آیت‌الله مقتدایی: بودجه حوزه علمیه خواهران جوابگوی نیازها نیست

ایرنا نوشت؛ رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: بودجه اختصاص یافته به حوزه علمیه خواهران جوابگوی نیازها نیست و همواره از کمبودها سخن گفته می‌شود.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی روز شنبه در آیین افتتاح ۲۲ ساختمان و کلنگ زنی ۱۲ پروژه آموزشی و کمک‌آموزشی حوزه علمیه خواهران، افزود: در اغلب جلسات حوزه علمیه خواهران صحبت کمبود بودجه و حرف از ناتوانی در اداره مدارس است.

وی با بیان این‌که کارهایی که دراین مجموعه انجام می‌شود نباید به دلیل کمبود بودجه نقص داشته باشد، از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد نسبت به تخصیص بودجه به حوزه علمیه خواهران اهتمام ویژه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که در رژیم قبل خانم‌هایی که تصمیم به تحصیلات علوم دینی می‌کردند با مشکلاتی از جمله نبود استاد و منابع روبه‌رو می‌شدند، گفت: امام راحل بعد از انقلاب، تشکیل نظام و حکومت اسلامی، به فکر حوزه‌های علمیه خواهران افتاد که تاسیس آن به دست و امر مبارک ایشان انجام شد.

مقتدایی افزود: درحال حاضر حدود ۵۰۰ مدرسه با بیش از ۱۶۰ هزار نفر طلبه مشغول به تحصیل هستند و حوزه علمیه خواهران هم اینک  بیش از ۷۰ هزار فارغ‌التحصیل دارد.

وی ادامه داد: اساتید مدارس حوزه علمیه خواهران نیز فارغ‌التحصیل همین مدارس هستند.

وی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت خوب و باارزشی دارند که باید با توسعه مدارس پاسخگوی علاقه‌مندان باشیم تا هیچ فردی از تحصیل در مدارس علمیه محروم نشود.

غلامحسین محمدی زاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه علمیه خواهران کشور نیز در این آیین با بیان این‌که بودجه عمرانی این نهاد در سال ۹۶، ۴۰ میلیارد تومان بود و در حال حاضر نیز همان عدد است، خواستار افزایش بودجه عمرانی برای پیشبرد کیفی و کمی طرح‌های این مجموعه شد.

تاکنون ۳۸۷ ساختمان آموزشی و کمک آموزشی حوزه علمیه خواهران در قالب ۲۷۴ مجموعه آموزشی، ‌۸۷ مجموعه کمک آموزشی، ۱۶ مجموعه اداری، ۵ مجموعه ستادی و ۵ مجموعه رفاهی با مساحت ۶۲۱ هزار و ۶۸ مترمربع در ۳۰ استان و ۲۲۴ شهرستان کشور احداث شده‌است.

در این آیین افتتاح ۲۲ ساختمان آموزشی و کمک آموزشی در ۱۳ استان با زیربنای مساحت ۲۹ هزار و ۱۰۲ مترمربع و با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و کلنگ زنی ۱۲ طرح آموزشی و کمک آموزشی در ۹ استان با زیربنای ۱۰ هزار و ۱۷۰ مترمربع و با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به‌صورت مجازی انجام شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =