بازنشستگان متقاضی وام بخوانند/ شرایط عجیب بانک‌ها برای پرداخت وام به بازنشستگان؟

بازنشستگانی که برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند، می‌گویند که حداقل خالص دریافتی آن‌ها برای دریافت این وام با بهره‌ی ۱۸ درصد، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بازپرداخت  تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۳۶ ماه است و بابت دریافت آن باید گوهی کسر از حقوق و فیش حقوقی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارائه شود. با این حال این تنها شرط بانک‌ها برای متقاضیان نیست و آن‌ها نباید تحت عنوان کارت اعتباری و وام خرد مرابحه در شبکه بانکی بدهی داشته باشند. 

همچنین متولدان پیش از سال ۱۳۳۵ به قبل یعنی افراد دارای سن ۶۵ سال به بالا به دلیل قبول نکردن سیستم جهت بیمه عمر، باید برای معرفی یک ضامن بازنشسته رسمی اقدام کنند.

این در حالی است که صندوق بازنشستگی بانک‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را با نرخ بهره ۱۰ درصد اعلام کرده است. ۴ بانک دولتی، آمادگی پرداخت این تسهیلات را به بازنشستگان بانک‌ها دارند؛ ضمن اینکه بازنشستگان بانک‌ها تسهیلات را به صورت ۶۰ ماه بازمی‌گردانند. 

بخشی از سود تسهیلات بازنشستگان بانک‌ها را خود بانک‌ها متقبل می‌شوند؛ یعنی در شرایطی که قرار بود این تسهیلات با بهره ۱۵ درصد به این گروه از بازنشستگان پرداخت شود، بانک‌ها ۵ درصد آن را تقبل می‌کنند.

به نظر می‌رسد که بانکها میان بازنشستگان فرق گذاشته‌اند؛ در حالی که بسیاری از بازنشستگان غیربانکی به دلیل برخورداری از بدهی بانکی تحت عنوان کارت اعتباری و کافی نبودن سقف مستمری خود امکان دریافت این تسهیلات را ندارند و خود به خود کنار گذاشته می‌شوند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1603427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    چیزی که نا آشناست عدالت است
  • رضا IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 1
    اكنون براي شاغلين در آموزش پرورش اطلاعيه اي آمده كه با لطف و مساعدت و هماهنگي با بانك...مقرر شده واح مرابحه داده شود. خوب دقت فرماييد. مبلغ وام 120 ميليون تومان سود 18% با 3 ضامن مبلغ سپرده وام خواه 14.160.000 تومان در 36 قسط يك حساب ساده مي كنيم مي بينيم كه سود واقعي كه با كسر مبلغ سپرده وام خواه از مبلغ وام حاصل مي شود به عدد عجيب 32% مي رسيم كه نزديك به تورم واقعي كشور يعني بيش از تورم اعلامي توسط بانك مركزي است. عجيب است كه واقعا بانك ها اینطور عمل می کنند لطفا گزارشاتي در اين خصوص تهيه كنيد. البته از وزير اقتصاد و رييس بانك مركزي دولت رييسي انتظار درك چنين مسائلي را نداريم
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 3
    با تاسف فراوان از زحماتیکه بازنشستگان برای این مسولین کشیدند والان بیشتر همین مسولان زمانی جزو شاگردان وزیر دستان این قشر بازنشسته هستند ولی اینها هیچ احترامی برای بازنشسته ها قایل نیستند وبهمن دلیل جوانان ونیروی کار از این مملکت فرار میکنند .بانکها که با پول همین مردم احداث شده اند وپا گرفته اند متاسفانه الان چون فرزندی حرامزاده حتی برای پنجاه میلیون تومان بی ارزش هم بازنشسته ها را قبول ندارند واز پرداخت وام به عناوین مختلف خودداری میکننپس چگونه وبا چه امیدی در این کشور به خدمت باید ادامه داد؟؟؟!؟؟؟
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    عجب