۲ نمایشگاه بین‌المللی با حضور معاون وزیر صمت در مشهد گشایش یافت

۲ نمایشگاه تخصصی در زمینه صنعت کشاورزی و صنعت آب و فاضلاب عصر سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیرجهادکشاورزی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین، در حاشیه این مراسم تابش معاون وزیر صمت و مدیر عامل حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت؛ یکی از مهم ترین سیاستهای اقتصاد مقاومتی دولت بر طبق بند ۲۳  شفاف سازی قیمت کالا از تولید کننده به مصرف‌کننده است. به گفته او یکی  از حُسن های درج قیمت بر روی کالا به عنوان مبنای مالیات برای دریافت کنندگان مالیات است که همزمان این عدد به عنوان فاکتور فروش محسوب می شود.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: کالا یا مصرفی است یا سرمایه ای وهیچ کالای مصرفی در کشور بالای ۳۰ درصد سود ندارد و هزینه توزیع برای کالای سرمایه ای بیشتر از بیشتر از ۲۰درصد نیست فلذا در غیر این صورت، تخلف صورت گرفته و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور فیروزه و زبرخان سطح  نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و  گفت؛ برای اولین‌بار در مجلس شورای اسلامی فراکسیون توسعه زیرساختهای نمایشگاهی را ایجاد کردیم 

چنارانی معتقد است این فراکسیون با بررسی مشکلات تولیدکنندگان و برگزاری نشست میتواند در جهت حل مشکلات توسعه و بروز رسانی سیستمهای تولید نقش موثری داشته باشد.

احصای مشکلات تولیدکنندگان یکی از مهم ترین خروجی های برگزاری نمایشگاه است و لازم به ذکر است؛ در مجلس شورای اسلامی در پی ایجاد تفاهم نامه  بین تولیدکنندگان و متولیان امر هستیم.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد در خصوص نمایشگاه های مزبور گفت: امروز هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ماشین آلات، ادوات و مکانیزاسیون، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های آبیاری) به همراه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافته است.

علی جلوه افزود: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب و صنایع وابسته با هدف معرفی ظرفیتهای داخلی و خارجی، رونمایی و آشنایی با محصولات جدید، برقراری ارتباط مناسب میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، توسعه و معرفی فناوریهای جدید در حوزه آب و آبیاری در بخش کشاورزی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در سه هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی با حضور ۵۰ شرکت و نمایندگی شرکتهای خارجی از استانهای خراسان رضوی، تهران، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، مازندران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کردستان برپا شده است.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد زمینه فعالیت شرکتهای مزبور را آب و فاضلاب و سیستمهای آبیاری ذکر و گفت: برگزاری بیش از ۱۰ عنوان کارگاه آموزشی، سمینار و نشستهای تخصصی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، نشست مشترک سازندگان ادوات و ماشین آلات کشاورزی کشور با حضور رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

جلوه افزود: هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ماشین آلات، ادوات و مکانیزاسیون، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای و سیستمهای آبیاری) نیز در گستره ۱۰ هزار متر مربعی از فضای نمایشگاهی گشایش یافته است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۸۰ شرکت داخلی و نمایندگی کشورهای خارجی از استانهای تهران، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خوزستان، یزد، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، مازندران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کردستان برپا شده حضور یافته اند که زمینه فعالیت این شرکتها ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای، سیستم های آبیاری و آبرسانی و تشریفات است.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: بیش از ۲ هزار نفر از کشاورزان پیشرو در خراسان رضوی در حوزه تولیدات کشاورزی از نمایشگاه مذکور با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند.

۲ نمایشگاه صنعت کشاورزی و صنعت آب و فاضلاب تا هشت بهمن ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد پذیرای علاقه مندان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =