وعده پلوسی برای تصویب لایحه ۳۳ میلیارد دلاری آمریکا درباره اوکراین

ایرنا نوشت: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: فکر می کنم بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن لایحه کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کنیم.

نانسی پلوسی روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه سی بی اس افزود: فکر می کنم بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن کمک ۳۳ میلیارد دلاری را تصویب کنیم. ما یک حمایت دو حزبی از مبارزه مردم اوکراین در مقابل روسیه داریم.

وی در عین حال اظهار داشت که کنگره باید تا پایان ماه جاری لایحه‌ کمک نظامی و بشردوستانه ۳۳ میلیاردی به اوکراین را تصویب کند.

دولت جو بایدن به رغم آثار جنگ اوکراین بر وضعیت اقتصادی مردم آمریکا، بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره درخواست کرده است.

نمایندگان از هردو حزب اعلام کرده اند که خواستار تصویب فوری بودجه اضطراری درخواست شده (از سوی دولت بایدن) هستند، اما هیچ اعلام فوری مبنی بر اینکه چه زمانی دو مجلس نمایندگان و سنا قرار است این رای گیری را به عمل آورند بخصوص بر سر اختلافات قانونی که معمولا بین دو حزب روی می دهد، صورت نگرفته است.

این بودجه شامل کمک های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه است. درخواست ۳۳ میلیارد دلاری شامل ۲۰.۴ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی برای اوکراین است.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت که این ۲۰ میلیارد دلار شامل ۵ میلیارد دلار اختیارات ارائه تسلیحات، ۶ میلیارد دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای برنامه تأمین مالی نظامی خارجی وزارت امور خارجه آمریکا است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و رهبران گروه ۷ روز یکشنبه به طور مجازی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار و درباره اقدامات بیشتر آمریکا و متحدانش علیه روسیه گفتگو کردند.

بر اساس گزارش ها، تحریم‌های جدید اعلام شده در روز یکشنبه شامل تحریم رسانه‌های تحت کنترل کرملین و محرومیت آنها از دستیابی به تبلیغات و فناوری تولید آمریکا و همچنین محرومیت روسیه از خدمات ارائه شده توسط آمریکا مانند مدیریت یا مشاوره شرکتی و حسابداری و کنترل‌های جدید صادراتی علیه بخش صنعتی روسیه است.

تحریم های روز یکشنبه همچنین شامل وضع محدودیت های روادید علیه ۲ هزار و ۶۰۰ مقام روسیه و بلاروس می شود.

آمریکا و گروه ۷ در ادامه اقدامات خود علیه روسیه، برای اولین بار مدیران گازپروم بانک را که بیشتر اروپا بوسیله آن از روسیه گاز خریداری می کند، تحریم کردند.

در میان تحریم های جدید آمریکا و کشورهای گروه ۷ علیه روسیه ۸ مدیر بانک سبربانک که یک سوم از کل دارایی های بانکی روسیه را در اختیار دارد و بانک صنعتی روسیه و ۱۰ موسسه وابسته به آن، قرار دارند.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1629252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =