راهکار وزیر کشور برای «مواجهه با کم‌آبی»

وزیر کشور، سازگاری و همزیستی را کلیدی‌ترین مفهوم در مواجهه با شرایط کم‌آبی عنوان کرد و نوشت: باید شرایط اقلیمی ایران را مبنای هرگونه راهبرد، برنامه و اقدام در بهره‌برداری از منابع آب قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی به مناسبت روز ملی ایمنی برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با اشاره به شعار این روز با نام «همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی ملی و محلی با مردم برای کاهش ریسک بلایا»، نوشت: سازمان مدیریت بحران کشور که با هدف ارتقای توانمندی جامعه در امور پیش بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب پذیری، پاسخ موثر در برابر مخاطرات طبیعی، حوادث و بحران‌ها فعالیت می‌کند، با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن‌ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین کرده است.

وحیدی: سازگاری با کم‌آبی یک ضرورت است

نائب رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور ادامه داد:  در کنار حوادث طبیعی متعدد که همه ساله در جای جای کشور رخ می‌دهد، مساله مبتلابه کنونی کشور شرایط خشکسالی، تنش آبی و پدیده فرونشست است. افزایش روزافزون بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی، می‌تواند به نشست و یا فروریزش سطح زمین منجر شود که متاسفانه سرشتی بازگشت ناپذیر دارند و به سختی می‌توان آنها را کند و مهار کرد که اصلاح روش‌های مدیریت منابع آب و تغییر روش‌های آبیاری را نیاز دارد.

وحیدی با بیان اینکه سازگاری و همزیستی کلیدی‌ترین مفهوم در مواجهه با شرایط کم آبی است، افزود: یعنی باید شرایط اقلیمی ایران را مبنای هرگونه راهبرد، برنامه و اقدام در بهره‌برداری از منابع آب قرار داد. کاهش باران و تاثیر آن بر کاهش ذخیره آبی، ایران را در وضعیت تنش آبی قرار داده است؛ بنابراین سازگاری با کم آبی یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید:

یک کارشناس: مشکل اصلی بحران آب آشفتگی در سیاست اجرایی است

چرا نباید بحران آب را تقصیر تحریم و کاهش بارش‌ها انداخت؟

وی گفت : اینجانب با گرامی‌داشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه زلزله بم برخود لازم می‌دانم از زحمات همه همکاران عضو ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطوح ملی، استان‌ها و شهرستان‌ها و همیاری‌های مردم ایران سپاسگزاری کرده و امید دارم در سایه تلاش و همدلی در ساختن کشوری ایمن بیش از پیش موفق باشیم.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =