دو مشکل مهم کم آبی از نظر نماینده میناب

فارس نوشت:نماینده مردم میناب در مجلس گفت: عدم توجه به آمایش صنعت و بی توجهی به الگوی صحیح مصرف دو مشکل مهم در بحث منابع آبی کشور ما است به گونه‌ای که ما بیش از آنکه آب را مصرف کنیم هدر می‌دهیم.

حسین رئیسی نماینده مردم میناب، با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور گفت: چند سالی است که کره زمین گرم‌تر شده و اقلیم تغییر کرده و بحث کم‌آبی یک بحث مربوط به یک کشور نیست که البته در این میان کشورهای خشک و نیمه خشک با مشکلات بیشتری در بحث تأمین مواجه‌ بوده و هستند.

ما بیش از آنکه آب را مصرف کنیم آن را هدر می‌دهیم/ دو مشکل مهم در بحث کم‌آبی

وی افزود:‌ بسیاری از کشورها نحوه مصرف آب خود را اصلاح کرده و با اصلاح الگوی مصرف در حوزه‌های مختلف توانسته منابع آبی خود را مدیریت کنند اما متأسفانه در کشور ما به این موضوع توجه چندانی صورت نگرفته است و ما در این زمینه همچنان روش‌های قبلی خود را در مصرف آب در اکثر موارد ادامه می‌دهیم.

 نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم اصلاح الگوی مصرف باعث شده تا ما با مصرف آب زیاد و راندمان پایین مواجه باشیم و ما بیش از آنکه آب را در کشورمان مصرف کنیم، آن را هدر می‌دهیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از کشورها آبیاری کشاورزی از طریق زیرزمینی و رساندن آب به ریشه‌ها انجام می‌شود تا با مصرف کم آب آبیاری کشاورزی به خوبی انجام شود.

وی افزود:‌ از سوی دیگر بسیاری از کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت استفاده از آب دریا از طریق آب‌شیرین کن روی آورده‌اند و امروز می‌بینید با استفاد از این روش و اصلاح الگوی مصرف کشورهایی که تا پیش از این واردکننده محصولات کشاورزی بوده‌اند خود به صادرکننده این محصولات تبدیل شده‌اند.

 نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما با تا توجه به سواحل گسترده‌ای که داریم باید شیرین کردن آب دریا را در دستور کار خود قرار دهیم  چرا که یکی از راه‌های تأمین منابع آبی کشور استفاد از آب دریاها است.

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که در بحث منابع آبی آن هم در این شرایط با آن مواجه‌ایم عدم توجه به آمایش صنایع است که صنایع‌ آب‌بر ما عموماً در مناطق مرکزی واقع شده‌اند و آب شیرینی که باید برای دیگر مصارف باشد در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی افزود: صنایع و به ویژه صنایع آب‌بر باید در نزدیکی دریا تأسیس و راه‌اندازی شوند تا دسترسی آنها به آب‌های آزاد با سهولت انجام شود نه اینکه آب شیرین در مناطق مختلف بخواهد در حوزه صنعت به مصرف برسد.

41217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =