۴ نفر
۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کیهان: اسراییل خفه خون گرفت

کیهان نوشت:بعد از چند هفته لافزنی مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی علیه ایران، وزیر خارجه این رژیم گفت: به یک گزینه نظامی باورپذیر علیه ایران نیاز است(!)

یائیر لاپید چند روز قبل در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی دی ولت اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که یک جایگزین نظامی باورپذیر برای مقابله با تهدیدهای ایران روی میز قرار گیرد. اگر ایرانی‌ها به این باور برسند که جهان به طور جدی قصد ندارد آنها را متوقف کند به سمت بمب هسته‌ای خواهند رفت.
وزیر خارجه اسرائیل افزود: یک توافق خوب توافقی است که به طور دائم و همه‌جانبه تهدید هسته‌ای ایران را از بین ببرد و همچنین ایران را از تولید موشک‌های بالستیک، انتقال تجهیزات نظامی پیشرفته به سازمان‌های تروریستی و سایر فعالیت‌های خرابکارانه در منطقه باز دارد. ایران علاقه‌ای به چنین توافقی‌ ندارد و تنها خواستی که دارد، لغو تحریم‌هاست تا بتواند به تامین مالی عوامل تروریستی خود در سراسر خاورمیانه و پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای خود ادامه دهد.
خبرنگار دی‌ولت از وزیر خارجه اسرائیل پرسید در صورت شکست مذاکرات گزینه مورد نظر اسرائیل چه مشخصاتی دارد؟ و او در پاسخ، از نقشه‌ای بدیل و ترکیبی متشکل از «چهار اهرم» سخن گفته که بتوان با آنها برای ایران روشن کرد، چاره‌ای جز دست کشیدن از اهداف غیرقانونی هسته‌ای خود ندارد. لاپید چهار اهرم «فشار اقتصادی در قالب تشدید تحریم‌ها. انزوای سیاسی کامل ایران، وجود یک اتحاد جدید منطقه‌ای و نهایتا گزینه‌ای نظامی» توصیف کرد.
او تصریح کرد: «ایران باید بفهمد که اتحاد جدیدی از میانه‌روها در منطقه وجود دارد که با هم به نفع همه مردم منطقه همکاری می‌کنند و با تروریسم ایران و سرسپردگان آن مخالف هستند. در نهایت، یک تهدید نظامی باورپذیر باید ارائه شده باشد. اگر ایرانی‌ها به این نتیجه برسند که دنیا قصد جدی برای متوقف کردن آنها ندارد، به سمت بمب می‌روند. ما باید روشن کنیم که دنیا چنین اجازه‌ای را نخواهد داد.»
تأکید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر لزوم ایجاد تهدید نظامی معتبر، اعتراف ضمنی به این واقعیت است که تمام تهدیدهای دو دهه اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به اقدام نظامی علیه ایران، لاف گزاف و بلوف توخالی بوده و در مقابل، ایران به قدری خود را قدرتمند می‌بیند که اصطلاحاً برای چنان تهدیدهایی تره هم خرد نمی‌کند.
از طرف دیگر طی چند دهه اخیر به تجربه ثابت شده که معمولاً صهیونیست‌ها رفتار سینوسی دارند. یعنی مثلاً در بحبوحه هر مذاکره میان ایران و برخی دولت‌های غربی، ابتدا تهدید به اقدام نظامی می‌کند تا مثلاً مسیر مذاکرات را منحرف کند، اما سپس به اذعان به این که از عهده هماوردی با ایران برنمی‌آید، از آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی می‌خواهد که گزینه نظامی معتبری را روی میز بگذارند و ایران را از این طریق بترسانند(!)
جالب این که اخیراً پس از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) و شلیک همزمان ده‌ها موشک بالستیک و از جمله شبیه‌سازی و تمرین چگونگی انهدام تأسیسات هسته‌ای دیمونا، مقامات رژیم صهیونیستی، ترجیح دادند خفه خون بگیرند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =