علی رفیعی: اگر تئاتر کار می‌کردم، هیچ دردی نداشتم

علی رفیعی کارگردان برجسته تئاتر در آیین بزرگداشت خود که با نمایش مستند «پشت دیوارهای این خانه» در خانه هنرمندان ایران همراه بود، گفت: «در حال حاضر دردی در مهره‌های کمرم بر من مستولی است که اگر تئاتر کار می‌کردم، هیچ دردی نداشتم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آیین گرامی‌داشت علی رفیعی با نمایش مستند «پشت دیوارهای این خانه» درباره نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی این هنرمند برجسته و نوشته فدریکو گارسیا لورکا شامگاه چهارشنبه ۲۲ دی در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. 

این مراسم به همت ستاره اسکندری و جمعی از شاگردان علی رفیعی از ساعت ۱۷:۳۰ در گالری تابستان با نمایش پوستر آثار نمایشی این هنرمند آغاز شد. در ادامه مهمانان به تماشای مستند «پشت دیوارهای این خانه» در سالن ناصری نشستند.

ستاره اسکندری تهیه کننده این فیلم قبل از نمایش اثر روی صحنه رفت و با خوشامدگویی به مهمانان گفت: «امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.»

مستند «پشت دیوارهای این خانه» شامل گفت‌وگو با کارگردان، تهیه‌کننده و عوامل و بازیگران نمایش «خانه برناردا آلبا» که در سال ۹۷ به روی صحنه رفته بود، در ادامه نمایش داده شد. 

بعد از این نمایش ستاره اسکندری روی صحنه رفت و متنی را برای تبریک هشتاد و سومین زادروز علی رفیعی خواند. 

در بخش‌هایی از این متن خطاب به او آمده بود: «تولد شما پیروزی زندگی بر مرگ است؛ پیروزی زیبایی بر زشتی و خیال و رویا بر واقعیت. تولدتان اندیشه را بارورتر می کند و رنگ بر جهان خاکستری می‌پاشد. «پشت دیوارهای این خانه» یادگاری از آن چیزی است که به ما آموختید و هنوز هم خانه تئاتر را روشن نگاه می‌دارد؛ خانه‌ای که چراغش در دستان شماست. تولدتان مبارک بر ما است؛ بر  همه شاگردان شما.»

پس از خواندن این متن علی رفیعی مورد تشویق حاضرانی قرار گرفت که ممتد و ایستاده برای او کف می‌زدند.

این کارگردان پیشکسوت با حضور روی صحنه گفت: «آمادگی همه چیز را جز حرف زدن در این مراسم داشتم. به آن فکر نکرده بودم.»

وی با لحنی بغض‌آلود ادامه داد: «در حال حاضر دردی در مهره‌های پشتم بر من مستولی است که اگر تئاتر کار می‌کردم، هیچ دردی نداشتم. سخنرانی باشد برای زمانی دیگر؛ زمانی بعد از اجرای یک اثر دیگر روی صحنه.»

مهمانان مراسم، ایستاده و به طور ممتد او را تشویق کردند.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز با اهدای تابلویی به علی رفیعی گفت: «خوشحال و مفتخریم که این مراسم برای بزرگداشت استاد ارجمند دکتر رفیعی در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است. امیدوارم خدا عمر طولانی به ایشان بدهد و ما با بضاعت اندک خود در اینجا در خدمت‌شان خواهیم بود تا اگر و هر زمان شایسته بدانند در تماشاخانه ایرانشهر میزبان اثرشان باشیم.»

بخش پایانی این آیین گرامیداشت در گالری تابستان با حضور علی رفیعی کنار تابلوی عکسی از خودش که مهمانان جملاتی را به یادگار برای او نوشته بودند، پی گرفته شد و عکس‌هایی یادگاری به ثبت رسید.

علی رفیعی: اگر تئاتر کار می‌کردم، هیچ دردی نداشتم

مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران)، لیلا جعفری (کارگردان)، ستاره اسکندری (تهیه‌کننده)، فرزام شکاری (مجری طرح)، فرزین شکاری (مدیر فیلمبرداری و تدوین‌گر مستند «پشت دیوارهای این خانه»)، مریم سعادت، مائده طهماسبی، فرزاد حسنی، علیرضا تابش، الهام کردا، افسانه ماهیان، سیامک صفری، کیوان کثیریان، کوروش نریمانی، عباس غفاری، حمید پورآذری، سارا رسول‌زاده، منوچهر شجاع، داوود بنی‌اردلان، سام کبودوند، مسعود پاکدل، ابراهیم حسینی، مازیار رضاخانی، یلدا عباسی، المیرا دهقانی و… از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =