واکنش چین به فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان

ایسنا نوشت:;وزارت دفاع چین با محکوم کردن فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان، آن را "مداخله فاحش" در امور داخلی چین توصیف کرده و متعهد شد تا هرگونه مداخله خارجی را خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بیانیه وزارت دفاع چین یک روز پس از آن منتشر می‌شود که پکن از واشنگتن بابت عدم رعایت سیاست "چین واحد" که در آن آمریکا اذعان دارد دولت حزب کمونیست چین تنها حاکمیت مشروع در چین است، انتقاد کرد.

تایوان از زمان پایان جنگ داخلی در سال ۱۹۴۹ به صورت جداگانه از سرزمین اصلی چین اداره می‌شود. پکن این جزیره را یکی از استان‌های خود قلمداد می‌کند، در حالی که تایوان با نام رسمی "جمهوری چین" تاکید دارد که "یک کشور خودمختار" با روابط سیاسی و اقتصادی با چندین کشور است.

در حالی که دولت آمریکا هیچ مناسبات دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، تاکید می‌کند که آماده دفاع از این جزیره خودگردان در صورت حمله ارتش چین است.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته بود که ایالات متحده باید قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری برای تامین تسلیحات به تایوان را لغو کند و افزود که چین اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت خود انجام خواهد داد.

براساس اعلام پنتاگون، آمریکا فروش احتمالی ۱۰۰ میلیون دلاری تجهیزات و خدمات به تایوان را برای حفظ، نگهداری و توسعه سامانه‌های موشکی پاتریوت مورد استفاده در این جزیره تایید کرده است در بیانیه آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا آمده است که ارتقا سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت به ارتقا و بهبود امنیت مورد نیاز در تایوان کمک کرده و باعث حفظ ثبات سیاسی، توازن نظامی، اقتصادی و پیشرفت در منطقه می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =