صیادمنش، ماشین پول‌ساز استقلال؛ درآمد باورنکردنی آبی‌ها از ستاره جوان

ورزش سه نوشت: با احتمال قطعی شدن انتقال اللهیار صیادمنش به هال سیتی، باشگاه استقلال می تواند درآمدهای میلیاردی از انتقال این بازیکن داشته باشد.

موضوع پیوستن اللهیار صیادمنش به باشگاه هال سیتی به سوژه این روزهای فوتبال ایران و به خصوص کانال های هواداری استقلال تبدیل شده است. بازیکن جوانی که یک سال و نیم به صورت قرضی در زوریا لوهانسک بازی کرد و پس از اتمام دوره قرضی، به فنرباغچه بازگشت و اکنون اخبار زیادی مبنی بر پیوستن این بازیکن به هال سیتی منتشر می شود.

بعضی از رسانه های ترکیه از مبلغ ۵ و نیم میلیون یورویی برای این انتقال خبر داده اند اما چند خبرنگار دیگر ترک از جمله احمد ارکانلار مدعی شده اند که هال سیتی برای جذب صیادمنش، مبلغی بین ۸ تا ۹ میلیون یورو را به این باشگاه پرداخت خواهد کرد.

این اخبار باعث شده است تا هواداران استقلال به شدت پیگیر قطعی شدن پیوستن صیادمنش به باشگاه جدیدش باشند چرا که زمان جدایی این مهاجم جوان و پیوستن او به فنرباغچه، مدیران وقت باشگاه از جمله علی خطیر بندی را در این قرارداد گنجاندند که به موجب آن درصدی از انتقال اللهیار به تیم های دیگر نصیب آبی های پایتخت شود.

پیگیری ها نشان می دهد که برخلاف باور قبلی استقلالی ها که تنها با انتقال دائمی صیادمنش درصدی از آن انتقال به این تیم می رسد، اما مدیران این باشگاه حتی بابت انتقال قرضی اللهیار به زوریا لوهانسک نیز می توانند از تیم ترکیه ای درخواست مبلغ ۴۰۰ هزار یورو را داشته باشند.

در تفاهم نامه میان استقلال و فنرباغچه ذکر شده است که پس از ترانسفر اللهیار صیادمنش به تیم دیگری، باید ۲۰ درصد از ارزش قرارداد و یا حداقل مبلغ ۴۰۰ هزار یورو به حساب آبی ها واریز شود. یکی از مسئولین سابق استقلال به خبرنگار ورزش سه اعلام کرد که چنانچه فنرباغچه قصد داشته باشد صیادمنش را در چندین انتقال قرضی به باشگاه های دیگر ترانسفر کند، یک مبحث حقوقی ایجاد خواهد شد و اگر ۲۰ درصد از ارزش مالی انتقال مذکور کمتر از ۲ میلیون یورو باشد، استقلال می تواند بابت هر انتقال قرضی اللهیار، از فنرباغچه درخواست دریافت حداقل ۴۰۰ هزار یورو را داشته باشد. اگر هم ارزش انتقال بیشتر از ۲ میلیون یورو باشد، آبی ها معادل ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد را مطالبه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

مسئله دیگر این است که در این قرارداد، هیچ محدودیتی درخصوص تعداد انتقال های قرضی صیادمنش ذکر نشده و فنرباغچه متعهد شده است که به ازای هر ترانسفر، حداقل ۴۰۰ هزار یورو را به باشگاه استقلال بپردازد. در واقع در این تفاهم نامه ذکر شده است که به ازای انتقال اللهیار از فنرباغچه به باشگاه دیگری این تیم باید ۲۰ درصد از ارزش قرارداد را به استقلال بپردازد که کف این مبلغ ۴۰۰ هزار یورو است و از آنجایی که پس از پایان انتقال های قرضی اللهیار دوباره به مالکیت فنرباغچه بازمی‌گردد، در انتقال بعدی (چه قرضی و چه دائم) باز هم بند ۲۰ درصدی با حداقل دریافتی ۴۰۰ هزار یورو فعال می شود.

اما نکته مهم و اساسی در این میان مهلت زمان ۲ ساله از سوی استقلال برای درخواست دریافت این ۴۰۰ هزار یورو است. طبق بندی که در قرارداد میان دو باشگاه گنجانده شده، آبی های پایتخت ۲۴ ماه از انتقال صیادمنش زمان دارند تا برای دریافت این مبلغ، درخواست خود را برای مدیران فنرباغچه ارسال کنند. اکنون بیش از ۱۷ ماه از انتقال قرضی اللهیار به زوریا لوهانسک می گذرد و به نظر می رسد آبی ها هنوز برای دریافت این مبلغ از فنرباغچه، اقدامی نکرده اند.

در تفاهم نامه استقلال و فنرباغچه ذکر شده که باشگاه ترکیه ای به ازای ترانسفر اللهیار، باید ۲۰ درصد از ارزش مالی آن با کف حداقل ۴۰۰ هزار یورو را به آبی پوشان پرداخت کند. در این قرارداد، هیچ محدودیتی از تعداد ترانسفر ذکر نشده و استقلال می تواند علاوه بر انتقال صیادمنش به هال سیتی، بابت ترانسفر او به زوریا لوهانسک نیز ۴۰۰ هزار یورو دریافت کند و برای این کار ۸ ماه زمان دارد.

در این تفاهم نامه ذکر شده است که استقلال حتی از انتقال دوم نیز دریافتی داشته باشد. منظور از انتقال دوم این است که بر فرض اللهیار به صورت دائم راهی هال سیتی شده و پس از مدتی از آن باشگاه انگلیسی راهی تیم دیگری (بر فرض مثال بوندس لیگا) شود که باشگاه هال سیتی باید ۱۷ و نیم درصد از ارزش قرارداد بعدی اللهیار را به استقلال پرداخت کند که این مبلغ نباید از ۶۰۰ هزار یورو کمتر باشد.

به هر شکل این روزها هواداران استقلال در انتظار انتقال اللهیار به هال سیتی انگلیس هستند تا درصدی از این انتقال به حساب آنها واریز شود. ممکن است مدیران باشگاه استقلال با اطلاع از این موضوع، برای دریافت هزینه انتقال اللهیار به زوریا، با تیم فنرباغچه وارد یک دعوای حقوقی شوند و علاوه بر ۲۰ درصد از ارزش ترانسفر صیادمنش به هال سیتی، درخواست دریافت ۴۰۰ هزار یورو نیز بابت پیوستن او به تیم اوکراینی را ارائه کنند.

۲۵۸ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    3 1
    بازیکن یعنی این .