۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
بدهی ۱۵ میلیاردی بنیاد شهید

فارس نوشت: قاضی‌زاده هاشمی گفت: در زمان تحویل مسئولیت، بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار بود و ۲۴۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشت.

نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز گذشته (دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه) با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با گرامیداشت یاد و نام شهیدان به تشریح اهداف و وظایف بنیاد پرداخت و گفت: وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس اساسنامه، بیانات امامین انقلاب، سیاست‌های ابلاغی در حوزه ایثار، جهاد و شهادت و سند چشم‌انداز در حوزه‌های خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشخص شده است.

میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشوری است

وی افزود: میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار و شهادت ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشور است. میانگین سنی جمعیت کشور حدود ۳۱ سال و میانگین سنی خانواده ایثارگران ۵۹ سال است که با توجه به این موضوع باید به نیازهای درمانی این عزیزان به صورت ویژه توجه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان ایثارگران طراحی شده است. در زمان تحویل مسئولیت، بنیاد ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار بود و ۲۴۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت که بخشی از آن در مورد بیمه تکمیلی بود که این مشکل حل شد و امیدواریم با پیش‌بینی صورت گرفته و همچنین حمایت‌های خوب مجلس شورای اسلامی این وضعیت سال جاری بهبود یافته و با تأمین اعتبارات لازم مشکل درمان تکمیلی ایثارگران کاهش یابد.

طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گزارش مفصلی از عملکرد بنیاد در سال ۱۴۰۰ و همچنین اهداف، وظایف و وضعیت بودجه و اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه داد.

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد در این گزارش به تفکیک معاونت‌ها و بخش‌های مختلف از قبیل معیشت، تعاون، رفاه، بهداشت و درمان و فرهنگی به تشریح عملکرد، اعتبارات و وضعیت نیروی انسانی و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ بنیاد از جمله برنامه‌های عملیاتی پرداخت.

وی در این گزارش اهداف کلان بنیاد، اهداف کمی ذیل هر هدف و برنامه را تشریح کرد و گفت: ۹ هدف کلان، ۶۴ هدف کمی، ۳۴۹ برنامه و طرح و ۳۰۳۷ فعالیت و پروژه برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ تعریف شده است و برای هر برنامه عملیاتی پیوندی بین اجرا، اهداف، مأموریت و سیاست‌های کلی نظام در حوزه ایثارگران برقرار شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد همچنین به برخی برنامه‌های بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار مستمر با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حمایت از تهیه و تولید فیلم سینمایی در حوزه ایثارگران شاخص در هر استان، برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و جشنواره‌های ملی و مناسبتی، ساماندهی گلزار شهدا، تدوین سند ملی تأمین اشتغال ایثارگران، تدوین سند ملی تأمین اشتغال ایثارگران، راه‌اندازی پرونده الکترونیک و سلامت ایثارگران، راه‌اندازی خانه‌های ایثار در استان‌ها از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

در ادامه عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان به ویژه بیمه تکمیلی و پایش سلامت ایثارگران پرداخت.

در پایان رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و سؤالات خود در مورد بیمه درمان تکمیلی، تبدیل وضعیت استخدامی و تکریم ایثارگران معزز پرداختند.

قاضی‌زاده به دیدار ۲ خانواده شهید ارتش رفت

همچنین در روز گذشته قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت روز ارتش با همسر و فرزند شهید «سید مرتضی احمدیان داودی» و مادر شهید «غلام‌رضا گل دست» دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

قاضی‌زاده هاشمی: اتحادیه بنیادهای شهید در محور مقاومت را ایجاد می‌کنیم

بنیاد شهید و امور ایثارگران: کشته‌شدگان رژیم بعثی به هیچ عنوان در زمره شهدای موسسه شهدا عراق نیستند

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =