آتش نشانان آبادانی جان ۲۵ شهروند را نجات دادند/ مهار آتش در ۵ کارخانه و ۶ اداره دولتی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: در ۹ ماهه امسال، آتش‌نشانان آبادانی با انجام به موقع ماموریت های محوله، جان ۲۵ شهروند را نجات دادند.

مجید فرهانی پور در جمع خبرنگاران، از آتش‌نشانی به عنوان یکی از پرخطرترین شغل‌های جهان و از آتش نشانان به عنوان ایثارگرانی نام برد که با از خودگذشتگی برای نجات جان انسان‌ها، فداکاری و خدمت می کنند.

وی اظهار کرد: از ۲ هزار و ۲۵۹ تماس برقرار شده با سامانه ۱۲۵ آتش‌ نشانی در ۹ ماهه امسال، یک هزار و ۷۲۴ عملیات آن به جهت اطفای حریق و ۵۳۵ عملیات نیز در زمینه ی حادثه و خدمات ایمنی انجام شد.

به گفته ی وی؛ تعداد عملیات های امداد و نجات انجام شده در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان افزود: در مدت یاد شده، ۴۳۵ ماموریت امداد و نجات توس آتش نشانان به انجام رسید.

فرهانی پور؛ تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۱۷ نفر در حوادث مصدوم و ۳ نفر فوت شدند.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور، ۳۸۲ مورد حریق منازل مسکونی در سطح شهرستان رخ داد، یادآور شد: آتش نشانان طی ۹ ماه گذشته، حریق حادث شده در ۵ کارخانه و ۶ اداره دولتی را اطفاء کردند.

وی فعالیت ۱۰۵ نیروی آتش‌نشان در ۵ ایستگاه آتش‌نشانی سطح شهر آبادان را یادآور شد و گفت: یک ایستگاه آتش نشانی به سبب کمبود امکانات غیر فعال است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ۹ ماهه امسال ۹۳۲ فقره آتش سوزی عمدی در سطح شهر رخ داد که این رقم در مورد آتش سوزی های غیرعمد به عدد  هزار و ۴۲۷ فقره می رسد.

فرهانی پور؛ با اشاره به رشد ۲۲ درصدی اطفا حریق در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال؛ اظهار کرد: ۲۳۳ اصله نخل در اثر آتش سوزی نخلستانها از بین رفت.

وی تصریح کرد: همچنین طی مدت یاد شده، ۶۸ واحد تجاری و ۵ لنج تجاری دچار آتش سوزی شدند.

به گفته ی وی؛ تیم امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان در مدت مذکور، موفق به کنترل و رفع ۴ مورد خودکشی از سوی شهروندان شدند. متاسفانه در مدت یاد شده، ۷ نفر به سبب غرق شدن در رودخانه بهنمشیر جان خود را از دست دادند.

وی؛ توسعه آموزش اصول ایمنی را از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی آبادان خواند و یادآور شد: در ۹ ماهه امسال؛ ۱۹۰ نفر از شهروندان آبادانی با حضور در دوره‌های آموزشی، با مسائل مرتبط با ایمنی آشنا و آنها را فرا گرفتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1591438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =