تشریح دستاوردهای مقاومت ملت یمن در مقابل متجاوزان

ایرنا نوشت: سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در آستانه ورود به هشتمین سالگرد تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی دستاوردهای مقاومت ملت یمن را تشریح کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه در نشست مطبوعاتی گفت که امروز در آستانه ورود به هشتمین سالگرد مقاومت علیه متجاوزان استوار و محکم ایستاده ایم و این یک دستاورد تاریخی است که مردم یمن به آن نایل شده اند.

وی افزود که دستاوردها را حفظ خواهیم کرد و آنها را پاس خواهیم داشت و در مقابل متجاوزان به هیچ وجه عقب نشینی نخواهیم کرد.  

سرتیپ یحیی سریع در اعلام آمار و ارقام مربوط به مقاومت ۷ ساله ملت یمن در مواجهه با متجاوزان گفت که ائتلاف عربی با پشتیبانی غربی ها و صهیونیست ها در این مدت ده ها هزار بمب بر سر روستاها و شهرهای یمن ریخته که سال گذشته، نیروی پهپادی یمن دایره عملیاتی و شعاع شناسایی خود را گسترش داد و اکنون تمام خاک عربستان و امارات در تیررس عملیاتی قرار دارد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد که عملیات شناسایی و ما شامل سراسر قلمرو دریای عرب و سرخ، خلیج عدن و باب المندب است و به زودی مناطق دورتر را نیز دربر خواهد گرفت.

وی گفت که نیروهای مسلح یمن با وجود تجاوز و محاصره کشور توسط دشمن به پیشرفت های کیفی در تولید و ساخت داخلی سلاح های مختلف دست یافته است.

این مقام بلندپایه نظامی یمن تاکید کرد که ملت ما به دفاع از سرزمین، حاکمیت و استقلال خود ادامه خواهد داد.

وی افزود که نیروهای مسلح یمن در حال انجام عملیات آزمایشی بر روی سلاح های کیفی جدید هستند که به زودی  وارد عرصه نبرد با دشمن متجاوز می شوند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که دشمن باید منتظر عملیات های مهم و بزرگ تری باشد که ممکن است اهداف جدیدی از جمله پایتخت‌های کشورهای متجاوز و مهمترین تأسیسات آن ها را شامل شود.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن آماده انجام عملیات مهم نظامی برای شکستن محاصره کشور شده اند.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در هفت ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1614654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =