۰ نفر
۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
بایدن یک قانون ضدچینی امضا کرد

ایسنا نوشت: در میان تشدید تنش‌ها در روابط واشنگتن و پکن، رئیس جمهوری آمریکا قانونی را امضا کرد که به موجب آن، کالاهای تولیدی در سین‌کیانگ چین حق ورود به آمریکا را ندارند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، قانون مذکور پیش از این در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب رسیده بود.

این قانون، واردات تقریبا تمامی‌ کالاهای تولید منطقه سین‌کیانگ چین به آمریکا را ممنوع کرده و از تامین‌کنندگان می‌خواهد تا ابتدا ثابت کنند که محصولاتشان از طریق کار اجباری تولید نشده است.

سین‌کیانگ منطقه‌ای است که بخش اعظم مواد و کالاهای موردنیاز در ساخت پنل‌های خورشیدی در جهان، در آنجا تولید می‌شود و پکن اتهامات وارد به خود در آن منطقه را رد می‌کند؛ اما دولت آمریکا و دیگر گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که دولت چین در آنجا در حال "نسل‌کشی" بوده و شبکه‌ای از اردوگاه‌ها را برای بازداشت اویغورها و دیگر گروه‌های مسلمان برپاکرده‌ است.

چین این ادعای بدرفتاری و نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ را رد کرده و کشورها و سازمان‌های حقوق بشری را به «اتهام‌آمیز» درباره شرایط مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌ها در این منطقه غربی چین متهم کرده است.

وزارت خارجه چین در واکنش به امضای این قانون توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، گفت: در ۲۳ دسامبر، آمریکا لایحه «پیش‌گیری از کار اجباری مسلمانان اویغور» را امضا کرده و تبدیل به قانون کرد. این قانون، بدون توجه به واقعیت‌ها و حقایق، درمورد وضعیت حقوق بشر در سین‌کیانگ سیاه‌نمایی می‌کند.

این وزارت‌خانه همچنین گفت که آمریکا از مسائل مربوط به سین‌کیانگ، برای شایعه‌سازی استفاده می‌کند. طبق این بیانیه، واشنگتن به بهانه‌های حقوق بشری، اقدام به دستکاری سیاسی و زورگویی اقتصادی می‌کند تا رفاه و شکوفایی سین‌کیانگ را تضعیف کرده و با رشد و توسعه چین، مقابله کند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1585722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =