۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱

وزیر علوم از جلوگیری از اختلاط دختر و پسر دانشجو در دانشگاه ها خبر داده است، اما وزیر بهداشت می گوید تفکیک جنسیتی در دانشگاه های علوم پزشکی امکان ندارد.

این برای چندمین بار است که سیاست های کلان آموزش عالی، با دوگانگی مجریان و متولین آن مواجه می شود. روش های آموزشی متفاوت در دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و میزان بهره وری هم کدام، از جمله این دوگانگی هاست.  

با این حال، مرضیه وحید ‌دستجردی در حاشیه همایش فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع خبرنگاران این بار هم ساز مخالف با وزارت علوم زده است: "با توجه به فعالیت دانشجویان دختر و پسر در بیمارستان های وزارت بهداشت و همچنین ترکیب بیماران از جنسیت‌های مذکر و مؤنث، قاعدتاً امکان تفکیک جنسیتی در دانشگاههای علوم پزشکی وجود ندارد."

امروز صبح، کامران دانشجو، وزیر علوم هرچند که اصطلاح تفکیک جنسیتی را کار دشمنان نظام دانست و گفت که طرحی با این نام در وزارت علوم وجود ندارد، اما صراحتا اعلام کرد که دانشگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه موظفند درصورت امکان کلاس ها را دخترانه و پسرانه برگزار کنند و در غیر این صورت، ردیف های صندلی ها را دخترانه و پسرانه کنند. 

او این دستور را نشات گرفته از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و آنرا قانون جلوگیری از اختلاط زن و مرد در دانشگاه ها نامید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    2 0
    خیابان ها کی تفکیک جنسیتی می شود؟
  • بدون نام NL ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    4 0
    کلا ایران رو زنونه مردونش کنین راحت شیم دیگه
  • فرزانه IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    2 0
    من ميگم بيمارستانها رو هم تفكيك جنسيتي كنيد ديگه ممردم راحت بشن چه معني داره دكتر مرد زن رو ملاجعه كنه.... استغفرالله.....
  • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    1 0
    كاش به جاي اين قضايا فرهنگ سازي مي شد .
  • شقایق IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    بهتر است به جای این مسائل به وضع اقتصادی مملکت که واقعا" کمر شکن میباشد بوده ومردم رابه افسردگی سوگ داده رسیدگی کنید.
  • بدون نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 3
    عزیز!تا زمانی که سر کلاس درس، حواس پسر دانشجو به مانتو و شلوار و کفشای روباز و... دختر کنار دستیش یا جلوییش باشه، خبری هم از پیشرفت اقتصادی مملکت نیست. و اون دختر دانشجویی هم تا زمانیکه 1ساعت تو آینه به خودش ور می ری واسه اینکه توجه یه پسرو به خودش جلب بکنه،کمکی به اقتصاد این کشور نمی کنه. افتاد!!!!!!!!!!!!!!!!