بارش باران و ایجاد گرد و خاک در این استان‌ها

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و ایجاد گرد و غبار و کاهش دید و بارش باران خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به خیزش گرد و خاک روز دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ اسفندماه) در استان‌های یزد، خراسان جنوبی،هرمزگان،فارس،تهران،سمنان،قزوین،مرکزی و همدان وخوزستان، بوشهر،ایلام،فارس،کرمان،یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره منشأ ایجاد گرد و خاک در جنوب کشور گفت: بخشی از گرد و خاک ناشی از گرد و غبار کشور عراق و بخشی هم ناشی از وزش باد شدید و گرد و خاک داخلی است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی امروز در بیشتر نقاط کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، تهران، البرز، اصفهان، سمنان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و خراسان شمالی،یزد، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و نیمه جنوبی اردبیل،فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و نیمه شمالی کرمان بارش باران پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش امروز (۱۶اسفندماه) در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، کرمان،یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

ضیاییان در پایان توصیه کرد: افراد هنگام وزش باد شدید باید مستحکم کردن سازه‌های موقتی، احتیاط در تردد از اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

اخطار زرد هواشناسی برای تهران: منتظر وزش باد شدید باشید

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =