جزییات پذیرش بدون کنکور برای استعدادهای درخشان در دانشگاه علامه

فارس نوشت: دانشگاه علامه طباطبایی شرایط، جزئیات و زمان ثبت نام برای «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دانشگاه علامه طباطبایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ براساس آیین نامه "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته دوره های روزانه و شبانه با شرایط ذیل برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲  در دوره روزانه کارشناسی ارشد رشته های مختلف دانشجو پذیرش می کند.

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال تحصیلی ۹۷-۹۸ که پس از شش نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای درسی دوره، به لحاظ میانگین کل، جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی از مجموع دوره های روزانه و شبانه خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال ۸ نیمسال طبق سرفصل درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی دانش آموخته شوند می توانند در این فراخوان ثبت نام کنند.

دانشجویانی که در طول شش نیم سال دانش آموخته شوند باید به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیم سال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزءپانزده درصد برتر باشند. قید هم رشته و غیر هم ورودی در گواهی دانشگاه مبدا الزامی است.

حداقل میانگین کل تا پایان نیم سال ششم برای کلیه رشته های تحصیلی متقاضیان سایر دانشگاه ها ۱۷ بوده و متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ از مقطع کارشناسی خود فارغ التحصیل شوند.

دانشجویانی که دارای هرگونه محکومیت انضباطی از شورای انضباطی دانشگاه یا وزارت عتف با هر درجه و عنوان باشند، امکان ورود به مقطع بالاتر از طریق سهمیه استعداد درخشان را ندارند، و دانشگاه مختار است در صورت اطلاع از آن در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، تحصیل و حتی فراغت از تحصیل با دانشجو مطابق ضوابط و مقررات برخورد کند.

پذیرش از میان دانشجویان واجد شرایط دانشگاههای دولتی انجام میگیرد، لذا به تقاضای سایر دانشجویان دانشگاههای غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پردیس خودگردان، پردیس بین الملل، پیام نور، علمی - کاربردی و دوره های نیمه حضوری، غیرحضوری، مجازی و نظایر آن، ترتیب اثر داده نمی شود.

مدارک تحصیلی کلیه متقاضیان توسط کمیته منتخب گروه آموزشی رشته های ذیربط مورد بررسی قرار می گیرد و دانشجویانی که موفق به کسب حد نصاب لازم ۵۰ درصد از کل امتیاز شوند، به ترتیب اولویت و در چارچوب ظرفیت پذیرش مصوب، پذیرش خواهند شد.

گزینش نهایی متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد با لحاظ کردن معدل شش نیم سال داوطلب به نسبت ۶۰و نمره ارزیابی اساتید گروه آموزشی مربوطه به نسبت  ۴۰ محاسبه خواهد شد.

معدل شش نیمسال داوطلب ۴۰ نمره ارزیابی اساتید  مشخص و اعمال خواهد شد. لذا رتبه های دانشجویان در لیست اولیه ۱۵ درصد برتر ملاک پذیرش نهایی نمی باشند.

بدلیل کمبود ظرفیت های پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به تعداد دانشجویان مندرج در لیست اولیه ۱۵ درصد برتر، ارزیابی و امتیازدهی گروههای آموزشی جهت کنترل کیفیت دانشجویان مورد پذیرش، اعمال ضریب ۶۰ درصد معدل شش نیمسال داوطلب و ۴۰ درصد نمره ارزیابی اساتید مطابق مصوبات داخلی دانشگاه بدلیل توجه به معیارهای کمی و کیفی در فرایند پذیرش دانشجوی استعداد درخشان؛ لازم است کلیه دانشجویان توجه کافی به سایر اقدامات پذیرشی همانند ارائه درخواست به دیگر دانشگاهها و یا آماده سازی خود برای کنکور کارشناسی ارشد را در دستور کار قرار دهند، تا در صورت عدم قبولی خود، فرصت پذیرش از طرق دیگر را از دست ندهند.

ارزیابی گروه های آموزشی به دو شیوه انجام خواهد گرفت؛ روش اول بررسی مدارک، مستندات ارائه شده و نمرات دانشجویان و روش دوم برگزاری مصاحبه در صورت تشخیص گروه آموزشی رشته مورد تقاضای داوطلب. به عبارت دیگر انتخاب روش بررسی و امتیازدهی به پرونده های متقاضیان از بین دو روش مذکور روش ارزیابی مدارک و مستندات و شیوه مصاحبه در اختیار گروههای آموزشی و به تشخیص آنها است.

پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاههای خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاههای خارج از کشور اخذ کرده اند و دانشجویانی که بدون آزمون به دوره کارشناسی راه یافته اند و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته، با استفاده از ضوابط این فراخوان امکان پذیر نیست.

متقاضیان فوق تا ۳۰ آذر ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به azmoon.atu.ac.ir  نسبت به ثبت نام الکترونیکی خود اقدام کنند و هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه علامه طباطبایی صورت می پذیرد. لذا، به داوطلبان توصیه می شود اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه بطور منظم پیگیری نمایند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =