راهکار وزارت بهداشت برای کاهش مصرف شکر: گران کنید

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوارها در کشور نشان می دهد که سرانه مصرف قند و شکر، خیلی بیشتر از مقدار توصیه شده در سبد غذایی است و مصرف آنها یکی از عوامل اصلی اضافه وزن، چاقی، دیابت و برخی از سرطانها مانند سرطان پانکراس است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وبدا، دکتر زهرا عبداللهی اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم وزارت بهداشت، کاهش مصرف قند و شکر در جامعه است و در کنار اقدامات آموزشی و فرهنگسازی در قالب بسیج های آموزشی و پویش های ملی، جلب مشارکت صنایع غذایی برای کاهش قند و شکر در محصولات شان و اصلاح استانداردها مهم است. 

وی افزود: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است. این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه ها، قند و شکر مصرف می کنند. 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به دلیل مصرف بالای قند و شکر و مواد قندی و شیرین، ذائقه مردم به سمت مصرف مواد غذایی شیرین و قندی سوق یافته و به همین خاطر باید بر روی کاهش تقاضا و مصرف به روش های مختلف، کار شود.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    72 0
    اگر به فکر سلامت مردم هستند چرا قیمت شیر و گوشت و سایر مایحتاج مردم را ارزان نمیکنند؟
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    53 0
    هنوز افراد شکم سیر در وزارت بهداشت تفهمیدن وقتی مردم توانایی خرید پروتئین رو ندارن مجبورند برای پرکردن شکم خود و خانواده به همراه نان خالی چایی شیرین بخورن تا گرسنگی رو رفع کنن .وزارت بهداشت هر وقت توان تامین ارزان پروتئین و مواد غذایی مفید رو برای اکثریت جامعه ای که گوشت از سفره اش حذف شده داشتن اقدام به گران کردن و شکر بکنن
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    54 1
    ایکاش در مورد سیگار هم چنین می کردند تا به صداقتشان شک نمی شد
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    48 0
    جالب گران کنید همینطور قشر ضعیف نمی‌توانند بخرند حالا میاد میگه گران کنید عجب مدیر باهوشی
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    43 1
    بهترین روش حل مسئله پاک کردن صورت مسئله است . مصرف زیاد شکر به دلیل نبود سایر منابع غذایی است در واقع جایگزین گوشت و مرغ و میوه و سایر مواد مغذی شده است
  • نادر IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    48 0
    پس راه کار دولت انقلابی این است گران کنید تا مصرف کم شود و نیاز به واردات نباشد تا شاخص‌های اقتصادی زیاد شود،وقتی مصرف کم شود نیاز به دستشوری نیز کم میشود و در مصرف آب نیز صرفه جویی میشود .
  • بازنشسته IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    38 0
    تنها تخصص شما که در همین کار است گران کردن نه آگاهی دادن و منطقی عمل کردن . یعنی انقدر اگاه نیستید که گران کردن یک قلم کالا چه اثراتی دارد برکل جامعه وسایر اقلام دیگر
  • ناصردولتشاه IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    39 0
    وزیر صمت هم به این منوال برای جلوگیری از قتل عام پراید بهتره دستور بفرمایند پراید یک میلیار بشه تیبا یک وپانصد وانت پراید دوتومن ،،هرچه خطر مرگ بالاتر قیمت هم بالاتر
  • مردم IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    50 0
    عزیزان فقط شکر. نیست. بسیاری از. شغلها وابسته به شکر است. قنادی ها برای. تولید شیرینی ، زنبوردارن ، و بسیاری شغلهای دیگر پس. خود به خود یعنی. حاکمیت قصد تورم سازی و گرانی. به هر بهانه ای میباشد.