سایت جماران نوشت:

مجید انصاری با ذکر خاطره ای از امام اظهار داشت : مرحوم لاجوردی خدمت حضرت امام رفته بودند و در آنجا از جنایتهای منافقین صحبت کردند و گزارش مفصلی خدمت امام دادند، امام فرمودند" آقای لاجوردی اگر جمهوری اسلامی به‌دست اینها(منافقین) ساقط شود بهتر از آبروی اسلام است که با این کار‌ها(خودسری‌های داخل زندان) برود. شما بروید مسئولیت را تحویل دهید". چون آقای لاجوردی  مسئولیت را تحویل نمی‌دادند.

 من در آن زمان برای ایجاد گشایش در امر زندانیان و پرسنل زندان درخواستی از حضرت امام کردم که نیازمند امکانات بسیار وسیع و باارزشی بود همینکه من خدمت امام  این درخواست را مطرح کردم بدون معطلی حضرت امام به مسئول بنیاد آن زمان و نیز نخست‌وزیر دستور دادند که امکانات در اختیار ما قرار گیرد. حضرت امام بارها تاکید می‌کردند که برخورد با زندانیان صد‌درصد باید منطبق با قانون باشد و اگر کسی جنایت کرده و حتی انسان کشته و قرار است قصاص شود کسی حق ندارد برای اینکه این فرد محکوم به عدام هست یک سیلی اضافی به او بزند. ایشان بحث کرامت انسانی و حقوق افراد را مورد تاکید قرار می‌دادند، امام می‌فرمودند با متخلف برخورد قاطع شود اما در چارچوب قانون.

گفتنی است دیدگاههای مخالف حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری از دخالت باند مهدی هاشمی(برادر داماد آیت الله منتظری) در عزل شهید لاجوردی حکایت می کند.

انصاری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: ادعای اینکه این دولت کنونی قانون‌مند‌ترین دولت تاریخ ایران است از دید من یک ادعا و دروغ بزرگ است که در محضر مردم ایران گفته شده است. در حالی که به گواهی گزارش دیوان محاسبات کشور از تفریغ بودجه بیشترین تخلفات از قانون بودجه سنواتی در این دولت‌ها انجام شد، به گواهی گزارشات سازمان بازرسی کل کشور و به بررسی مرکز‌ پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اصل 90 مجلس و دستگاه‌های نظارتی دیگر بسیاری از آمار‌هایی که گفته می‌شود نادرست است ،یا همین ادعای قانون‌گرایی، خوب این چه ادعایی است در حالی که فریاد مجلس بلند است که وزیر ورزش را معرفی نمی‌کند ، ادغام وزارت‌خانه ها به این صورت خلاف اصل قانون است ، تعیین سرپرست برای برخی از وزارت‌خانه‌ها خلاف قانون است سرپرستی رئیس‌جمهور بر وزارت نفت خلاف قانون است ندادن پول مصوب متروی شهر‌های مشهد و اصفهان و تهران علی‌رغم تصویب مجلس و تأیید مجمع تشخیص مصلحت خلاف قانون است و صد‌ها مورد که از روز روشنتر است که اینها خلاف قانون عمل شده و ادعای اینکه این دولت قانونمندترین دولت تاریخ ایران است یک ادعای کذب است بنده برای این ادعای خود حاضرم صد‌ها مورد مستند در دادگاه بدهم.

 /17214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    3 2
    به واقع که امام انسان کامل بود. تیز هوش و دوراندیش.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    3 1
    ای کاش از این نوع نکات در مورد حکم های امام بیشتر بیان می شد تا معلوم می شد امام چگونه عمل می کردند.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    6 8
    شهید لاجوردی بسیار انسان بزرگی بود.مجید انصاری خیلی کوچکتر از اینهاست که بخواد با این حرفها این شهید رو پایین بیاره و خودش رو بالا ببره
  • بي نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    4 4
    احسنت بر آقاي انصاري تازه داري از مطهري ياد ميگيري
  • علیرضا NL ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    5 3
    امام جز خدا از چیز دیگری نمی ترسیدند
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    3 5
    درود خدا بر آن شهید بزرگوار که با ایثار خون خود حرف حق را احیا کرد
  • مقیمی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    3 2
    روحت شاد. خدایا سیاهی دلمان را به نور معرفت روشن گردان.
  • بي نام IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    1 5
    چرا گذشته هاراروميكنيد كه خودرا بيشتر مطرح كنيد بايادخدابه فكر امروز باشيد
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    2 0
    بخش اول سخنان ایشان که تکذیب شد. بخش دوم اهمیت خود را از دست داد. چرا واقعیات را با عینک سیاسی دگرگون نی کنید!؟
  • بدون نام DE ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    3 1
    ای کاش امام را هیچ کدام از جناحهای سیاسی تفسیر به رای نمیکردند،آنچه امام بود را می دیدند