در انتظار معجزه زنان ایران

برگزاری دو بازی در جام‌ملت‌های فوتبال زنان آسیا ثابت کرد دختران ایرانی مسیر دشوار و طولانی برای رسیدن به سطح بین المللی دارند.

مریم روحی: تیم ملی فوتبال زنان ایران در دو بازی نخست خود در جام ملت های آسیا یک تساوی و یک شکست را به نام خود ثبت کرد و روز چهارشنبه باید برای جواز صعود به مرحله بعد به مصاف چین تایپه برود. شاگردان مریم ایراندوست بعد از عملکرد قابل قبول در ازبکستان برای اولین بار سهمیه جام ملت های آسیا را کسب کردند و تاریخ ساز شدند.

در انتظار معجزه زنان ایران

ایران- هند؛ امتیاز تاریخی

تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه خود به مصاف هند رفت؛ هندی که نهمین دوره حضورش را در رقابت ها تجربه می کند. تیم یازدهم آسیا در بازی نخست مقابل ایران عملکرد خوبی داشت اما ستاره بی چون و چرای تیم ملی یعنی زهره کودایی مانع گلزنی حریف شد.

کودایی در این مسابقه ۵ واکنش موثر داشت و در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. هندی ها در این مسابقه برتر بودند و تلاش زیادی کردند تا بتوانند دروازه ایران را باز کنند. کودایی در پایان این دیدار گفت: خدا را شکر می کنم. بالاخره بازی مساوی شد. بازی بسیار سنگینی بود. بچه ها همگی جنگیدند و زحمت کشیدند. خواست خدا این بود که بازی مساوی شود.  ان شاالله با همین قدرت ادامه بازی ها را انجام بدهیم و بتوانیم با نتایج خوب دل مردم عزیز ایران را شاد کنیم.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان این مسابقه با جسور دانستن زنان ایرانی به تمجید از تیم ملی پرداخت.

در انتظار معجزه زنان ایران

آمار بازیکنان ایران مقابل هند

زهره کودایی: ۵ واکنش، ۲ دفع توپ، یک مهار، ۳۴ پاس، ۳۳ پاس بلند، یک پاس بلند

ملیکا متولی: ۲۹ پاس،۴ پاس بلند، ۲۵ پاس کوتاه، ۲ تکل

 غزاله بنی طالبی: ۱۴ پاس، ۳ پاس بلند، ۱۱ پاس کوتاه

 زهرا سربالی: ۱۵ پاس، یک پاس بلند، ۱۴ پاس کوتاه

 بهناز طاهرخانی: ۲۵ پاس،۱۲ پاس بلند، ۱۳ پاس کوتاه

 سمانه چهکندی: ۲۵ پاس، یک پاس بلند، ۲۴ پاس کوتاه

 نگین زندی: ۶ پاس، یک پاس بلند، ۵ پاس کوتاه

 ملیکا معتمدی: ۲۹ پاس، ۴ پاس بلند، ۲۵ پاس کوتاه

 فاطمه عادلی:۱۶پاس، ۴ پاس بلند، ۱۲ پاس کوتاه

 هاجر دباغی: ۲۱ پاس، یک پاس بلند، ۲۰ پاس کوتاه

 ثنا صادقی: ۱۵ پاس، یگ پاس بلند، ۱۴ پاس کوتاه

در انتظار معجزه زنان ایران

آمار بازی ایران- هند

شوت: ایران ۸- هند ۲۴

شوت در چارچوب: ایران ۲- هند ۵

مالکیت: ایران ۳۵- هند ۶۵

پاس: ایران ۲۳۸- هند ۴۱۱

درصد پاس صحیح: ایران ۴۴- هند ۶۷

خطا: ایران ۶- هند ۹

آفساید: ایران ۲ - هند یک

کرنر: ایران ۴- هند ۹

بیشتربخوانید:

شکست سنگین تیم ملی بانوان مقابل چین

مریم ایراندوست: یک بازنده بزرگ بودیم!

کودایی و ژست جالبی که در بازی با چین گرفت!/عکس

شکست سنگین مقابل بهترین های آسیا

بعد از تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هند توقعات از ملی پوشان بالا رفت و بسیاری قدرت چین حریف روز دوم ایران را نادیده گرفتند و به فکر معجزه افتادند! چین ۸ عنوان قهرمانی آسیا دارد در جام جهانی ۲۰۱۹ در یک هشتم نهایی به ایتالیا باخت؛ بنابراین تیم مطرحی در جهان فوتبال است.

ملی پوشان در بازی مقابل چین نیمه اول بازی بدی ارائه ندادند و فقط ۲ گل دریافت کردند اما د نیمه دوم همه چیز تغییر کرد. چین پشت سرهم دروازه زهره کودایی را باز کرد و درنهایت با ۷ گل ایران را از پیش رو برداشت. با توجه به شرایط فوتبال زنان ایران و اینکه تیم ملی در وسط مسابقات است نمی توان درباره مشکلات فنی تیم اظهارنظری داشت اما شاید ترکیب و سبک بازی متفاوت تر می توانست نتیجه دیگری را رقم بزند.

در انتظار معجزه زنان ایران

آمار بازیکنان ایران مقابل چین

زهره کودایی: ۳۰ پاس، ۱۸ پاس بلند، ۱۲ پاس کوتاه، ۵ واکنش

 بهناز طاهرخانی: ۱۷ پاس، ۳ پاس بلند، ۱۴ پاس کوتاه

غزاله بنی طالبی: ۶ پاس، یک پاس بلند، ۵ پاس کوتاه

 فاطمه عادلی: ۱۸ پاس بلند، ۱۲ پاس بلند، ۶ پاس کوتاه

 ملیکا متولی: ۲۳ پاس،۵ پاس کوتاه، ۱۸ پاس کوتاه

 ملیکا محمدی: ۱۸ پاس،۴ پاس بلند، ۱۴ پاس کوتاه

 زهرا سربالی: ۷ پاس، ۳ پاس بلند، ۴ پاس کوتاه

 هاجر دباغی: ۱۵ پاس، ۲ پاس بلند،۱۳ پاس کوتاه

 ثنا صادقی: ۹ پاس، ۲ پاس بلند، ۷ پاس کوتاه

 افسانه چترنور: ۵ پاس، یک پاس بلند، ۴ پاس کوتاه

 سمانه چهکندی: ۱۶ پاس، یک پاس بلند، ۱۵ پاس کوتاه

در انتظار معجزه زنان ایران

آمار بازی ایران و چین

شوت: ایران یک – چین ۲۳

شوت در چارچوب: ایران یک – چین ۱۳

مالکیت: ایران ۱۹- چین ۸۱

پاس: ایران ۱۸۹- چین ۷۵۹

درصد پاس صحیح: ایران ۵۰- چین ۹۰

خطا: ایران ۲- چین ۱۰

آفساید: ایران صفر- چین ۴

کرنر: ایران یک- چین ۱۰

توقع بیش از اندازه مانع پیشرفت است!

با صعود به مرحله نهایی جام ملت های آسیا و کسب تساوی مقابل هند توقع از تیم ملی بالا رفت. بعضی از کسب سهمیه جام جهانی گفتند و عده ای از امکان امتیازگیری از چین صحبت کردند! اما برکسی پوشیده نیست که فوتبال زنان ایران هنوز راه زیادی برای رسیدن به سطح تیم های متوسط آسیا دارد.

نکته جالب توجه این است که حتی مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی نیز بعد از بازی با هند برای چین خط و نشان کشید و گفت: می‌دانیم چین یکی از قدرت‌های آسیا است و قطعا مقابل این تیم با برنامه وارد زمین می‌شویم. با این برنامه‌ای که از تیمم دیدم و دفاع خوبی که بازیکنان ما انجام دادند و دروازه‌بانی خوبی که کودایی انجام داد فکر می‌کنم مقابل چین هم دروازه تیممان را بسته نگه داریم.

اظهارنظر مریم ایراندوست سراسر احساسی بود که حداقل از شخصی که نفر اول کادرفنی است دور از انتظار بود. واقع بینی کنار اعتقاد به کیفیت فنی تیم یکی از مهم ترین ویژگی های یک مربی است که متاسفانه ایراندوست اسیر هیجان شد.

در انتظار معجزه زنان ایران

تیم ملی فوتبال ایران نه با ترکیب جوان شده بلکه با همان بازیکنان همیشگی پا به هند گذاشت و خبری از جوان گرایی و آینده نگری نبود. اتفاقی که نه فقط در فوتبال زنان بلکه در تمام ورزش ایران رخ می دهد. فدراسیون شهاب الدین عزیزی خادم اگر به فکر پیشرفت دختران فوتبالیست است باید به غیر از لباس شیک، پرواز اختصاصی و اقدامات خبرساز برای ثبت در کارنامه خود، یک برنامه ریزی درست داشته باشد.

تیم های چون چین، ژاپن و ... زمانی به پیشرفت رسیدند که با کادرفنی به روز، امکانات مورد نیاز و بازیکنان مستعد طبق برنامه ریزی درست پیش رفتند؛ نه با دو برد و پرواز اختصاصی!

فوتبال زنان ایران در حال حاضر نیازی به بازنشر ویدیو یا حمایت های احساسی که فقط حین برگزاری مسابقات است ندارد و حمایت واقعی می خواهد. آن پشتیبانی که نتیجه اش را در زمین مسابقه بتوان دید نه در توییتر و اینستاگرام!

تاریخ سازی ادامه دارد؟

آخرین بازی تیم ملی روز چهارشنبه مقابل چین تایپه است؛ تیمی که روز نخست با 4 گل به چین باخت. در حال حاضر ایران یک امتیازی است و با توجه به لغو بازی هند و چین تایپه به خاطر کرونا این امکان وجود دارد که همان تک امتیاز تیم ملی هم پاک شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز نظر قطعی خود را اعلام نکرده اما اگر هند از این گروه کنار گذاشته شود دیدار روز پایانی ایران و چین تایپه مهیج تر از قبل می شود.

اگر ایران موفق به شکست چین تایپه شود می تواند به صورت مستقیم راهی یک چهارم نهایی شود؛ در صورت رقم خوردن نتیجه ای دیگر باید منتظر ماند تا جایگاه ایران در میان تیم های سوم گروه ها مشخص شود چرا که دو تیم برتر سوم هم راهی هشت تیم برتر می شود.

در انتظار معجزه زنان ایران

۲۵۳ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    9 1
    دم همشون گرم که با تمام وجود و غیرت تمام و حداقل امکانات و با کوهی از محدودیتها پا به این مسابقات گذاشتند ، بنظر من با هر نتیجه ای این دوره از بازیها را پشت سر بگذارند باعث افتخار ایران خواهند بود.
  • مهران IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    10 1
    آفرین بر تیم ملی زنان ایران، واقعا دمتون گرم