۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
کشف و ضبط اشیای تاریخی در خوزستان

ایسنا نوشت: فرمانده یگان حفاطت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از دستگیری یک قاچاقچی و کشف و ضبط چند اثر تاریخی درشهرستان‌های باوی و شوش خبر داد.

رامین مکناوی گفت: در جریان بازرسی و تفتیش یک منزل مسکونی توسط نیروی انتظامی در شهرستان باوی، با تیزبینی و هوشیاری این نیروها تعداد پنج عدد سکه کشف و در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شد.

او ادامه داد: سکه‌های مکشوف طی دستور مراجع قضایی به‌منظور اعلام نظر کارشناسی تحویل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان شد تا براساس نظریه کارشناسی، اصالت تاریخی سکه‌هاتایید شود و در ادامه نیز با تقدیم شکایت، موضوع برای دستگیری متهمان احتمالی رسیدگی شد.

فرمانده یگان حفاطت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به کشف ۲ اثر دیگر در شهرستان شوش افزود: باتوجه به همراهی کارشناسان حفظ و احیاء وزارت میراث‌فرهنگی در بازدید ازیکی از محوطه‌های تاریخی از توابع شهرستان کرخه، یک کوزه سفالی ویک شیء سنگی کشف شد.

او بیان کرد: این ۲ اثر نیز پس از سیر مراحل اداری، تحویل امین اموال شوش شدند که براساس نظریه کارشناسی دارای اصالت تاریخی و مربوط به دوره اسلامی تشخیص داده شدند.

بیشتر بخوانید:

عاملان حفاری غیرمجاز در دامغان به دام افتادند

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =