نگرانی مردم  از گرانی ها، بی‌خبری نمایندگان مجلس

عصرما نوشت:پاسخ چند نماینده به پرسش درخصوص افزایش قیمت تخم‌مرغ درپی حذف ارز ترجیجی نهاده‌های دامی؛ بی‌خبرم / نمی‌فهمم درباره چه صحبت می‌کنید / یک ساعت دیگر تماس بگیرید / کشور مسائل مهمتری دارد! / اصلاً تخم‌مرغ چندتومان است؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به خبرهای ضدونقیض درباره حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی، افزایش چشمگیر قیمت تخم‌مرغ طی چند روزه گذشته را ناشی از این اوضاع خوانده و در عین حال تاکید کرده که درصورت تایید این خبر، حتی باید منتظر افزایش قیمت تخم‌مرغ تا 6 برابر قیمت کنونی باشیم. 

مردم نگران و مجلس بی‌خبر

به‌منظور پیگیری خبر حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی و بررسی صحت و سقم این خبر با حدود 30 نفر از نمایندگان عضو 3 کمیسیون تخصصی مرتبط با این بحث تماس گرفت که تنها 5 نفر به این تماس‌ها پاسخ گفتند و عجیب آن‌که بجز یک نفر، همگی نه‌تنها نسبت‌به درستی یا نادرستی حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی ابراز بی‌اطلاعی کردند، بلکه حتی از افزایش قیمت تخم‌مرغ نیز بی‌خبر بودند.

 آن‌هم در حالی که این حدود 30 نماینده، ازجمله اعضای 3 کمیسیون «اقتصادی»، «برنامه و بودجه و محاسبات» و «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» بوده و نسبت‌به موضوع موردبحث مسئولیت دارند. خبرنگار «عصر ما» البته پس از ناامیدی از اعضای این 3 کمیسیون تخصصی، با برخی از دیگر نمایندگان ازجمله اعضای کمیسیون‌های اجتماعی و شوراها و امور داخلی کشور نیز تماس‌هایی داشت که البته به نتیجه مشابه رسید. 

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه که از ابتدای دوره چهارم مجلس تاکنون، بجز دوره ششم همواره در پارلمان حاضر بوده و در این حدود 26 سال، به‌دفعات در کمیسیون‌های تلفیق بودجه‌های سالانه عضویت داشته و چندسالی را نیز در قامت یکی از اعضای هیات رئیسه این کمیسیون‌های تلفیق ایفای نقش کرده، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما گفت: «از آن‌جا که اطلاعی درباره این مسئله ندارم، نمی‌توانم حرفی بزنم.» سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در پاسخ به این‌که آیا اساساً در لایحه بودجه سال 1401 به این مسئله اشاره شده یا نه، بار دیگر ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که نه قادر به تایید خبر است، نه می‌تواند آن را رد کند. مفتح درنهایت با تاکید بر لزوم حضور در نشست علنی و ورود به صحن، به این گفت‌وگو پایان داد.

اما واکنش رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از جهاتی عجیب‌تر بود. محمدجوادعسگری که ابتدا همچون سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در این رابطه ابراز بی‌اطلاعی کرد، در ادامه و پس از آن‌که خبرنگار ما از او خواست در حد تایید یا تکذیب این‌که اساساً در متن لایحه بودجه سال آینده به موضوع حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی اشاره شده یا خیر، توضیح دهد، چندبار تاکید کرد: «یک ساعت دیگر تماس بگیرید!» حال آن‌که تماس‌های مکرر خبرنگار ما در موعد مقرر به در بسته خورد و بی‌نتیجه ماند!

بیشتر بخوانید:

احتمال حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی نهاده دامی بسیار قوی است

ارز ۴۲۰۰، قیمت کالاهای اساسی را به خوبی مهار کرد/ مخالفان ارز۴۲۰۰تومانی بدنبال رانت خواری های بزرگ هستند

رشد شتابان قیمت مواد غذایی/ سفره مردم چگونه کوچک شد؟

در این میان اما شاید پاسخی که یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه دریافت کردیم، از این هم عجیب‌تر بود. مهرداد گودرزوند چگنی که برخلاف اغلب همکارانش به تماس خبرنگار ما پاسخ داد، وقتی پرسش طرح شد و درجریان موضوع قرار گرفت، ناگهان اعلام کرد که به‌دلیل اختلال در تماس تلفنی، متوجه موضوع سوال نشده و عجیب آن‌که درحالی این تماس تلفنی آن‌طور که در فایل صوتی آن نیز پیداست، بدون مشکل برای ما ادامه داشت، این نماینده مجلس تاکید کرد که صدای خبرنگار «عصر ما» را نمی‌شنود و گفت: «نمی‎فهمم درباره چه چیزی صحبت می‌کنید!»

وقتی از پیگیری این موضوع ازطریق اعضای 3 کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و کشاورزی ناامید شدیم، سراغ اعضای دیگر کمیسیون‌ها رفتیم و درحالی که تماس با رئیس، سخنگو و چند عادی کمیسیون اجتماعی نیز به نتیجه‌ای نرسید، سیدحمیدرضا کاظمی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز در پاسخ به «عصرما»، پس از ابراز بی‌اطلاعی از افزایش قیمت تخم‌مرغ که نگرانی از افزایش آن تا 6 برابر کنونی مطرح شده، گفت: «مگر تخم‌مرغ چند تومان بوده که حالا قرار است 6 برابر شود؟!» این نماینده مجلس که البته به‌لحاظ کارشناسی، متخصص حوزه اقتصاد نیست و شاید بی‌اطلاعی‌اش کمتر از اعضای 3 کمیسیون یادشده عجیب باشد، همچنین گفت: «کشور مسائل مهمتری از قیمت تخم‌مرغ دارد!» هرچند وقتی با این واکنش خبرنگار «عصر ما» مواجه شد که «اما افزایش قیمت تخم‌مرغ برای مردم از مهمترین مسائل است»، صحبت را ادامه نداد تا ما با «خوش‌بینی» بگویم که تماس تلفنی به‌طور اتفاقی قطع شد!

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =