این رشته نحوه آرایش کردن حرفه‌ای صورت خود را که شامل نحوه زیرسازی پوست و برطرف کردن عیوب موجود بر روی سطح پوست توسط کرم های مخصوص را فرا گرفته  سپس آرایش چشم و لب را به طور حرفه‌ای فرا می ‌گیرد.

- آرایش مو

در این رشته هنرجو با انواع مدل های براشینگ و شینیون مو آشنا شده و می تواند آرایش موی عروس را نیز به صورت تخصصی فرا گیرد.

سر فصل های ابتدایی برای گرفتن مدرک آرایشگری شامل چیست؟

هنرجویان برای آنکه بتوانند مدرک آرایشگری خود را بگیرند باید علاوه بر گذراندن دوره های مختلف، ابتدایی ترین مسائل را نیز آموزش ببیند به عنوان مثال آنها باید ابتدا بتوانند ابزارهای کاررا که شامل انواع شانه ها ،سشوار مناسب برای سالن، انواع قیچی و... را شناخته و کار با آنها را یاد بگیرند. در ادامه هنرجو باید بتواند پوست و موی مختلف مانند پوست و موهای چرب، خشک، معمولی، ترکیبی و غیره را از یکدیگر تشخیص داده و بدانند که برای هر نوع پوست و مو چه موادی را به کار ببرند. هنرجویان باید با محصولات شیمیایی آرایشی و بهداشتی استاندارد آشنا شده و همچنین بتوانند مو را به مدل های مختلف و مورد دلخواه مشتری کوتاه کنند.
نحوه براشینگ کردن موها توسط سشوار یکی دیگر از سر فصل هایی است که هنرجویان باید در آموزشگاه آرایشگری برای اخذ مدرک فرا گرفته و همچنین بتوانند موهای بلند را با  استفاده از ابزارهای مختلف شینیون کنند. یکی دیگر از سر فصل هایی که در آموزشگاه آرایشگری زنانه آموزش داده می شوند   دوره استفاده صحیح از محصولات بهداشتی و کرم ها است . در ادامه هنرجویان باید بتوانند با اطلاعات اولیه مربوط به رنگ کردن موها آشنایی داشته و با انواع رنگ موها، رنگ های پایه، کاتالوگ خوانی،نحوه رنگ کردن مو، کار کردن با ابزارها و لوازم مش مانند فویل و کلاه، نحوه کار با واریاسیون و غیره آشنا شوند.

ویژگی های یک آموزشگاه آرایشگری زنانه خوب چیست؟

در صورتی که قصد گذراندن دوره های آرایشگری در  آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران را دارید که بتوانید پس از آموزش به صورت حرفه‌ای فعالیت نموده و کسب درآمد کنید باید در آموزشگاهی ثبت نام کنید که شامل ویژگی های زیر باشد:

  • آموزشگاه دارای مجوزهای رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کل کشور باشد.
  • اساتید با تجربه و ماهر و مربیان حرفه‌ای در این آموزشگاه مشغول به کار باشند.
  • تمام سرفصل ها و آموزش ها به صورت تئوری و عملی به هنرجویان آموزش داده شوند.
  • لوازم و تجهیزاتی که برای انجام کارهای آرایشگری لازم هستند در آموزشگاه به صورت کامل موجود بوده و از جمله مدرن ترین تجهیزات باشند.
  • چارت آموزشی که توسط فنی و حرفه‌ای ارائه می ‌شود توسط مربیان آموزشگاه به صورت کامل آموزش داده شوند.
  • در صورت درخواست، هنرجو به فنی و حرفه ای معرفی شود .

برای شرکت در دوره های آموزشی آرایش و زیبایی در تهران ، با آموزشگاه مریم رحیمی فرد تماس بگیرید.
 تلفن : ۸۸۴۸۷۴۶۴ – ۰۲۱
www.maryamrahimifard.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =