۰ نفر
۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۵

فارس نوشت:

رئیس جریان المستقبل لبنان با حمله شدیداللحن به سلاح مقاومت که ضامن امنیت این کشور است، تهدید کرد که برای ساقط کردن دولت از درگیری‌های خیابانی استفاده می‌کند.

 "سعد حریری " نخست‌وزیر سابق لبنان که چند ماهی است بنا به توصیه سازمان‌های جاسوسی غربی در فرانسه به سر می‌برد، دیروز با شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان مصاحبه کرد، وی در این مصاحبه به یکی از اظهارات سید "حسن نصرالله " در مورد اعلام آمادگی وی برای کنار گذاشتن دادگاه حریری درصورت رسیدن به نخست‌وزیری اذعان کرده و در عین حال مدعی شد که این کار را برای لبنانی‌ها کرده است.

وی با اشاره به صدور کیفرخواست دادگاه حریری مدعی شد که برای اولین بار عدالت در قبال جنایات سیاسی در حال اجراست و ما نباید آن را در راستای هدف قرار دادن گروه خاصی بدانیم.

حریری به علت عصبانیت خود در این سخنان به بسیاری از مسئولان لبنان از جمله "میشل سلیمان " رئیس‌جمهور، "نجیب میقاتی " نخست‌وزیر، "محمد الصفدی " وزیر دولت، حزب‌الله و "بشار اسد " رئیس‌جمهور سوریه حمله کرده و تهدید کرد که برای ساقط کردن دولت مردم را به خیابان‌ها خواهد کشاند.

رئیس جریان المستقبل لبنان هر گونه دعوت به گفت‌وگوهای جدید در صورت شامل شدن دادگاه حریری را رد کرده و افزود: گفت‌وگوها را به شرط بررسی سلاح مقاومت خواهد پذیرفت.

حریری بدون اشاره به مقاومت حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی در سال‌های 2000 و 2006 مدعی شد که مشکل اصلی لبنان سلاح است و وی در برابر این مشکل ساکت نمی‌نشیند، حریری همچنین با افراد مسلح مخالف دولت سوریه که مردم را در خیابان‌ها به خاک و خون می‌کشند، نیز ابراز همبستگی کرد.

وی در بیان علت خروج خود از کشور گفت که کسانی که در سال 2005 رفیق حریری را ترور کردند، الان به دنبال ترور وی هستند، به همین علت تصمیم گرفته از کشور خارج شده و اوضاع تشکیل دولت را به جوانان واگذار کند و خود از دور نظاره‌گر اوضاع باشد. حریری در مورد بازگشت به لبنان نیز گفت که در زمان مناسب به بیروت باز خواهد گشت.

نخست‌وزیر سابق لبنان در سخنان خود سعی کرد اسرائیلی بودن دادگاه حریری را رد کند، وی در این راستا گفت: که در این دادگاه متهمینی هستند که باید در برابر دادگاه حاضر شوند، نصرالله می‌گوید که آنها را به دادگاه تحویل نمی‌دهد، اما اگر دولت در دست من بود، آنها را تعقیب کرده به دادگاه تحویل می‌دادیم.

سعد حریری در سخنان آتشین خود بار دیگر لبنان را تهدید کرده و گفت که لبنان هزینه سخنان آنها در عدم تعامل با دادگاه حریری را خواهد پرداخت.

وی ضمن حمله به میقاتی و الصفدی مدعی شد که آنها ابزار دست هستند و کسانی که تصمیم به ساقط کردن حریری گرفتند، بشار اسد و سید حسن نصرالله بودند. حریری گفت که از راه [کشاندن مردم به] خیابان و سایر راهها برای سرنگونی دولت تلاش خواهد کرد.

حریری میشل سلیمان را نیز از انتقادات خود بی نصیب نگذاشته و گفت که روشی که وی برای رایزنی پارلمانی و مأمور کردن میقاتی برای تشکیل کابینه انتخاب کرده بود، اشتباه بود و او سوگند زمان انتصاب خود به این منصب را فراموش کرده است.51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    چرا همشه افكار غلط خودتونو مي خواين درست و واقعيت جلوه بدين؟ شما چرا مخالفين اسد رو مسئول كشتار مردم مي دونيد؟