پیش بینی علی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن اندک اندک درست از کار در می آید؟

 از زمان آغاز ناآرامی ها در یمن تا کنون همواره استدلال عبدالله صالح برای عدم واگذاری قدرت یک جمله بوده است: رفتن من به معنای آمدن تندروها و جریان القاعده است.
در شرایطی که بسیاری از تحلیل گران مسائل خاورمیانه و مبارزه با ترور با تامل به این ادعای مردی که حالا دیکتاتور خوانده می شود گوش می کنند، کم نیستند دموکراسی خواهانی که آن را آخرین تقلاهای یک بازنده برای تغییر نتیجه در دقیقه نود می دانند . با این همه حادثه ای که امروز در یکی از استان های یمن رخ داد نگاه ها را به سمت صالح برگرداند.


به گزارش خبرگزاری شینهوا، شبه نظامیان مظنون زندان مرکزی استان حضرموت را مورد حمله مسلحانه قرار دادند و توانستند تعدادی از زندانی‌ها را آزاد کنند. شبه نظامیان با استفاده از تسلیحات سنگین و نارنجک یک زندان مرکزی را در شهر المکلا در استان حضرموت واقع در جنوب شرق یمن مورد حمله قرار دادند که این حمله به آزاد شدن حدود 40 زندانی منجر شد.
در این حمله نیروهای محافظ اطراف ساختمان زندان زخمی شدند. پس از این حمله نیروهای امنیتی با خودروهای مسلح به طور گسترده در سطح شهر مستقر شده‌اند. در دو ماه گذشته تعدادی از استان‌های جنوبی و شرقی یمن شاهد حضور گسترده و فعال القاعده بودند.


همزمان گزارش رسانه‌های یمن از سفر علی عبدالله صالح به مکه برای ادای مناسک عمره و ورود وی به یمن در روز جمعه حکایت دارد. علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن قرار است برای ادای مناسک عمره وارد مکه شود و روز جمعه به یمن برود. رئیس‌جمهوری یمن در حال حاضر برای تکمیل روند درمانی خود پس از زخمی‌ شدن در بمباران کاخ ریاست‌جمهوری یمن در عربستان به سر می‌برد.
با این همه دولت آمریکا نیز اعلام کرد که از بازگشت علی عبدالله صالح به یمن در روز جمعه بی‌خبر است.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: اگر علی عبدالله صالح بازگردد و یا همچنان در عربستان بماند درخواست ما امضای طرح شورای همکاری خلیج فارس است تا بدین ترتیب قدرت در یمن منتقل شود. این در حالی است که مردم یمن همچنان با برگزاری تظاهرات، مخالفت خود را با بازگشت علی عبدالله صالح اعلام کرده و تأکید می‌کنند که هرگز اجازه نخواهند داد وی به یمن بازگردد


5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =