واکنش وزیرخارجه سعودی به حملات انصارالله به ابوظبی

فارس نوشت: در پی عملیات نیروهای مسلح یمن علیه ابوظبی، وزیر خارجه سعودی مدعی شد، راه‌حل پیشنهادی ریاض برای مسأله یمن همچنان روی میز است.

 «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی امروز (سه شنبه) در صفحه توییتر خود به عملیات دیروز صنعاء علیه ابوظبی معروف به «إعصار الیمن» (طوفان یمن) واکنش نشان داد.

وی مدعی شد: عربستان سعودی و ائتلاف (متجاوز به یمن) همچنان به حمایت خود از تلاش‌های سازمان ملل و نیز تلاش‌های بین‌المللی برای صلح در یمن ادامه می‌دهند، طرح ابتکاری ریاض برای راه‌حل سیاسی بحران همچنان روی میز است... در عین حال ما در آمادگی کامل برای تعامل با لجاجت بیشتر حوثی‌ها و دفاع از کشورمان و منطقه هستیم.

واکنش وزیرخارجه سعودی به حملات انصارالله به ابوظبی

عربستان سعودی در مارس ۲۰۲۱ طرحی برای حل بحران یمن ارائه کرد اما صنعاء اعلام کرد، ابتدا باید حملات ائتلاف سعودی به یمن متوقف شود.

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت، سعودی‌ها دنبال راه‌حل سیاسی برای مسأله یمن نیستند بلکه صرفا به دنبال یک آتش‌بس همراه با باقی ماندن بحران یمن هستند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز درباره نوع موشک‌ها و پهپادهایی که در عملیات دیروز علیه ابوظبی به کار گرفته شد، توضیحاتی داد.

وی در توییتر نوشت: موشک‌هایی که در عملیات "إعصار الیمن" (طوفان یمن) به کار گرفته شد موشک‌های بالدار از نوع قدس ۲ هستند؛ پالایشگاه نفت در منطقه "المصفح" و فرودگاه ابوظبی با چهار موشک از این نوع هدف گرفته شدند.

سریع افزود: یک موشک بالستیک از نوع "ذوالفقار" نیز فرودگاه ابوظبی را هدف گرفت. اما پهپادهای "صماد ۳" نیز تعدادی از اهداف مهم و حساس را هدف گرفتند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 3
    احسنت یمن