دو سوم نیروهای رسمی پالایشگاه آبادان بالای ۵۰ سال سن دارند

مدیر آموزش و تامین منابع انسانی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: به جرات و طبق آمار می گویم که در حال حاضر دو سوم از نیروهای رسمی شاغل در پالایشگاه آبادان بیش از ۵۰ سال سن دارند و این یک زنگ خطری برای ما است که در آینده ای نه چندان دور با خلاء نیرو مواجه شویم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، ناصر شریفی در آئین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوارکارگاهی و بین کارگاهی شرکت پالایش نفت آبادان اظهار کرد: شرکت پالایش نفت آبادان در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی و تولیدی کشور است که در جنوب غرب خوزستان واقع شده است.

وی افزود: در حال حاضر این شرکت به طور مجموع ۷ هزار نیروی انسانی فعال دارد که از این تعداد بالغ بر ۵ هزار نفرشان یعنی ۷۲ درصد نیروهای شاغلش، جزو نیروهای ارکان ثالث و پیمانکاری هستند.

مدیر آموزش و تامین منابع انسانی شرکت پالایش نفت آبادان با اشاره به تاریخچه آموزشگاه فنی و حرفه ای پالایشگاه (تکنیکال اسکول)، تصریح کرد: در آن زمان رویکرد جذب نیروها برای کار در پالایشگاه این بود که نیروهای مورد نیاز بایستی مسیر این آموزشگاه را طی کرده باشند اما پس از تغییر رویکردها و اتخاذ سیاست برون سپاری فعالیت ها، این آموزشگاه نیز متاسفانه تعطیل شد.

شریفی؛ یادآور شد: در سنوات اخیر با انجام آسیب شناسی مربوطه، یکی از علل عمده ی عدم اشتغال و یا کمبود نیروهای مهارتی و متخصص در پالایشگاه را همین خلاء و کمبود آموزشگاه فنی و حرفه ای دیدیم.

وی گفت: به عنوان یک مجتمع تولیدی و صنعتی وظیفه ی خود می دانیم که آموزشهای مهارتی را حتی در قالب مسئولیت های اجتماعی مان به جامعه ی پیرامونی خود ارائه کنیم تا در صورت نیاز به خدماتشان بتوانیم آنها را به عنوان نیروی مهارتی و متخصص به کار بگیریم.

وی افزود: با این رویکرد و با روی کار آمدن مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت آبادان، وظیفه فعال سازی آموزشگاه جوارکارگاهی بر عهده ی مدیریت و منابع انسانی آموزش گذاشته شد.

وی اظهار کرد: ما پتانسیل خیلی خوبی هم در پالایشگاه و هم در سازمان فنی و حرفه ای داریم که با تعامل و همکاری با یکدیگر می توانیم ضمن بالا بردن سطح آموزشهای مهارتی در منطقه، در جهت اشتغال افراد جویای کار نیز قدم برداریم که به تبع آن مشکلات و معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه نیز کاهش می یابد. این جزو سیاستهای تکلیفی ما به شمار می رود و ما نیز در این مسیر گام بر می داریم.

وی اظهار کرد: با توجه به فعالیت ۷۲ درصد از نیروهای ارکان ثالث و پیمانکاری هم از نظر مدیریتی و اجتماعی این یک حرکت بسیار ضروری است. جمعیت شاغل در پالایشگاه به سبب سیاستهای عدم جذب وزارت نفت در دهه ی اخیر، از نظر سنی در مرحله ی کهنسالی قرار گرفته اند و به جرات و طبق آمار می توانم بگویم که دو سوم از نیروهای رسمی شاغل در پالایشگاه آبادان بیش از ۵۰ سال سن دارند و این یک زنگ خطری برای ما است که در آینده ای نه چندان دور ما با خلاء نیرو مواجه شویم.

مدیرآموزش و تامین نیروی انسانی شرکت پالایش نفت آبادان تصریح کرد: از سوی دیگر صنعت ما صنعتی مهارت محور است و این حرکت بایستی زودتر آغاز می شد و هرچند که با تاخیر مواجه شد اما باز هم خدا را شاکریم که افتتاح این مرکز کلید خورد تا بتوانیم ضمن ارائه خدمات مهارتی به جامعه ی پیرامونی در جهت دستیابی به راهبردها و استراتژیهای تعریف شده برای پالایشگاه گام برداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =