انتقاد آتشین پزشکیان: امروز حاکمیت یک سفره برای خودش پهن کرده و یک سفره برای مردم /  اگر مرد هستید برای خدمت به مردم از خود و پول خود بگذرید

ایسنا نوشت: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اینکه عده ای به جای اینکه برای دولت کار کنند چند میلیارد سرمایه زدند به معنای دفاع از جانباز است؟ اگر مرد هستید برای خدمت به مردم از خود و پول خود بگذرید، این گوی و این میدان.

 مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۵ ایین نامه گفت: بنده مسئول اکیپ های اضطراری جبهه ها بودم. لشکر عاشورا هیچ عملیاتی نداشته که ما یا دوستانمان آنجا نباشیم، بنابراین تمام زندگی ما برای انقلاب و جانبازان بوده است، پس اگر کسی ادعای جانبازی و پیمودن راه شهید سلیمانی را می کند، لطفا مثل آنها نیز حرکت کند.

وی ادامه داد: اینکه عده ای به جای اینکه برای دولت کار کنند چند میلیارد سرمایه به هم زدند، به معنای دفاع از جانباز است؟ اگر مرد هستید برای خدمت به مردم از خود و پول خود بگذرید، این گوی و این میدان؛ هر چه گفته ام حمایت از محرومان بوده است و به این معنی نیست که کارکرد وزارت بهداشت در زمان کرونا نامطلوب بوده بلکه به این دلیل بیان شد که بهتر عمل شود.

پزشکیان اضافه کرد: از سوی دیگر در شرایطی که تعدادی از پزشکان مبالغ ۳۰ میلیونی برای یک عمل دریافت می کنند، چطور می توان به یک پزشک گفت در ازای دریافت ۸ میلیون تومان به شهرستانی برود و حق هم ندارد از آنجا خارج شود، در این شرایط او هم نسبت به شهدا، هم انقلاب و هم به فردی که مدعی دفاع از حقوق شهداست، بدبین می شود. ما برای حمایت از محرومان، انقلاب و خون شهدا آماده ایم و تا آخرین قطره خون خود در راه دفاع از انقلاب و خون شهدا خدمت می کنیم.

مسعود پزشکیان همچنین در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در سوال خود از وزیر بهداشت در خصوص علت عدم پایبندی به قانون برنامه ششم توسعه و تعهداتی که هنگام اخذ رای اعتماد به نمایندگان داده است، بیان کرد: ما حتی قبل از زمان رای اعتماد به وزیر بهداشت کسانی را داشتیم که در کلینیک‌های خصوصی و مطب‌ها کار می‌کردند و قصد ورود به سازمان‌های دولتی را داشتند، اما واقعیت این است که این افراد نمی‌توانند در دانشگاه‌ها یا بخش دولتی به مردم و محرومین خدمت کنند. رهبری فرموده است که یک بیمار زمانی که به بیمارستان مراجعه می‌کند جز دغدغه بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد. بنده از شما می‌پرسم آیا می‌شود کسی در یک کلینیک خصوصی چند صد میلیارد داشته باشد و خارج از تعرفه‌های دولتی کار کند، سپس بیاید در دانشگاه و بخواهد به محرومین کمک کند؟

پزشکیان: فردی که در کلینیک خصوصی درآمد میلیاردی دارد نمی‌تواند در بخش دولتی به محرومان کمک کند

نماینده مردم تبریز در ادامه اظهار کرد: آیا این فرد می‌تواند در دانشگاه دولتی به دانشجویان بگوید که اولویت شما باید خدمت به مردم و محرومین باشد در حالی که خودش در کلینیک‌های خصوصی درآمد چندصد میلیاردی دارد؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این‌که فردی در عمل از انقلابی‌گری حرف بزند اما در بیرون به افراد پولدار سرویس دهد و خارج از تعرفه دولتی پول دریافت کند، انقلابی‌گری نیست. بنده نمی‌گویم که به افراد مرفه سرویس ندهیم بلکه اولویت ما باید اقشار محروم باشد فردی که در کلینیک‌های خصوصی خارج از تعرفه‌های دولتی درآمد چندصد میلیونی دارد چطور می‌تواند در سیستم دولتی با یک حقوق پایین به فکر گره‌گشایی از محروم باشد. مشکل از آنجاست که ما نمی‌خواهیم منافع خودمان به خطر بیفتد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه تاکید کرد: نمی‌شود فرد پزشکی در کلینیکی خصوصی برای یک عمل ۲۰ میلیون پول بگیرد و بگوییم که تعهد داده که در سیستم دولتی با یک حقوق پایین می‌خواهد به محرومین کمک کند. این امر باورکردنی نیست. ما به متخصصین در شهرها و مناطق محروم ۸ تا ۱۰ میلیون حقوق می‌دهیم اما همان پزشک برای یک عمل در کلینیک خصوصی تا ۵۰ میلیون درآمد دارد. تا زمانی که وضعیت اینگونه باشد چیزی تغییر نمی‌کند، این وضعیت ظلم به مردم است. امروز حاکمیت یک سفره برای خودش پهن کرده و یک سفره برای مردم. اگر واقعا ما ادعای انقلابی‌گری داریم باید بر سر سفره‌ای بنشینیم که مردم بر سر آن هستند.

بیشتر بخوانید:

آقای وزیر بهداشت! کم اغراق کنید/ لااقل وقتی می‌خواهید درباره شیوع امیکرون حرف بزنید،آمار وزارتخانه خودتان را ببینید

افشاگری وزیر بهداشت: واکسن ندادند تا مردم تحت فشار قرار گیرند و برجام و FATF را قبول کنند

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: نمی‌شود که مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه یا دولت با کلینیک‌های خصوصی قرارداد ببندند و از این نجومی‌بگیران خدمات دریافت کنند، بعد به مردم بگویند که باید به بیمارستان دولتی بروید. شورای انقلاب فرهنگی مصوب کرده که تعداد پزشکان زیاد شود بنده زمانی که وزیر بودم مصوب کردم تا پزشکانی که به مناطق محروم می‌روند شش میلیون حقوق بگیرند در آن زمان پایه حقوق بنده که وزیر بودم دو میلیون بود، اکنون هم بعد از ۱۵ سال همچنان این پزشکان شش میلیون حقوق می‌گیرند اما حقوق ما بالای ۳۰ میلیون است با این پول چه کسی حاضر است برود در مناطق محروم و خدمت به محرومین کند. باید پزشکان و متخصصان را تامین کنیم تا به سراغ ارائه خدمات در کلینیک‌های خصوصی نروند. شهید سلیمانی تا پایان عهدی که داشت ایستاد آیا ما هم مانند ایشان هستیم.

پزشکیان در ادامه خاطرنشان کرد: ما حتی در قوانینی که در مجلس شورای اسلامی می‌نویسم تکلیف این حوزه را مشخص نمی‌کنیم. آیا فردی که در بیرون درآمد چندصد میلیاردی دارد می‌تواند در دانشگاه الگویی برای دانشجویان در جهت خدمت به مردم باشد؟ نمی‌شود از پزشکان دولتی و تمام وقت حمایت نکنیم و از آنها انتظار داشته باشیم تا به فکر خدمت به مردم باشند.

وی تصریح کرد: بنده به آقای رئیسی رای ندادم اما امروز موفقیت ایشان را در خدمت به مردم و اجرای عدالت می‌خواهم. ارائه خدمت به مردم چپ و راست نمی‌شناسد، نمی‌شود در حرف، شعار خدمت به مردم بدهیم و در عمل مردم را سر ببریم. انتظار می‌رود وزیر بهداشت در این رویه تجدید نظر کند و از تسویه حساب در دانشگاه‌ها دست بکشد چرا که این روند به ضرر دولت، مردم و کشور است.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1591383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    درود برشرفت مرد بزرگ تبریز
    • CA ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      آقای پزشکیان هم جزئی از این حاکمیت هم وزیر بوده و هم چند ساله وکیله
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      مشکل اصلی انحصار در پذیرش رشته ی پزشکی در دانشگاه هاست. عمداً دانشجوی پزشکی کم می گیرن تا تعداد پزشکها کم بمونه تا بتونن با رقم های بالا بیماران رو سرکیسه کنن.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      من متوجه نشدم جناب پزشکیان در مورد چه مقوله ای صحبت میکنه. یکی از مسببین وضعیت موجود خود ایشونه . حرفهای ایشون فرافکنیه . ایشون و همفکرهاش سالهاست که رشته ی پزشکی رو در انحصار عده ای خاص درآوردن، درست همون کاری که خودروسازان می کنن. وقتی رقابت کم باشه درآمد پزشک ها به شدت افزایش پیدا میکنه. چرا باید برای یک عمل دو سه ساعته پنجاه میلیون تومن دستمزد گرفته بشه؟ جواب روشنه : چون پزشک کمه . حالا چرا پزشک کمه؟ باز هم جواب روشنه : چون عده ای اجازه نمیدن دانشگاه ها دانشجوی پزشکی بیشتری بگیرن. در یک کلام انحصار طلبی .
  • وحداني IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    جناب دكتر پزشكيان ! افزايش حقوق طرح پزشكان و متخصصان پيشكش ، همين امروز مادران پزشك و متخصص جلوي وزارت بهداشت تجمع داشتند كه وزارت بهداشت قانون مصوب مجلس ( ماده 27 قانون حمايت از خانواده) مبني بر گذراندن طرح مادران در محل سكونت را كه دو ماه است مسكوت گذاشته است اجرا كند . شما اگر صداقت داريد همين يك مورد را يعني اجراي قانون مصوب خودتان را از وزارت بهداشت پيگيري فرماييد. با تشكر
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    الان حقوق پزشک عمومی از خیلی از کارمندان پایینتر است.
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      27 83
      دقیقا همینطوره
    • یک پزشک IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      31 94
      درست گفتید من یک پزشک 25 سال سابقه کار تمام دریافتیم 12 میلیون پانصد هزار تومانه
    • نواب صفوی IT ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      درآمد یه پزشک عمومی چقدره؟ میخوای همه مملکت رو بدیم به این پزشکان تا شما راضی بشین. به غیر از درصد بسیار کمی از پزشکان که با انصاف و باوجدان هستند بقیه تا جیب مردم رو خالی نکنن ول کن این ملت نیستن. آمار زیر میزی پزشکان را بپرسیم تا بتونیم درآمد چقدره.
  • عطا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    از پولشان نمیگذرند که هیچ از پست و مقام خودشان هم نمیگذرند
  • مهدی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    این انتقادها رو میخواست زمان دولت محبوبش بکنه که 8سال پدرمردم رودرآوردنه الان که 4ماه ازدولت جدید گذشته......
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      آخه نه اینکه این دولت بفکر مردمه نباید کسی حرف بزنه این دولت با اون دولت فرقی نداره ..........
    • امیر IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      برات واقعا متاسفم که تا کسی حرف میزنه اینو به اون وانو به این ربط میدین تا کی سرتان رو زیر برف میکنید
  • ایرانی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    82 27
    همیشه طیف شما به فکر خودش یعنی ثروتمندا بوده حالا از ترس از دست دادن منافع پرچم دفاع از مردم(بخونید سرمایه داران) رو برداشتید.........
    • شناس IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      30 89
      یک مردی بود اونم شهید شد رفت دیگه هیچکس وسلام دوستدارنش فهمیدن کیست ح.ق.س
  • میر جواد ریحانی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    یکی از مسئولینی که نظام بهداشت ودرمان را بهم ریخت ووضعیت کنونی هزینه های بالا وسر در گمی بیماران در مطبهای پزشکان باعثش همین اقای پزشکیان میباشند الگو برداری حداقل از کشورهای همسایه میتواند راه چاره باشد
  • FR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    نازه از خواب بیدار شدی جناب پزشکیان؟ تو این 8 سال سیاه کجا بودی؟
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      از پزشکیان مردتر نداریم
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      توی محله ما... یک شهر کوچک... باب انار در استان فارس. از وقتی که این دولت آمده همه هزینه‌های خانه بهداشت چند برابر شده و همه تخفیف‌ها از بین رفته. قبلا دندانپزشکی خانه بهداشت با قیمت خیلی پایین کارها را انجام می داد ولی الان نه.. تاکید می‌کنم.. دولت که عوض شد، این اتفاق افتاد. تحقیق کنید.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    89 48
    کاش ازاین دست خدمتگذارها زیادمی داشتیم. آفرین
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      65 7
      اگر خدمتی بود که اینقدر مشکلات نبود اگر خدمت بود الان وزرا باید کار روزمره گی انجام میدادن نه اینکه شب وروز نداشته باشند از بی تدبیریها
  • زهرا IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    71 46
    خودت چی آقای پزشکیان از خیلی چیزا خبر داریم
  • US ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    64 13
    چه عجب یه کلمه حرف زدی
  • حقگو IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    86 55
    شما همان کسی نیستی که زنانه مردانه کردن بیمارستان را مطرح کردی؟ گویا کارنامه ات را در مجلس هم فراموش کردی؟
  • مهدی اشرفی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    40 21
    آخرش عالی بود خیلی مردی
  • مسعود IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    آقای پزشکیان داری نقش بازی می‌کنی توهیچ دولتی کسی برای مردم کار نکرده
  • مهدی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    71 19
    حرفتون کاملا درست و کارشناسیه اما چیشده الان یادتون اومده؟!آها یادم نبود دولت قبل کاره ای نبود.........
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    54 46
    جناب آقای پزشگیان درود بر شما حرف و درد مردم را به خوبی بیان نمودی تا نمایندگان به ظاهر انقلابی واقعیت جامعه و مردم را درک کنند .
  • ناصر IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    44 10
    چرا فوق لیسانسها پس از این همه خواندن در معادن کار نمیکنند انهم با پایینترین حقوق و دور از شهر ودر بیابانها .آدم نیستند چرا یک پزشک در محدوده زندگی خود در مناطق محروم کار نکند .معلوم میشه پزشکی هم در انحسار یک عده هست که نمیخواهند مثل مهندسی زیاد شود .واقعا آدم متاسف میشود با این اظهارات..................
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    65 15
    داد قال کردن به چه دردی می خورد؟ خود آقای پزشکیان هم در دولت بوده و هم در مجلس ، چه کار کرده ؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    43 5
    پول قدرت میاره و قدرت خیلی ها را عوض کرده و متاسفانه عده ای بظاهر برای منافعشان شعار میدهند و هیچ ارزشی برای مردم قائل نیستند.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    40 36
    درود بر شرفت دکتر پزشکیان الگوی صداقت و اقتدار هستین.
  • ادگ IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    45 3
    نمیخواد از پول خود بگدرند پول مرم را بهند به خودشان
  • حسنی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    28 38
    زنده باد دکتر پزشکیان با نطق آتشین و همیشه حق گویش متاسفانه گوش شنوایی نیست .
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    39 9
    گوش شنوایی نیست دکتر ٱزاد اندیش فساد غوغا می کند
  • اصغر IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    53 8
    با سلام آقای دکتر این همه مشگل یک روزه پدیدنیامده از وزارت شماها شروع شده وبوده تا هشت سال دولت روحانی که همه شما ساکت بودید و تا زبان باز کردید که مردمی هم هستند.و پزشکانی که با در آمد میلیاردی آقا بالا سر مردم و دولت شدند و خواهند شد چون همه چیز دست ‌آنهاافتاده و به سادگی اجازه خدمت به پاکدستان را نمی دهند
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    37 32
    خداروشکر دولتی آمده که صدقه سری اش همه میتوانند حرف بزنن ،همین ها تو دولت روحانی و وزیرهایشان هیچ حرفی برا انتقاد کردن نداشتن ،چون می‌ترسیدند........
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    42 11
    پزشکیان که خودت وزیر بودی چقدر از قوانین روی زمین بود حالا برا دیگران صدابلندمیکنی حرف زدن آسونه
  • محمد رضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    45 12
    آره خوبه آقای پزشکیان شما دارید حرف می‌زنید یکی از مسببین وضع موجود شما هستید.یادتون رفته که چطور در برابر افزایش ظرفیت پزشکی و ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم از جان گذشتگی و مقاومت می‌کردید و میکنید چرا باید واسه یه عمل ۳۰ میلیون پول دریافت بشه.مگه داره آپولو ۲۱ رو طراحی میکنه.حالا اومدین دارین شعار من آدم خوب هستم سر میدید
  • علیرضا دشتستانی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    42 45
    ظریف ، محمود صادقی ، پزشکیان، علی مطهری ، اینها از وطن پرستان واقعی پاک و باسواد هستند
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    35 35
    درود بر شرفت آقای پزشکیان، امان از این تندروهای افراطی که با تیشه به ریشه این انقلاب می‌زنند.