مجلس از  موافقت‌نامه‌ها بین‌المللی دولت خبر دارد؟ / نماینده تهران:تشریفاتی شده ،   عنوان موافقت‌نامه را می‌خوانند و ما رای می‌دهیم

نیکزاد نایب رئیس مجلس گفت: این طور نیست که مجلس از چگونگی موافقت‌نامه‌ها بی‌خبر باشد، چرا که پیوست آن در اختیار همه نمایندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ بهمن) گفت: اینکه موافقت‌نامه باید به تصویب برسد، به این معنی نیست که فقط عنوان موافقت‌نامه‌ها اینجا خوانده شود و ما به آن‌ها رأی دهیم، این روند به نوعی به کلیشه و تشریفات تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه مفاد قراردادها باید در صحن مجلس توضیح داده شوند، اظهار کرد: وقتی اصول قانون اساسی رعایت نشود با قراردادی مثل کرسنت مواجه خواهیم شد که میلیاردها تومان ضرر را متوجه کشور خواهد کرد، چرا که مجلس در جریان جزئیات و مفاد آن نبوده است.

مجلس از  موافقت‌نامه‌ها بین‌المللی دولت خبر دارد؟ / نماینده تهران:تشریفاتی شده ،   عنوان موافقت‌نامه را می‌خوانند و ما رای می‌دهیم


بیشتر بخوانید:

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه منظور من صرفاً درباره این قرارداد نیست، افزود: درخواست من این است که از ابتدا مانع انعقاد قراردادی شویم که بعداً در تاریخ مقابل آن در مقام پاسخ قرار بگیریم.

بر اساس این گزارش، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، در پاسخ به این اخطار مالک شریعتی، گفت: متن این موافقت‌نامه به صورت پیوست در اختیار همه نمایندگان قرار گرفته است.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: این طور نیست که مجلس از چگونگی و جزئیات موافقت‌نامه‌ها بی‌خبر باشد، چرا که پیوست آن در اختیار همه قرار گرفته و کمیسیون اقتصادی بند به بند آن را بررسی کرده است.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =