رئیس فدراسیون بدنسازی: در جلسه فردا ابهامات حوزه بانوان برطرف می‌شود

رئیس فدراسیون رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام توضیحاتی را در خصوص برگزاری دو تورنمنت پیش روی این فدراسیون ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری امضای تفاهم نامه همکاری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و دانشگاه انفورماتیک ایران برای اسپانسرینگ مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آسیا و کاپ آسیا ٢٠٢٢ به میزبانی جزیره کیش صبح امروز در محل این فدراسیون برگزار شد.

در این نشست که با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رئیس و نایب رئیس کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت و بازارسازهای نوین برگزار شد، مسئولان کنگره به تشریح برنامه‌های خود برای کمک به صنعت بدنسازی و فیتنس پرداختند.

عبدالمهدی نصیرزاده در ابتدای این نشست اظهار داشت: اگر امروز کلمه صنعت را روی ورزش بگذاریم واقعا حرف گزافی نیست. در سال ۲۰۱۹ اولین صنعت دنیا نفت و بعد از آن خودرو بودند. سومین صنعت که به آن صنعت سفید  گفته می‌شود، گردشگری بود و گردشگری ورزشی رتبه یک را به دست آورد. در در کنار آن گردشگر سلامت هم داریم.

وی افزود: رویدادهای ورزشی ما باید بازار بسیار مناسبی برای ایجاد ارزش های افزوده باشند و صرفا هزینه زا نباشند. در جلساتی که با دانشگاه انفورماتیک برگزار کردیم خواستیم به ما در برگزاری دوره ها، نمایشگاه و مسابقات که تنوع زیادی دارند، کمک کنند.

رئیس فدراسیون بدنسازی با اشاره به برگزاری مسابقات کاپ آسیا عنوان کرد: در مسابقات کاپ آسیا تمام کشورهای دنیا این فرصت را دارند که  شرکت کنند. این مسابقات در شش رشته برگزار می‌ شود. مسابقات قهرمانی فیتنس چلنج رشته جدیدی هست که در دو بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود واولین میزبانش ایران است. این مسابقات باعث دیده شدن نمایشگاه هم می شود. خیلی از قهرمانان خودمان در آن شرکت می‌کنند و فکرمی‌کنم بتوانیم تجربه موفقی داشته باشیم.

نصیرزاده تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با همکاری مشترک الگوی خوبی برای سایر فدراسیون های ورزشی باشیم که از این به بعد مسابقات فقط هزینه زا نباشند. این برگزاری یک رویداد مشترک است که می‌تواند به نفع هردو طرف باشد. از طرفی می تواند بازتاب بسیار خوبی برای دیده شدن سایر محصولات ورزشی و حتی غیر ورزشی باشد.

وی در مورد اینکه این مسابقات در بخش بانوان هم برگزار می‌شود و برخی رشته مجوز لازم را ندارند، گفت: با توجه به موافق وزارت ورزش و موافقت اولیه شورای برون مرزی، در فیتنس چلنج بانوان نمی‌گویم ممنوع است. منوط به موافق معاونت بانوان است. قرار بود چهارشنبه جلسه داشته باشیم که به فردا صبح موکول شده است. با توجه به دفاعیاتی که داریم فکر نمی‌کنم در خلاف موازین شرعی و فرهنگی کشور باشد. ان‌شاالله بتوانیم موافق معاونت بانوان را بگیریم. اما در هر صورت اگر وزارت ورزش مخالفت کند فدراسیون جهانی ما را همراهی می‌کند که بدون حضور بانوان برگزار شود. ضمن اینکه مسابقات بانوان با حجاب و رعایت موازین و بدون حضور آقایان برگزار می‌شود. فکر می‌کنم الگویی برای سایر فدراسیون‌ها باشد.

نصیرزاده در مورد شرکت کنندگان خارجی و تعداد آن‌ها گفت: هندوستان، عراق، سوریه اعلام آمادگی کردند. با افغانستان رایزنی کردیم. مضصوع بودحه را مطرح کردند. با صالحی امیری صحبت کردیم و از ما خواست که زمینه حضور کشور دوست و برادر افغانستان را فراهم کنیم. با قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ژاپن رایزنی کردیم. روسیه بسیار مشتاق است ورزشکارانش را بیاورد. هنوز فرصت هست و فکر می‌کنم با رایزنی های که کردیم شاهد حضور پرتعداد باشیم و از تورنمنت ما استقبال شود.

رئیس فدراسیون بندسازی و پرورش اندام در مورد دلیل مخالفت وزارت ورزش در برخی رشته‌ها عنوان کرد: مخالفت را نه می‌توانم بگویم جدی است و نه می‌توانم بگویم جدی نیست. در واقع نقد معاونت بانوان به ما و خواسته اش منطقی است. به ما گفتند در رشته مچ اندازی فعالیت کنید اما مجوزش وجود ندارد. پاورلیفتینگ یا فیتنس چلنج هم همینطور، خانم کاظمی پور نگاهش این است که دستورالعملی تهیه شود و چارچوبی برای برگزاری باشد. از ما خواستند که چارچوبی داشته باشیم. اگر به آن دستورالعمل برسیم مشکلی نخواهد بود. معاونت بانوان بیشتر از ما مشتاق برگزاری مسابقات است.

وی در خصوص اینکه مچ اندازی بانوان تیم ملی به قهرمانی آسیا رفت، از آقایان هم بیشتر مدال‌ گرفت و حتی طلا کسب کرد که تیم مردان آن را نداشت، گفت: با کاظمی پور هم که صحبت کردم بحثش بیشتر روی فیتنس چلنج بود. در نامه می‌شد به رشته‌ها اشاره شود اما کلی بود. ان شاالله با جلسه روز یکشنبه ابهامات برطرف می‌شوند. جلسه‌ای هم دوشنبه هفته گذشته با معاونت فرهنگی داشتیم. آنجا در خصوص فعالیت رشته‌های ورزشی بحث شد. در مورد رشته فیتنس چلنج بحث زیادی شد و امیدوارم با جلسه روز یکشنبه مشکلات حل شوند.

نصیرزاده در مورد گسترش رشته فیتنس اظهار داشت: طبق دستورالعمل معاونت ورزش قهرمانی در خصوص تبدیل انجمن به کمیته یا کمیته به فدراسیون عمل می‌کنیم. عملا فعالیت در مسابقات به کمتر از یکسال می‌رسد. فروردین امسال اولین مسابقات فیتنس را برگزار کردیم. فیتنس چلنج بسیار متفاوت است. در صددیم کمیته را به انجمن تبدیل کنیم. این رشته باید سه سال فعالیت کند. در کشور ما اولین سال است. قطعا شرایطش فراهم شود به انجمن تبدیل می‌کنیم و در این مسیر تابع سیاست وزارت ورزش هستیم.

رئیس فدراسیون پرورش اندام افزود: در بدنسازی تنوع و گستردگی زیاد است. وقتی بحث کردیم دیدیم فیتنس، چلنج فیتنس، پرورش اندام و پاور لیفتینیگ زیر مجموعه هستند. این یک رشته ورزشی است که می‌خواهد گسترش پیدا کند. به این باور رسیدیم که با توجه به تنوع فیتنس، در آینده نه چندان دور تبدیل به کمیته شود.

وی در مورد جوایز نقدی کاپ آسیا گفت: بستگی به حامیان مالی دارد. تا این لحظه جایزه نقدی در نظر نگرفتیم ولی اگر بتوانیم حامیان مالی خوبی داشته باشیم بعید نیست جوایز نقدی بدهیم.

نصیرزاده در خصوص اینکه برای پوشش پوشش تصویری مسابقات چند رسانه خارجی دعوت شدند، عنوان کرد: جزو تعهدات ماست که برای ۴نفر تدارک ببینیم و هزینه های اسکان را بدهیم. منتها فدراسیون جهانی هنوز کسی را پیشنهاد نداده است.

وی در خصوص اینکه بدون حامی مالی نگیرید چه اتفاقی می افتد، گفت: با توجه به اینکه مسابقات اول اردیبهشت برگزار می‌شود، مسابقات قهرمانی آسیا را در زمان خوبی داریم. معمولا ورزشکاران در آن بازه زمانی در وضعیت بهینه قرار دارند و دوست دارند مسابقاتی را تجربه کنند. فکر می‌کنم استقبال خوبی شود. رایزنی‌های خوبی هم انجام دادیم. معتقدم دیپلماسی بیشتر از جوایز نقش دارد. با توجه به کرسی‌هایی که در فدراسیون جهانی به دست آوردیم فکر می‌کنم استقبال خوبی شود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مورد اینکه برخی هیات‌ها مخالفت‌هایی داشتند و درمجمع مباحثی مطرح شد، عنوان کرد: براساس دموکراسی NGOهای ورزشی، حق مجمع است که از رئیس انتخاب شده سوال کنند.هنوز کتبا سوالی از ما پرسیده نشده است. حدس و گمان بود که برخی روسای هیات ها مطرح کردند. وزارت از ما خواست مجمع فوق‌العاده برگزار کنیم. موضوعاتی مطرح شد که بیشتر بر اساس شنیده ها بود. ثابت نشده بود. مثلا گفتند کارت مربیگری فروخته می شود که تا به حال هیچ مستنداتی ارائه نشده است. یا بحث آموزش تنوع زیادی دارد. برخی موضوعات هم به فدراسیون ربط ندارد. مثلا دوره برگزار می‌کنند که فقط اسم ما را می‌زنند و اصلا مورد تایید ما نیست. رایی که دوستان دادند تایید جواب‌های ما بود. خیلی از این ابهامات از روی عدم آگاهی بود. اگر دوستان می‌خواستند مستنداتی ارائه می‌دادیم تا ابهامات رفع شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات و اینکه آیا قرار است هرسال در کیش برگزار شود یا محل آن عوض می‌شود، عنوان کرد: در مسابقات قهرمانی جهان، امارات مسابقاتی را هرسال برگزار می‌کند. همین تفکری که ما نمایشگاه را آوردیم، دارند. قصد داریم کاپ آسیا را در همین فرمت برگزار کنیم.

نصیرزاده در مورد نحوه ورود به این مسابقات گفت: سه مسیر گذاشتیم. مسابقات انتخابی در ارومیه و قزوین برگزار می‌شوند. گفتیم در هروزن، کمیته فنی می‌تواتد سه نفر را معرفی کند. قهرمان‌هایی که در مسابقات آسیایی شرکت کردند، می‌توانند مستقیم وارد کاپ آسیا شوند. مجوزی هم به فدراسیون کارگری دادیم تا در هر وزن نه به عنوان عضو تیم ملی به عنوان شرکت کننده، حضور داشته باشند. اگر تعداد شرکت کننده‌ها کم بود فرصتی را به افراد پشت خط مانده می‌دهیم.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1590414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =