بسکتبال و سایر رشته‌ها در ارومیه زیر سایه والیبال قرار گرفته است / صداوسیما به ورزش کم توجه است

ایرنا نوشت: رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی گفت: تیم خانه بسکتبال ارومیه نماینده استان در لیگ دسته یک کشور بدون حمایت در حال آماده سازی است.

اسماعیل نوری گفت: فصل جدید لیگ دسته یک بسکتبال کشور در گروه هفت منطقه شمال از روز اول دی‌ماه در شهر اراک آغاز خواهدشد.

وی افزود: در این گروه تیم خانه بسکتبال ارومیه به عنوان نماینده استان با تیم‌های مهرام ۲۰۲۱، خانه بسکتبال تبریز و نبوغ اراک دیدار خواهدکرد.

وی بیان کرد: با عدم همراهی سایر نهادها و نبود حمایت‌های لازم، تیم خانه بسکتبال ارومیه با بودجه‌ای ناچیز در مقایسه با رقبا و با استفاده از بازیکنان بومی در حال تمرین و آماده‌سازی است و بعد از حضور در تورنمنت چهارجانبه زنجان، بازیکنان با انگیزه خود را برای مسابقات لیگ آماده می‌کنند.

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این تیم نه با انگیزه کسب مقام، بلکه برای بازگشت استان آذربایجان‌غربی به بسکتبال کشور بعد از سال‌ها غیبت تنها با حمایت شرکت بیرثانیه و چند خیّر ورزشی تشکیل شده است.

نوری با انتقاد از نگاه تک رشته‌ای به والیبال گفت: بسکتبال یکی از رشته‌های دانشگاهی و با قدمت چندین ساله است که به همراه رشته‌های والیبال و بوکس در این استان در بین اقشار مختلف مورد توجه بوده و اکنون نیز با وجود رشد و پیشرفت رشته‌های دیگر و اضافه شدن ورزش‌های انفرادی و تیمی مختلف و افزایش علاقمندی به آنها، متاسفانه سایه سنگین والیبال مانع شکوفایی سایر رشته‌ها در استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه شده است.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم با بخشی از بودجه والیبال، استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه می‌تواند در بسیاری از رشته‌ها  به شکوفایی رسیده و مدال‌ها و مقام‌های ارزشمندی برای استان کسب شود و بسکتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی به بی‌توجهی رسانه ملی به رشته بسکتبال نیز اشاره کرد و گفت: علی‌رغم فعال شدن رشته بسکتبال در استان بعد از چند سال و دریافت میزبانی مسابقات مختلف کشوری و حضور نماینده استان در لیگ دسته یک، توجه مناسبی برای پخش و نمایش عملکرد این رشته در صداوسیما نشده و باید برای این خصوص اضافه شدن زمان برنامه "سیری در ورزش" برنامه ورزشی صداوسیمای استان ضروری به نظر می‌رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =