امیرعبداللهیان: جامعه جهانی توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشت مردم افغان کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با بیان اینکه ظرفیت خدمات دهی بیش از حد موجود از سوی ایران به پناهجویان جدید وجود ندارد، گفت: جامعه جهانی باید توجه ویژه ای به وضعیت معیشت مردم افغان کند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلیپو گرندی کمیسر عالی پناهندگان که برای دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان در تهران به سر می برد امروز در دیدار با دکتر امیرعبداللهیان گزارشی از اقدامات کمیساریا خصوصا در حوزه مربوط به پناهجویان افغانستان را ارائه کرد.

امیرعبداللهیان: جامعه جهانی توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشت مردم افغان کند

 امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از کمک های کمیساریا در خصوص پناهجویان افغانستان، کمک های ارائه شده را در برابر حجم اقدامات کشورمان در این خصوص ناچیز برشمرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان به بیش از ۵۲۰ هزار دانش آموز خارجی در ایران که به صورت رایگان تحصیل می‌کنند و  اینکه واکسیناسیون پناهجویان افغان هم تراز با شهروندان ایرانی مورد توجه و اقدام قرار گرفته است، اشاره کرد و افزود: ظرفیت خدمات دهی بیش از حد موجود از سوی کشورمان به پناهجویان جدید وجود ندارد و جامعه جهانی باید توجه ویژه ای به وضعیت معیشت مردم افغان نماید. 

وی خدمات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را قابل تقدیر اما با توجه به حجم بحران آوارگان بسیار ناکافی خواند و افزود: بحران سیل آوارگان افغان به سمت مرزهای همسایه بطور فراینده ای بالاست و حجم کمک های بین المللی بسیار ناچیز است.

امیرعبداللهیان: جامعه جهانی توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشت مردم افغان کند



امیرعبداللهیان در ادامه از کمیساریا خواست بیش از گذشته در داخل افغانستان فعال شده و با امدادرسانی در داخل به کاهش پناهجویی از مبدا افغانستان کمک نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد، کشورهای اروپایی باید سهم مناسب خود را در این زمینه پرداخت کنند و درحالیکه حضور چند هزار پناهجو در مرزهای اروپایی تبدیل به یک بحران می شود نمی توان برای همیشه از ایران انتظار کمک داشت و به سخنان محبت آمیز اکتفا کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پیشنهاد نمود کمیساریا و دبیرکل سازمان ملل برگزاری کنفرانسی بین المللی در خصوص جمع آوری کمک برای مردم افغانستان را در دستور کار قرار دهند. 

امیرعبداللهیان: جامعه جهانی توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشت مردم افغان کند

فیلیپو گرندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در این دیدار اقدامات گسترده کشورمان در کمک به آوارگان جدید افغانستان را ستود وی توجه ایران به واکسینه کردن درصد بالای افغان های موجود در ایران و اسکان آوارگان جدیدی که روزانه وارد مرزهای کشورمان می شوند را اقدامی انسانی ومهم خواند و افزود: افزایش فعالیت های کمیساریا و منابع مالی در داخل افغانستان در دست پیگیری ماست.

وی ایده برگزاری نشست بین المللی  برای جمع آوری کمک به مردم افغانستان را قابل توجه دانست.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584685

برچسب‌ها