در سومین جلسه شورای‌عالی سینما، تشکیل سازمان سینمایی کشور به تصویب رسید و مقرر شد مصوبه آن در روزهای آینده با امضای رئیس جمهور ابلاغ شود.

به گزارش خبرآنلاین، سومین جلسه شورای‌عالی سینما شامگاه سه‌شنبه به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر تشکیل سازمان نظام صنفی سینمایی به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده فعالیت‌های سینمایی و هنری طبق قوانین سازمان نظام مالیاتی کشور از سوی سینماگران و تهیه‌کنندگان پرداخت شود و در مقابل از محل یارانه‌های اختصاص یافته به حوزه سینما در بودجه سال 90 از ساخت و نمایش آثار هنری حمایت شود.

تشکیل صندوق بیمه فرهنگ و هنر که سرمایه اولیه آن قرار است از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تامین شود، از دیگر مصوبات سومین جلسه شورایعالی سینما بود. همچنین اعضا تصویب کردند قوانین حوزه سینما و تئاتر بازنگری شده و با ساماندهی دوباره در قالب یک لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود.

در سومین جلسه شورایعالی سینما، ساخت پردیس سینمایی تهران با هدف احداث کاخ جشنواره‌های سینمایی به تصویب رسید و قرار شد بودجه آن در سال 90 تامین شود.

همچنین شورایعالی سینما تصویب کرد کمیسیون تخصصی این شورا آیین‌نامه‌ای تدوین کند تا بر اساس آن 15 درصد ظرفیت صندلی‌های سینماهای نمایش‌دهنده هر فیلم سینمایی با اختصاص یارانه به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گیرد.

در این جلسه بر اتخاذ تدابیری به منظور گسترده‌تر شدن دایره معافیت‌های گمرکی حوزه سینما تاکید شد.

تعدادی از اعضای شورایعالی سینما در این جلسه طی سخنانی برخورد احمدی‌نژاد با سینما را برخوردی شریف و ارزشمند توصیف کرده و اظهار داشتند: سعه صدر و دید جامع و جهانی رییس جمهور در مواجهه با حوزه سینما را باید غنیمت شمرد و این زاویه نگاه را به الگویی در برخورد با سینمای کشور تبدیل کرد.

همچنین در این جلسه تشکیل آکادمی علوم، فنون و تجربه و هنر سینما به تصویب رسید.

اهداف این آکادمی ارتقا توانایی‌های فنی و تکنیکی، افزایش دانش بصری و محتوایی و رشد نظریه‌پردازی، ثبت تجربه‌ها و حمایت از نگره‌های جدید و قالب‌های نوین، همچنین دستیابی به ارزش‌های هنری و زیبایی‌شناسی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی، تدوین و تألیف کتب آموزشی و سینمایی، ارتباط و همکاری با انجمن و باشگاه‌های سینمایی در عرصه بین‌المللی و برگزاری جشن سالانه و تشویق فیلم‌های برتر به نمایش درآمده در هر سال و معرفی، تشویق و حمایت از شخصیت‌های برتر سینمایی از مهمترین برنامه‌های این آکادمی خواهد بود.

اولین جلسه شورای عالی سینما دی‌ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور، اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد حسینی وزیر ارشاد،‌ جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد، احمد نجفی بازیگر، مسعود ده‌نمکی کارگردان، جمال شورجه کارگردان و تهیه‌کننده، شهریار بحرانی کارگردان، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده و داود میرباقری کارگردان برگزار شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =