زمین اطراف شهرهای بزرگ و روستاها گران می شود؟

آذین بکتاش:با توجه به اینکه رئیس جمهور تاکید کرده طرح واگذاری زمین های اطراف شهرها تا پایان سال آ‌ماده و در 10 الی 15 منطقه به طور آزمایشی اجرا می‌شود، جدا از عملی یا غیر عملی بودن چنین وعده ای، بحث تاثیر روانی این حرف بر بازار و قیمت زمین های اطراف شهرها در میان افکار عمومی مطرح شده است.

برخی اعضای کمیسیون عمران  و کارشناسان در گفت و گو با خبر آنلاین، این وعده را غیر منطقی تر از آنی دانستند که کسی آن را جدی بگیرد بنابراین معتقدند چون کسی آنرا جدی نمی گیرد تاثیری نیز بر قیمت زمین های اطراف شهر ها نخواهد گذاشت.

سلطان محمدی، کارشناس بازار مسکن در خصوص احتمال تاثیر روانی این وعده بر بازار زمین، به خصوص قیمت زمین های اطراف شهر ها گفت:"از آنجایی که کسانی که دست اندر کار هستند این وعده را جدی نمی گیرد، بنابراین بعید است این حرف بر قیمت زمین های اطراف شهرها تاثیری بگذارد."

تراکم از 300 درصد به 10 درصد؟

سلطان محمدی، کارشناس بازار مسکن با اشاره به وعده رئیس جمهور گفت:" بحثی که ایشان مطرح کرده اند این است که مردم از هر 1000 متر زمینی که ساخته میشود،100 متر بنا بسازند مفهوم این صحبت این است که مناطق مسکونی با تراکم 10 درصد، داشته باشیم."

وی تصریح کرد:" قاعدتا با این حرف باید شهرهایی داشته باشیم با تراکم 10 درصد که غیر ممکن است."

وی خاطر نشان کرد: " در زمان شهردار بودن آقای احمدی نژاد تراکم شهر تهران از 120 درصد به 300 درصد رسید، حال این سوال مطرح است که تراکمی که از 120 درصد به 300 درصد رسیده است چطورشده که قرار است به 10 درصد برسد؟"

این کارشناس مسکن تصریح میکند :" آیا جامعه ایران به جایی رسیده است که مسکن مورد نیاز همه تامین شده و نوبت به ویلا رسیده باشد؟"

این وعده خنده دار تر از آن است که جدی گرفته شود

ابوالقاسم رحمانی، عضو کمیسیون عمران نیز معتقد است:" از آنجایی که این زمین ها قاعدتا باید از محل اموال دولتی واگذار شود، و با توجه اینکه منابع دولتی را نمی توانیم بفروشیم بلکه باید واگذار شود، بنابراین تاثیر روانی این وعده نمی تواند تاثیری در قیمت زمین ها داشته باشد."

علی  اکبر اولیا دیگر عضو کمیسیون عمران نیز در خصوص تاثیر این اظهارات بر قیمت زمین های اطراف شهرها معتقد است:"این وعده آنقدر خنده دار است که کسی آنرا جدی نخواهد گرفت که بخواهد تاثیری بر قیمت زمین اطراف شهر ها داشته باشد."

وی تاکید کرد:" این کار نشدنی است وهر کسی که دستی بر آتش دارد این را میفهمد."

البته عضو دیگر کمیسیون عمران، مهرداد لاهوتی معتقد است:" این حرف ها قطعا بر روی قیمت زمین های اطراف شهرها تاثیر میگذارد چون از زبان مهم ترین شخصیت اجرایی کشور اعلام میشود نه یک مقام معمولی! "

لاهوتی تاکید کرد:" حتی اگر قرار باشد چنین طرح هایی به صورت محدود ، و موردی هم اجرا شود نباید رسانه ای شود."

وی در ادامه تصریح کرد:" باید این سوال را پرسید که اصلا این میزان زمین کجاست؟"

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    سنگ بزرگ نشانه نزدن است
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    احمدی نژاد میدونه داره چکار میکنه
  • رجب SA ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    رئیس جمهور می خواهد به مردم خدمت کند تازمینهای دولتی به بهانه های مختلف توسط زمین خواران همانند گذشته وحال چپاول نشوند وبه خود مردم بدهد.فقط سرمایه داران بااین طرح مخالف هستند.
  • mohammad IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام . بهتر بود احمدی نژاد جلوی آپارتمان سازی در باغ های شمیران را میگرفت که طی 10سال گذشته که شهردار و رییس جمهور ی ایشان بوده چند برابر شده!!!!
  • کارمند انتقالی از کلانشهر IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    اقای احمدی نژاد شما به وعده های قبلی که به امثال من دادید(خروج کارمنداندولت ازکلانشهرها با وعده دادن 120مترزمین و...عمل کنید که تعدادمان نسبت به کل ملت ایران کمتراست 4سال است ازتهران به همدان آمده ام خبری از زمین نیست تازه بعداز4سال فرموده اند مسکن مهربگیرید.من اگرمسکن مهرمیخواستم درتهران ثبت نام میکردم نه درهمدان.)ازطلاگشتن پشیمان گشته ایم مرحمت کرده ما رامس کنیدآقای رئیس جمهور همان آپارتمان 45متری اجاره ای درشهرتهران بهترازوعده 120مترزمین درشهرهای کوچک است
  • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    دولت ما حنایش رنگ ندارد؟؟
  • رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    اینهم یک برگه تبلیغاتی خرید رای است ونه چیز دیگر. واقعا خنده دار است!!مگر اهدای یک ملیون تومان به هر نوزاد اجائی .عملیاتی شد؟ این دولت برای تامین زمین مسکن مهر که یک ضرورت بود با هزار بدبختی چند هکتار زمین در حاشیه شهرهااحتصاص داد،برای ساخت باغ ویلاهای رویائی از کجا زمین می آورد؟البته بد نیست اگر بشود کویر لوت را احیا کرد!!!!
  • بدون نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    ایده خوبی ولی برای یک در هزار مردم عملی میشه .
  • داود IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    0 0
    آقای رئیس جمهور زحمت بکشد زمینهای چند هکتاری چندین هزار نفر از اعضای تعاونی مسکن اداره برق تهران را که توسط مدیران تعاونی در زندان و شرکت عمران هشتگرد ( زیر مجموعه دولت کریمه ) چپاول شده است را بازگرداند سپس حاتم طائی شود.
  • بدون نام US ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    وصف العیش، نصف العیش! یه چیزی میگن این فقیر فقرا دلشون خوش باشه
  • بدون نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
    0 0
    مردم اگر پول و امکاناتش را داشتند خود میخریدند. دولت اگر ادعایی دارد، باید جاده و لوله کشی گاز و آب به مناطق قابل احداث ویلایی هزار متری بکشد و آن را با قیمت ارزان واگذار کند. کاری که شدنی نیست. مگر آنکه این طرح بهانه ای باشد برای آسفالت کردن جاده منتهی به باغ برخی آقا زاده ها و ویژه خورهای بخش غیر خصوصی!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
    0 0
    طرح زمین خواری سازمان یافته.