ادامه بازدیدهای «سرزده» رییس جمهور از کارخانه‌ها/ کارخانه پوشش دوباره بازدید شد

تسنیم نوشت:  رئیس جمهور در پانزدهمین سفر استانی برای بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی ‌به استان گیلان سفر کرد.

آیت‌الله ‌سید ابراهیم رئیسی در پانزدهمین سفر استانی به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفتگو با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری ‌به استان گیلان سفر کرد.

وزیر کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رئیس جمهور را در این سفر یکروزه همراهی می‌کنند.

بازدید رئیس جمهور از مجتمع بندری کاسپین

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی‌ به گیلان‌، به بندرانزلی رفت و از برج مراقبت امور دریایی اسکله شماره یک مسیر اتصال راه آهن به اسکله رو رو و مجتمع بندری کاسپین بازدید کرد. مجتمع بندری کاسپین بزرگترین مجتمع بندری ایران در دریای خزر است. این مجتمع ، بندر نسل سوم ایران با پسکرانه وسیع ، ظرفیت لجستیکی بالا است که شهرک‌های صنعتی در پسکرانه این بندر مستقر است.

بازدید سرزده رئیس جمهور از کارخانه پوشش

کارخانه پوشش بزرگترین و مجهزترین کارخانه نساجی خاورمیانه بود که در سال84 با کمتر از 3 درصد پیش پرداخت به صورت اقساط 36 ماهه به بخش خصوصی نا کارآمد واگذار شد و هزار و 500 کارگر آن بیکار شدند.

مشکل کارخانه پوشش رشت پس از سفر پارسال رییسی به گیلان که ریاست قوه قضاییه را برعهده داشت بررسی و بخشی از آن حل شد و تا یک ماه دیگر یک فاز آن وارد مدار بهره برداری قرار می گیرد.

ماجرای شرکت صنایع پوشش از ماه‌ها قبل از برف 83 و با عدم تدبیر مسئولین وقت در انتخاب سکان‌داری برای این شرکت آغاز شد، مدیرانی که با ورودشان خود را مدعی سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی گروه کارخانه‌جات می‌دانستند اما با نداشتن تمکن مالی در اولین مرحله، شش ماه حقوق کارگران زحمتکش کارخانه را پرداخت نکردند و این یکی از دلایل تعطیلی کلیه واحدهای تولیدی و تأسیساتی شده بود با بارش برف سال 83 و در حالی که تعطیلی سالن‌های تولیدی و تأسیساتی قبل از برف شروع شده بود، بسیاری از سالن‌های شرکت صنایع پوشش با خاک یکسان شد،
و این در حالی بود که با اولین گام شروع به‌کار کردن بخش خصوصی در این کارخانه و ایجاد اختلاف بین شرکا تنها قشری که بیش از همه آسیب دید کارگران این کارخانه بودند.

در مهرماه سال 94 با  تعطیلی کارخانه صنایع پوشش ایران و حکم دادگاه به طلبکار کارخانه مبنی بر فروش دستگاه‌ها و اسقاطی‌های کارخانه به‌اندازه مبلغ طلب مورد نظر، کارگران این کارخانه در این مکان تجمع کردند؛ آن‌ها معتقد بودند با این کار عملاً امیدی به بازگشت به کار و کارخانه وجود نخواهد داشت.

 نماینده ایرانیان کلیمی: مردم در هر سفر استانی منتظرند تغییری اتفاق بیفتد/ پروژه جدید تعریف نکنید

بیشتر بخوانید:

نماینده ایرانیان کلیمی: مردم در هر سفر استانی منتظرند تغییری اتفاق بیفتد/ پروژه جدید تعریف نکنید

رئیسی تصمیم گیر نیست او را اداره می‌کنند / زیرپای رئیسی پوست خربزه انداخته اند

رئیس جمهور: اقتصاد "دریامحور و گردشگری" گیلان فعال می‌شود

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود به استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر خود به گیلان اظهار داشت: استان گیلان استانی بسیار پرظرفیت بوده و می‌تواند از ظرفیت‌ها جهت حل مشکلات بهره‌گیری کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری از جمله ظرفیت‌های استان گیلان است تصریح کرد: این فرصت‌ها می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد از جمله مشکل بیکاری را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه نبود اشتغال اکنون بسیاری از خانواده‌ها را در گیلان نگران کرده است ابراز داشت: مشکلات موجود در استان گیلان بررسی شده است که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مواردی را که به عنوان پیشنهاد تصویب آماده کردیم، ارائه می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مشکلات احصا شده استان گیلان امروز در جلسه شورای اداری مطرح خواهد شد و مورد بحث قرار گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر به دنبال کارهای خوبی که در گیلان انجام شده نقطه عطفی برای حل مشکلات استان گیلان باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم همراهی همه مسئولان استان در کنار دولت برای حل مشکلات موجود در استان عنوان داشت: امیدواریم آقای عباسی استاندار گیلان، نمایندگان استان در مجلس و همه مسئولان‌ پیگیرانه همراه ما باشند تا شاهد مشکلات کنونی در استان گیلان نباشیم.


 

231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =