المشاط خطاب به ائتلاف سعودی: همه گزینه‌ها روی میز است

ایسنا نوشت: مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر این که "خواسته های مردم یمن به حق است"، گفت: "ما برای مردم خود حقوقی مدنظر داریم که در همه سطوح برای رسیدن به آن تلاش می کنیم."

 مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفتگوی تلویزیونی با شبکه رسمی ماهواره‌ای "یمن" تاکید کرد ابتکار صلحی که وی مطرح کرده در چارچوب تلاش برای احقاق حقوق مشروع مردم یمن انجام شده است.

وی پیش بینی کرد "هشتمین سال مقابله با تجاوزات ائتلاف متجاوز عربی، در صورتی که دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد، سرشار از غافلگیری خواهد بود."

المشاط با بیان اینکه دشمن به مرحله‌ای بحرانی رسیده و وارد باتلاقی شده‌ که توان خروج از آن را ندارد، افزود: اگر روند صلح جدی صورت گیرد، ما آماده هستیم.

وی با اشاره به اینکه تشدید تنش مطلقاً ربطی به رایزنی‌های ریاض ندارد، افزود: گفتگوهای ریاض هیچ ربطی به صلح ندارد و هدف آنها سروسامان دادن به وضعیت داخلی مزدوران ائتلاف است.

المشاط اعلام کرد که «همه گزینه ها مقابل ما باز است و امکان هر غافلگیری در آینده وجود دارد، اما امیدواریم دشمن به صدای عقل گوش دهد.

وی با بیان اینکه خواسته‌های مردم یمن حق است و هیچکس در این دنیا نمی‌تواند برای این حق منتی بگذارد، خاطرنشان کرد: دشمنان جاه طلبی‌هایی دارند و ما برای مردم خود حقوقی داریم که در همه سطوح برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.

المشاط با یادآوری اینکه یمن بارها دیدگاه‌ها وابتکارات روشن و درستی را ارائه کرده که منجر به راه‌حل سیاسی جامع و پایان کامل تجاوزات می‌شود، ادامه داد: ما اخیراً سند انسانی را به نماینده سازمان ملل ارائه کردیم. اما متاسفانه هیچ پاسخی داده نشد.

المشاط گفت: سازمان ملل، بسیاری از طرف های بین المللی و حتی دشمنان در گفتگوهای دوجانبه به ما اعتراف می‌کنند که پیشنهاداتمان منطقی است.

المشاط توضیح داد، ائتلاف سعودی می‌خواهد اراده خود را بر ما تحمیل کند و این حق ماست که هیچ پیشنهادی را که با خواسته‌ها و آرمان‌های مردم ما در تضاد است نپذیریم.

وی تاکید کرد: یمن غیرممکن است که حیاط خلوت دشمنان باشد. مردم ما ذلیل و خوار نخواهند شد و برای حق زندگی خود گدایی نخواهند کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: از هدف قرار دادن پایگاه الظفره امارات، متاسف و پشیمان نیستیم. اجازه دهید آن را یک چالش یا هر چه که می‌خواهند بدانند.

المشاط با اعلام این که «پذیرش نماینده سازمان ملل که حتی نتواند کشتی سوخت را به یمن بیاورد دشوار است» افزود: کسی که نماینده سازمان ملل باشد و نتواند کشتی حامل سوخت را وارد کند ناتوان است.

وی اشاره کرد که "نماینده سازمان ملل اکنون به خوبی می‌داند کسانی که مانع از انجام ماموریت و تلاش های او می‌شوند، کشورهای متجاوز هستند، زیرا آنها از ورود کشتی‌های نفتی جلوگیری می کنند." 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: بحران سوخت نقطه اوج جنگ اقتصادی است، همان طور که سفیر آمریکا در کویت اعلام کرد که برای ضربه زدن به ارزش پول یمن تلاش خواهد کرد.کسانی که مسئول جنگ اقتصادی علیه ما هستند، آمریکایی ها و انگلیسی ها هستند تا درد و رنج را به هر خانه‌ای در یمن بیاورند. هزینه های بالای زندگی در چارچوب برنامه‌هایی است که دشمن اجرا می‌کند تا مردم ما را خسته کند.

المشاط اعلام کرد که جبهه اقتصادی مانند جبهه نظامی و حتی دشوارتر است، زیرا دشمن از طریق آن می تواند جنایت خود را به هر خانواده منتقل کند.

المشاط در واکنش به موضع اتحادیه عرب در خصوص جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن هم گفت: این اتحادیه باعث شکست ملت عرب شده و از منشوری که برای آن تشکیل شده بود منحرف گشته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =