ایبنا خبر داد:

خاطرات یوسف بختیاری توسط سیدقاسم یاحسینی در قالب کتاب «مسافر مینی‌بوس سرخ» تدوین شده است. بختیاری از کسانی است که در قالب ستاد جنگ‌های نامنظم، با حملات ارتش صدام به ایران مقابله کردند. یوسف بختیاری در محله شهید عاشوری (معروف به محله سیدها) در بوشهر متولد شده و در مبارزه علیه رژیم پهلوی حاضر بوده است. وی با بیان خاطرات مرتبط با حوادث قبل از پیروزی انقلاب به شکل مستند، گویای جریان‌های انقلابی در بندر بوشهر است.

بختیاری در دی ماه سال 1359 در قالب ستاد جنگ‌های نامنظم وارد جبهه‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شد و در کنار شهید دکتر مصطفی چمران در منطقه دشت آزادگان به نبرد با دشمن متجاوز پرداخت. وی در حالی که فرماندهی گردان غواصی مالک اشتر را بر عهده داشت، سال 1364 و در عملیات کربلای 4 به اسارت ارتش متجاوز صدام درآمد.

یوسف بختیاری و حدود یک‌هزار نفر از اسیران ایرانی تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در اردوگاهی در نزدیکی بغداد به سر بردند. در حالی که نامشان توسط صلیب سرخ در فهرست اسرا ثبت نشده بود. پس از گذشت 3 سال از دوران اسارت، او به اردوگاه بعقوبه منتقل شد. بختیاری در خاطرات دوران اسارتش، جنایات و شکنجه‌های ارتش بعث عراق را بازگو کرده است. وی در سال 1368 آزاد شد.

به گفته یاحسینی، نویسنده خاطرات یوسف بختیاری در کتاب «مسافر مینی‌بوس سرخ» هنوز ناشر این اثر مشخص نشده است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =