قرائت نطق میان دستور در جلسات بررسی رای اعتماد به وزرا بر خلاف آیین​نامه داخلی مجلس است.

به گزارش خبرآنلاین، علی رغم این ماده از آیین​نامه داخلی مجلس چون بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و مسکن، به دلیل عدم ثبت نام هیچ یک از نمایندگان به عنوان مخالف علی نیکزاد، خیلی زودتر از معمول به طول انجامید، سه نفر از نمایندگان فرصت یافتند تا نطق میان دستور داشته باشند.

این موضوع با تذکر آیین​نامه​ای بهمن محمدیاری مواجه شد که محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی، ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، این تذکر را وارد دانست و گفت: هیات رئیسه به دلیل آنکه بررسی صلاحیت آقای نیکزاد زود به پایان رسید، این نوبت را به ناطقان داد که اشتباه بود.

نمایندگان دیگری هم قصد بیان همین تذکر را داشتند که باهنر در واکنش به آنها گفت: ما که به اشتباهمان اقرار کردیم، نمی​شود که هر 290 نفر نماینده اخطار بدهید که هیات رئیسه اشتباه کرده!

تذکر دیگر محمدیاری نماینده تالش به قرائت نامه معرفی وزیر ورزش از سوی رئیس​ جمهور بود که گفت: اگر آن نامه قرائت نمی​شد سجاادی رای می آورد.

باهنر در پاسخ به این هم گفت: روزی که رییس‌جمهور نامه را دادند به معاون پارلمانی گفتیم که به مصلحت نیست این نامه قرائت شود اما آنها اصرار کردند که نامه معرفی وزیر مقدمه‌ای دارد. ما نیز همکاری کردیم و آن را قرائت کردیم.

گفتنی است در پایان جلسه علنی امروز بار دیگر برای ریاست کمیسوین اصل نود، رای گیری شد که حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم نکونام با رای مجلس در ریاست این کمیسیون ابقا شد.

چون او تنها نامزد این انتخابات بود باید همچون اخذ رای اعتماد برای وزرا، رای بیش از نیمی از آرای حضار را کسب می​کرد که با اخذ  114 رای توانست مجددا به عنوان رییس کمیسیون اصل 90 از سوی نمایندگان انتخاب شود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =