۴۳ نفر
۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
تاملی بر سخنان بی‌تامل رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی

با تاکید معتقدم آنچه در مصاحبه اخیر تلویریوتی جناب آقای رئیسی اتفاق افتاد، مبنایش اطلاعات غلطی بود که به ایشان ارائه کردند و رئیس جمهور هم بدون آنکه صحت ادعاها را توسط افراد مستقل ارزیابی کند، در برابر دوربین سیما بیان کرد.

فعلا و در این مجال به چند نکته اشاره می کنم:

١-  در مورد موفقیت دولت سیزدهم در کنترل تورم  به جرات می توان گفت که رئیس جمهور آخرین گزارش مرکز آمار را ندیده است. این مرکز  در گزارش تورم دی ماه صریحا اعلام کرده که متاسفانه هم نرخ تورم ماهانه و هم نرخ تورم نقطه به نقطه که پیش نگر تورم سالانه است، به میزان ٧/. درصد افزایش یافته اند .
کاهش یک درصدی نرخ تورم سالانه دی ماه، معدل نرخ های تورم دوازده ماهه گذشته است، نه تورم موجود!
استناد به کاهش قیمت فولاد و سیمان دلیل دیگری بر کم اطلاعی است؛ زیرا قیمت این دو قلم کالا که مورد استناد آقای رییسی قرار گرفته نسبت به سال گذشته کاهش نداشته بلکه صرفا در تابستان امسال که به دلیل جلوگیری از قطع برق خانگی مدتی برق واحدهای تولید فولاد و سیمان قطع شد و تولید آنها کاهش یافت، قیمت آنها در بازار به نحو چشم گیر با افزایش مواجه شد. با عادی شدن شرایط، قیمت ها به وضع تعادل رسید و ربط دادن آن به موفقیت دولت به ویژه با انتشار رسمی افزایش تورم های ماهانه و نقطه به نقطه ، قطعا نادرست است.

٢- تاکید مجدد بر نرخ رشد اقتصادی ٨ درصد نشان می دهد که این نظر هم بدون مطالعه آخرین گزارش بانک مرکزی ( شماره ١٠۵) بوده است.
چون در صفحه سوم این گزارش تصریح شده است که رشد اقتصادی که در سه ماهه چهارم سال ٩٩ برابر با ۵.۴در صد و در سه ماهه اول سال١۴٠٠ برابر با ۶.۴ درصد در دولت قبل بوده، به دلیل عدم سرمایه گذاری به ویژه پرداخت اعتبارات طرح های عمرانی در سه ماهه دوم و دولت سیزدهم به یک درصد کاهش یافته است.

اساسا رشد ٨ درصد هدف برنامه ششم بوده که در آن طبق جدول ماده ٣ باید سالانه ۶۵ میلیارد دلار یا معادل ریالی آن سرمایه گذاری صورت گیرد!

٣- در شرایطی از تولید یک میلیون واحد مسکن در سال وعده مجدد داده می شود که در صفحه ٩ گزارش شماره ١٠۵ بانک مرکزی صریحا اعلام شده است که تعداد پروانه های ساختمانی در دوره دولت سیزدهم در مناطق شهری ٣٩.١ درصد کاهش داشته و شاخص بهای خدمات ساختمانی ٧٠.٣ و شاخص بهای تولیدکننده مصالح ساختمانی ٧١.٧ درصد افزایش داشته است.
مگر اینکه بگوییم بعد از چهار سال ۴ میلیون واحد تحویل می دهیم که در آن صورت قصه دیگری است.

۴- موضوع دیگری که آقای رئیس جمهور بیان کرد، ارثیه از دولت قبل در ایجاد کاهش شاخص بورس است .
گویا گزارش درست به ایشان نداده اند که در دولت سیزدهم به رغم وعده های سریع النتیجه شاخص بورس مستمرا افت داشته که حتی با افرایش (دوپینگ)  باز هم شاخص کل تقریبا هرروز با شیب تند کاهش یافته است.

۵-  آقای رئیسی در مورد ترمیم حقوق بازنشستگان و شاغلین از جمله رتبه بندی فرهنگیان با لحن پرسشی گفتند که لایحه اش چرا بدون تامین بار مالی در ماه های پایانی دولت قبل داده شد؟
این هم قطعا گزارش نادرستی است که مسئولین ذیربط به ایشان داده اند.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان از احکام برنامه ششم بوده که از  سال٩۶ متناسب با اجرا و ردیف اعتباری آن در تبصره ١٢ بودجه تمام سال ها دیده شده است و در سال های ٩٩ و ١۴٠٠ نیز با توجه به افزایش و جهش تورم مبالغ تکمیلی در تبصره ٢ نیز دیده شده است که دو سال است بر پایه ٩٠ درصد حقوق شاغل مشابه در حال پرداخت است لذا در جهت استمرار این اقدام قانونی و ضروری چون امسال سال پایانی برنامه ششم است. لایحه مربوطه به مجلس داده شده است و از منابع آن نیز در بودجه هم اکنون در حال اجرا است .
رتبه بندی نیز که طبق قانون سال ها در حال اجرا بود بنا به خواست قانونی معلمان با در نظر گرفتن بار مالی آن به صورت لایحه به مجلس داده شد . تقدیم لایحه درست تر بود یا مقاومت غیر حق در برابر خواسته های اقشار مختلف که صدای خرد شدن استخوان های شان بر اثر  تحریم های ظالمانه شنیده می شود؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 107
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    * اما مثال آن قصه معروف: حاکمی هوس کرد با الاغش سخن بگوید اما زبانش را نمی دانست. مشاورانش به او گفتند زشت است که جناب حاکم زبان الاغ بیاموزد و سزاوار آن است که به الاغ، زبان آدمیزاد آموخته شود. در شهر جار زدند که هرکس بتواند به الاغ حاکم، زبان یاد بدهد فلان مبلغ پرداخت می شود. رندی اعلام آمادگی کرد و به محضر حاکم آمد. گفت من به او زبان می آموزم اما در مدت ۱۰ سال. حاکم خوشش آمد و دستمزد ۱۰سال او را یک جا پرداخت کرد. مرد رند وقتی به خانه آمد همسرش از او پرسید می دانی داری خانه خرابمان می کنی؟ مگر الاغ می تواند به زبان آدم تکلم کند؟ پاسخ داد: تا ۱۰ سال آینده، یا الاغ می میرد، یا حاکم یا من. مهم این است که لااقل ۱۰ سال در ناز و نعمت زندگی می کنیم. عالی بود . فوق العاده عالی بود
    • احمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      12 24
      متاسفانه این داستان را برای نخود مغزها تعریف کرد تا.....کیف شوند و اصل ماجرا را نفهمند. این داستان ،روایت هشت سال قول‌های تو خالی دولت قبل بود که مردم را در انتظار گشایش نگه داشت و بعداز خالی کردن خزانه وتقسیم دلارهای جهانگیری بین اعوان و انصار خودشان ، مردم را وسط سختی رها کردند و رفتند.
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      18 2
      درود برشما دقیقا زدی تو خال سیاه حرف دل ۸۰میلیون ایرانی
    • ملت گرسنه IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      18 1
      عجب حکایتی.این قبیله هم فعلا می خورند و می چپاپند و غارت می کنند.تا چند سال دیگر آنها از خوردن حرام‌ ورم کرده اند و ما هم قطعا از گرسنگی مرده ایم.
  • شایان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    مطلب به شدت غرض دار و صرفا جهت عقده گشایی!
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      من که نیشابور زندگی می کنم و به فولاد رفت و امد درام چیزی که در مورد فولاد گفت 100 درصد است 3 ماه کامل ذوب تعطیل بود
    • اسداله IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      16 0
      چرا هر کسی که از روی حساب و کتاب حرف بزند را با این تحمت ، محکوم کنیم .
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    آقای مهاجری خودت جای آقای رئیسی بودی همه چیز گل و بلبل می شد ؟!!!!!! در سایه نشستن و حرف زدن کار هر بچه ناتوانی هم هست راست می گویی درخوره کاریخودت چه کار مهمی انجام داده ای؟
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      ما که نگفتیم کل و بلبل کنند چون به حدی ویران است که درست نمیشود دروغ نگید بابا دروغ نگید....
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      33 3
      رییسی علم ش درباره الهیات و حدیث است اخه ایشون چ ربطی به رییس جمهوری و اقتصاد و روابط بین الملل دارند
    • D NL ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      35 8
      رئیسی ضعیف ترین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی است و متاسفانه اطرافیان بسیار ضعیفی هم دارد که توان راهنمایی و توجیه ایشان را ندارند. سوتی های وحشتناک این روزها گویای این واقعیت است . فقط خدا رحم کنه به ملت مظلوم
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    درود بر شما
  • احمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    آقای مهاجری، مثالی که زدی دقیقاً شرح حال دولت قبل بود که هشت سال به مردم وعده دروغ دادو حتی آب خوردن مردم را به مذاکره گره زده و آخر کشور را بشکل ویرانه تحویل داد و حالا امثال تو با گذشت چند ماه از دولت جدید،ناجوانمردانه هجمه را شروع کرده و حتی قدم‌های وزراء را می شمارید تا بتوانید ایراد بگیرید.
    • ایرانی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      11 2
      عجب رویی دارید؟ واقعا " که سنگ پای قزوین خودتی
    • کرار IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      7 13
      اونایی که به احمدآقامنفی دادن واقعا توایران زندگی میکنن؟ واقعا جزءاکثریت ضعیف جامعه هستند؟ واقعا حرف های احمدآقا راجع به دولت اصلاح طلب روحانی اشتباهه؟ واقعادولت اصلاح طلب روحانی مرغ رااز۳هزاربه ۴۰هزارتومان نرساند؟ یعنی دولت روحانی پرایدرااز۲۰به ۱۷۰میلیون نرساند؟یعنی دولت موردحمایت اصلاح طلبان(روحانی)۶۴۰درصد مسکن را گران نکرد؟ بابا شما دیگه کی هستید خلایق هرچه لایق
    • هموطن AE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      22 1
      میشه بفرمایید دولت جدید اقتصاد را به چی گره زدن که هر روز بدتر از دیروزه!؟!؟! بزرگوار تا تحریم ها رفع نشه هیچ مشکلی حل نمیشه اینو رئیسی هم فهمیده شما ها هنوز خودتونو به خواب زدید....
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      13 1
      اقای احمدشمادردولت شاغل هستید
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      13 1
      شما با عینک خودت دولت قبل را مشاهده و قضاوت می کنی. دولت قبل دو مسیر موازی را پیش می برد که البته امثال شما اجازه ندادید چون خلاف منفعت شما بود.
    • عموناصر IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      18 0
      حالا شما چکاره اید که حرف حق رو برنمی تابید. آقای مهاجری کاملا درست گفتند جناب آقای رئیسی توی انتخابات ریاست جمهوری همانند آقای روحانی وعده و وعیدهای پوچ و گول زننده ای دادند که بتوانند مردم رو پای صندوقهای انتخابات وبه نفع خودشان بکشانند ولی با این همه وعده های الکی هم دیدیم که مردم زخم خورده گول نخوردند ودیدیم که حداقل تا الان هیچ گونه موفقیتی نداشته وبه هیچ کدوم از حرفهاش عمل نکرده وبعضی از وعده هاشون هم که کلا فراموش کردن .
    • محمد IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      1 0
      عالی
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      13 0
      دولت قبل هم درنهان دردست همین اصولگراها بود سروته یک کرباسند
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      12 0
      الان اب داری بخوری ؟ نان هم کوپنی دارند میکنند ! کی میخواهید بیدار شوید
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 24
    انشاءالله خدا دولت رو با وجود اینهمه دشمن که فقط نشسته اند تا چیزی برای گیر دادن و ایراد گرفتن پیدا کنند یاری کنه ... جای تاسفه به جای نق زدن خودتون هم برای کشور کاری کنید طلبکاران .
  • تقوی. شیراز IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 8
    آقای مهاجری یعنی اصولگرا گرای حمله کننده به اصول گراها و درشت نمایی نیه خالی لیوان
  • ایرانی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    25 0
    از آقای رامبد جوان تقاضا میشود سری جدید خندوانه را با حضور رئیس جمهور آغاز کنند .اینطوری بیشتر باعث خنده وانبساط خاطر مردم خواهد شد.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    17 0
    متاسفانه دولت فعلی نیزشعارگرایی رادرمقابل مردم سرلوحه خود قرار داده است ولی در عمل موفقیتی نداشته است زیراگرانیهادرجامعه خیلی بیشترشده وارزش پول ملی هرروزکمترمی شود!
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 20
    من که خیری از دولت قبل ندیدم ولی هنوز به رییسی امیدوارم
  • 4489402228 IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 6
    شما خیلی هم کارشناس نیستین
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    11 8
    خودتو کشتی زمان روحانی کجا بودی از این صغری کبراها بچینی؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 10
    خدا رو شکر لال ها شفا گرفتن. ما هنوز صبح شنبه فهمیدم یادمون نرفته.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    13 0
    بحث اینجاست که اصلا معنی ۸ درصد را می فهمند یعنی چه ؟
  • علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 21
    این رییس جمهور هر چی باشه مثل قبلی که دروغ میگفت نیست.
  • DE ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 8
    زمان روحانی وقتی حسن آقا خالی میبست این آقا کجا بود؟
  • ذس IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    14 0
    خدایی رییس جمهور دقیقا تاحالا چکار کرده؟؟؟
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    کوری عصا کشه کور دگر شود
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 13
    این هشت سال خوب سکوت کرده بودی مهاجری این همه کینه را از کجا میاری
  • رضایی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 7
    تا زمانی که این‌طور با غرض بخواهیم همدیگر را نقد کنیم تا زمانی که یاد نگیریم صاحب منسبی را که لایق فلان منسب است در منسبش قرار ندهیم اونم ب دلایل شخصی تا زمانی که کارمان فقط و فقط ایراد گرفتن از هم باشد و بخواهیم چوب لای چرخ بگذاریم ب هیچ موفقیت نخواهیم رسید
  • عباس بهمنی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    20 0
    عمو ای بنده خدا با ۶کلاس سواد شما چه انتظاری ازش دارین
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      ما که انتظاری ازش نداریم بیچاره اونهایی که به این ۶ کلاس سواد دلخوش کردن
  • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    23 0
    سلام درود بر اقای مهاجری احسن من نمی دانم این تعصب خشک خوارجی چرا بعضیها دارند ریسی قول حمایت از بورس نمیداد حمایتش پیشکش از روحانی بدتر دست کرد جیب ملت
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    6 0
    درود بر مردانیکه حرف حق را فریاد میزنند ولی گوشها شنوا نیست
  • حاج احمد IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    19 0
    سلام جناب مهاجری درود برشما
  • DE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    13 0
    کو گوش شنوا قابل توجه آقای کیهان
  • فاطی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 22
    اقای مهاجری صبر کن تامل داشته باش تو خودت چکار کردی تا به حال اونو توضیح بده بنده خدا رییسی تازه اومد خونه خرابه تا درست کنه زمان می بره
  • بنده خدا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 7
    لطفا سکوت ، اگر مدرک دارید به خود رئیس جمهور تقدیم کنید !!!
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 6
    مردم چی فرض کردی این قدر مغرضانه صحبت می کنی؟!
  • محمد IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 5
    چه گزارش کاملی بود از روابط عمومی دولت روحانی
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    16 0
    خوشبختانه مخاطبی نداشت. کسی به غیر از خودش و مجریان برنامه تلویزیون را ندیده است.
  • لی لی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 11
    کلا آقای مهاجری مخالف تشریف دارند مخ مخ مخالفم
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    9 0
    آقای عزیز در دولت فعلی چند نفر از کاندیدهای رئیس جمهور که کنار رفتن و ۵ تن از کاندیدها که هر کدام خواستن ملت از فقر نجات بدن حضور دارن قیمت همه چی در چند ماه گذشته چند برابر شده چرا به ملت دروغ میگن چه دولتمردان قدیم و چه جدید از خدا نمی ترسن ؟ چکار برای رفع فقر و مسکن و مشکلات جوانان کردن تو بگو
  • بختیار IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    6 0
    به خدا اقای ریسی از هیچی خبر ندارد و خودشم سردرگم شده واگر مگذاشتن استعفا میداد بابا یک نفر ازاین کشورهای عربی بیارید یک ساله همه چی رو دروست مکنه سوادم نمیخواد فقط بهش کار نداشته باشید
  • آذر علی IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    7 0
    قربانت برم ,پراید الان چنده ،از صد شد دویست ،میدونیم تورم کنترل کردی
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    با سلام وقتی که یک نفر را به زور قدرت شورای نگهبان داشخال بالاست بر سر حکومت می گذارند که هیچ سررشته وسواس انچنانی ندارد وباران وفامیل بازی وری توجهی مجلس محترم برای وزیری سراع پادگانه می روند این اقا مجبور به دیکته گوشیت ولا عیر
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    10 1
    آقای مهاجری چه انتظاری از رییسی دارید؟ او فاقد تجربه مفید اجرایی است.
  • ایرانی IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 12
    درودبر رئیسی زحمت کشِ خداترس. مهم این است میبینیم اقای رئیس جمهورتمام تلاشش رو داره انجام میده لال بشه زبانهایی که جزء سنگ اندازی وتخریب شخصیتهاکاری ندارن
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    مشارالیها دست از سر ملت و کشور بردارید بگذارید مردم زندگی کنند مگر این چند صباح عمر چقدر باید درد بکشیم اسلام اینطور بخدا نگفته من درآوردی شماست همه را بدبین میکند.
  • ناشناس IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    20 1
    سوال اینجاست که چرا اینقدر مسئولین تو این کشور روبروی مردم دروغ میگن
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    صدای خرد شدن استخوان های شان بر اثر تحریم های ظالمانه شنیده می شود.....
  • شش IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 0
    عدد شش هم چند وقت دیگه تبرک میشه
  • مالک JP ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    6 0
    این گفتگوی یک طرفه است نه بامردم هروقت ۵۰نفر از قشرهای مختلف جامعه روبرای رودر روحرف زدند اسمش گفت وگو است بامردم
  • عبداله صباغ IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 6
    این بنده خدا هم فکر کنم توقع پستی تو دولت رئیسی داشته ندادن بهش چون به همه حرف ها و کارهای آقای رئیسی ايراد می گیره
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    6 1
    با درودبر جناب مهاجری بزرگواروباسواد وحق بین وحق گو اما ایکاش ماهم دربرابرحق گویی تحمل داشتیم
  • گلناز IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    چرا چرا چرا ، چهار تا ادم باسواد و این کاره ک نخبه باشند نامزد ریاست جمهوری نیستند ؟چرا اجازه نمی دن اقتصاد دان های واقعی نامزد ریاست جمهوری شن ؟مگه ی فرد روحانی غیر از چند مورد ک تبحری داره توی مسایل دیگه چ حرفی برلی گفتن داره ک رییس جمهور میشه و بعدش اینهمه ایراد ازش میگیرید ، خوب از اول ادمهای باسوادتری رو براشون راه بازکنید تا کشور بتونه ی تکونی بخوره ، والا
  • محمد کریم زارع IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    7 0
    سالی که نکوست از بهارش پیداست خدا بداد آخر دوره ابراهیم برسه
  • بهروز IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 1
    این دیگه کیه؟
  • ب IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 5
    آقای عزیز جای شما بودم دهانم رو میبستم و به هیچ عنوان از افتضاحاتی که دولت قبل به بار آوردند حمایت نمیکردم. اگر خائنین به سزای عملشون میرسیدند اینطور صحبت نمیکردید.
  • قاسم IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    3 0
    بنظرم اگر یک نفردرميان اصولگرایان تمامیت خواه دلواپس باشد ایشان می باشند
  • مجتبی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 3
    حالا اینها را میگی برا چی. چه دردی از مردم را دوا میکنه. والبته اون 8سال توکجابودی تا انتقاد کنی. مثل ذون شوروا زیبا کلام که گفته من سال دیگه پیگیرم برا مسکن ببینم محقق میشه یک میلیون یا نه. یکی نیست بگه شُوروا 8 سال گذشت میخواستی یکسال را پیگیر باشیو...
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    4 0
    سیاست لغو تحریم ها با مذاکره در وین و خنثی کردن تحریم ها یا دور زدن تحریم ها از جمله استفاده از ارزهای ملی بجای دلار در سفر رئیسی به مسکو و تهاتر کالا مانند نفت و گاز با چای هندی و برنج پاکستانی که با توجه به نوسانات روبل خدا داند چه هزینه های نجومی برای سیاست تنش و تقابل ملاها با دنیا ملت باید بپردازد.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    4 0
    نندازید گردن تحریمها.....ادرس اشتباه ندید.....مدریت نا مدیران
  • یک فرهنگی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    6 0
    درمصاحبه ها اولیه آقای رئیسی یک مطلب نا خودآگاه بیان کردند : مردم عقلشان به .... بقیه شو نگفتن که مردم ساده ایران عقلشان به چشمشان است ( ازنظر ایشان ) حالا هم میان تو تلویزیون یه مطلب میگن بدون اینکه کسی ایشون را به چالش بکشه ، حال بعدا اگه صدنفر هم واقعیت را بگن دیگه مهم نیست ، چون طرفداران مقلد بدون تفکر ایشان سخنان پخش شده در تلویزیون را می بینند و می شنوند وهمین برای آقای رئیسی وهمفکرانشون کفایت می کند .
  • علی ادیبان IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    سخنرانی ریاست محترم جمهور وضعیت مستمری بگیران و بازنشستگان و حقوق بگیران را در هاله ای از ابهام قرار داده در ۵ ماه گذشته بدون استثناء تمام اقلام افزایش قیمت باور نکردنی داشتند مگر حقوق بگیر چقد توان دارد والله استخوانمان خورد وله شده است این هم امید ملت آقای رئیسی؟؟!!!
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    8 1
    آخوند جماعت. باید برود منیر. پند و اندرز کند..اقتصاد کار. آخوند نیست
  • سید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    7 1
    حرف های ایشان کاملا منطقی ودرست هست.
  • ابراهیم IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 5
    شما تا حالا کجا بودی،نه اسمی از تو بود و اظهار نظری،همین مونده که منتقد آب خوردن آقای رئیسی هم بشید
  • رضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 5
    این آقا از عناصر دشمن است به نظرم، اونقدر که ما می فهمیم دولت گام های درستی داره بر می داره اما طول می کشه
  • مخالف IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    ایشون که رئیس جمهور من نیست ولی اونایی که بهش رای دادن ی عده مذهبیون بودند خواهشی که دارم ازشون یمقدار چشماتونو باز کنید ساده لوحی تا کی از ابتدا معلوم بود این دولت هیچ برنامه ای ندارد. تو چشم من و شما در تلوزیون زل میزنند و با وقاحت منت وام مسکن با سود ۱۸ درصدو میذارن خدا به دادتون برسه فقط علمای اسلامی کجان؟از نظر اونا این وام ها این سودها درسته اون همه عرفانشونو این حرفا چرا صدایی ازش در نمیاد
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 6
    زمان روحانی وضعیت رو به این نکبتی د ر آورد کجا بودی سر سفره ای که برای شما و مدیر خبر آنلاین پهن کرده بود نشته بودید بانی وضعیت الان مملکت شما ها هستید تا درست بشود خیلی کار دارد دست شما ها برای مردم روشده
  • M. N IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 0
    بابا خجالت بکشید. بسه دیگه. البته این چند ماه هرچه زور دارید انجام بدید چون بوجه جدید در راه است اون موقعه هم ببینم با همین گستاخی مردم ایران رو مثل خودتان احمق فرض میکنید
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 6
    ظاهراً هنوز پس از هشت سال حقوق بگیر حسن روحانی هستی! راستی چرا محمد مهاجری به دروغ ساز اهالی رسانه شهرت پیدا کرده؟
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 6
    سلام..آقای مهاجری پیشنهاد میکنم بیش از این خود را از چشم مردم نیاندازید
  • فرهاد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    6 0
    فصلی که نکوست از بهارش پیداست! خدا بداد ملت برسد.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 5
    تو کی هستی که نظر میدی دردوره قبلی کجا بودی
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    3 0
    خدا پدرت را بیامرز کو گوش شنوا
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 4
    اقای مهاجری اصلاح طلبی که خود را اصولگرا جا زده وبایر به او گفت هشت سال دولت دست شما بود چه کرده اید
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    4 0
    چه حالی دارید شماها که تامل می کنید بر سخنان بی تامل رییس جمهور....کار از این کارا گذشته...به سرعت داریم بدبخت میشیم
  • محمد IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    3 0
    صد رحمت به دولت قبل لااقل همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق ها را درست انجام می داد نه با این تورم بگوید ۱۰ درصد
  • محمد.قم IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 4
    آقای مهاجری خیلی داره بت فشار میاد.قند خونت نیفته صلوات.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 4
    دروغگویی هم مگه شاخ ودم میخواد آقایان غربگرا
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    آقای مهاجری دست درد نکنه بابت این روشن گری ها ولی چه فایده اینها نون برای مردم بدبخت و گرسنه نمیشه
  • علیرضا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 3
    البته مطلب را نخواندم ولی این رفقای لاریجانی از وقتی فهمیدند رفیقشان به خاطر مسائل مبهم مالی رد صلاحیت شده شدیدا عصبانی واز خود بیخود شده اند
  • ممدشون IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 5
    آقای مهاجری ، شما زمان روحانی کجا بودی!!! چرا اون زمان سرت تو حساب کتاب نبود که ببینی چقدر تورم داشتیم اون زمان ، حالا بلند شدی سر ۰/۷ درصد تورم دولتی که یکسال از بقلش هنوز نگذشته حرف میزنی ، بزار خانه خرابی که تو و امثال تو تحویل این دولت دادن درست بشه بعد بیا مقایسه.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    7 1
    رئیسی نرفته گوشت قرمز،ز بخره همین یک کار رو اگه کرده بود مزخرف نمی گفت.زن بی عار پر افادش هم که دختر اون نفهمه وجز مفت خوری کاری بلد نیست.
  • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    4 0
    متن محکم و قابل تاملی بود
  • ایرانی مسلمان. ودلسوزانقلاب IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    2 0
    آقای مهاجری به نظرشما آیت الله رئیسی درطول 24ساعت چند بارقضای حاجت می کنند.
  • ناشناس IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 6
    چرا زمان روحانی که تورم ۶۰۰ درصدی و ۲۰ درصد اعلام میکرد شما اهل تامل نبودی
  • سهیل IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    7 0
    خانه از پای بست ویران است
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    سگ زرد برادر شغال است این عمارت از پای بست ویران است
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    4 0
    ما که فقط می بینم حرف میزنن فکر کنم حقوق می گیرن که حرف بزنن موقع عمل هیچ بعدش هم که نمی تونن کار کنن سر مردم را روی چیزهای که مهم نیست می گذارن تا از اصل کاری ذهنشان خارج بشه متلا زهانشون موی خانمها میشه مثلا موی من بیرون باشه چه صزری برای همسایه منکه گرسنه هست یا جوانها بیکارن می گذارد بعد یک عده ای نفعم از خودش حرفهای من دراوردی میاورن به اسم اسلام به خورد مان میدهند مثلا خارج که روسری ندارند بیشتر باران میاد بعد میگن باران نیامد مال بی حجابیه مثلا خانمها بروند باشگاه فوتبال ببین کجای قران لمده بلا نازل بشه مال اینه نمی توانید کار کنید بروید الکی حرف نزنید
  • مهدیار IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 4
    دوستان بچه سال عزیز لطفا تا ۱۸ ساله گی نظر ندیم قبول کنید تو چند حوضه قیمت ها نسبت به قبل کم تر شده بعد به اون احمد دیس میدین یعنی دولت قبل خوب بود ؟ اگر نه که هیچی و اگر آره من دیگه هیچ حرفی ندارم و همون حقه مونه تو فشار باشیم و واقعا برای اونایی که هنوز از دولت قبل پشتیبانی میکنن متاسفم
  • غضنفر IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    4 1
    خدا به خیر کند اولش با دروغ بزرگ‌نمایی شروع بشه آخرش چی میشه قبلی ها که با رو راست و صاف و صادق میومدند آخرش دروغگو میشدند حاج آقا حامی محرومان که از همین اول دروغ و راست رو با هم میگن هیچی هشت سال دیگه باز بدبختی و نداری و خاک بر سری باز تویه سرمون بابا یک دفعه بکشید شر و بکنید بره و تموم
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 3
    محمدمهاجری صرفاجهت اطلاعت میگم دنیافانیه اون آخرته که باقیه.انگاربرعکس به اطلاع شمارسوندن
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    4 1
    دمت گرم اقای مهاجری
  • احمد IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 2
    سلام اگر خواندی برای من مهم این است که خود بنده در حیطه کاری خود توضیح دهید که چگونه عمل میکنید و پیشنهاد یا انتقاد و...برای حیطه کاری خود بیا ن کنیدبیا کنار من بنشین صدتا ایراد از ریس جمهور و...از شما بگیرم این که نشد راحل
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 0
    ایشان هم اطلاع ندارند هم دوست ندارند که اطلاع داشته باشند مگه ندیدی گفت حقوق کمه ولی ما چکار کنیم دروغ گفتن هم که برایه همه شون یه چیز عادیه پس حرص نخور مثل ما برو تو خلصه.....
  • CA ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    ایکاش نوبخت بعنوان رییس سازمان برنامه وبودجه میماند
  • علی زارع IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 1
    اقای رییسی شما یکقدم به جلو نداشتید ودروغ اطرافیان را باور نکن واستنادبه گزارش الکی نکن دولت شما هیج اقدامی جهت رضایت ملت نداشته وبار گرانی وفقر ورنج ملت را بیشتر کرده اید