۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸

فارس نوشت:

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل "، "حیدر السعدی " سخنگوی وزارت دادگستری عراق اعلام کرد که 5 تن از مقامات مسئول وابسته به رژیم صدام که روز جمعه از سوی نیروهای آمریکایی به دولت عراق تسلیم شده‌اند، به اعدام محکوم شده‌اند که طی یک ماه آتی این احکام قضایی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که "وطبان ابراهیم الحسن " و "سبعاوی ابراهیم الحسن التکریتی " دو برادر ناتنی صدام نیز در میان این مسئولان هستند، گفت که جمعه گذشته نیروهای آمریکایی 206 تن از متهمان وابسته به رژیم دیکتاتوری صدام را تسلیم دولت عراق کرده است.

سعدی تصریح کرد که "خضیر الخراعی " معاون رئیس‌جمهور عراق به جای "عادل عبدالمهدی " که از پست خود استعفا کرده‌است، حکم اعدام این افراد را امضاء خواهد کرد. عبدالمهدی از سال 2004 تاکنون حکم اعدام 265 تن را امضاء کرده است.

از سوی دیگر سرهنگ "باری جونسون " سخنگوی ارتش آمریکا در این‌باره گفت که تسلیم تمام زندانی‌های عراقی به بغداد بخشی از توافقنامه امنیتی امضاء شده میان دو طرف عراقی و آمریکایی است.

تلویزیون رسمی عراق نیز اعلام کرد که وزارت دادگستری عراق 5 تن از ایادی صدام از جمله "وطبان إبراهیم الحسن "، "سبعاوی إبراهیم التکریتی " دو برادر ناتنی دیکتاتور و "سلطان هاشم أحمد " وزیر دفاع اسبق عراق، "حسین رشید " ژنرال سابق ارتش عراق، "عزیز صالح النومان " یکی از فرماندهان سابق رژیم منحله بعث را تحویل گرفته است. این افراد و 201 تن دیگر تاکنون در زندان نظامی "کروبر " تحت بازداشت نیروهای آمریکایی قرار داشتند.

یک دادگاه عراقی در مارس 2009، دو برادر ناتنی صدام را بدلیل اتهاماتشان در پرونده "تجار بغداد " به اعدام محکوم کرده بود. زیرا این دو تن از عاملان اعدام 42 بازرگان بغدادی در سال 1992 بودند.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    1 0
    شما سئوال نمی کنید این تجار کثیف چه کسانی بودند . آنها در شرایطی که آمریکا و شرکا کشوررا بمباران میکردند مواد غذایی را از انبارها خالی و در گودال ها چال میکردند و بتدریج با قیمت خون مردم آنها را مخفیانه بفروش میرساندند و از این طریق پول و پله سرشاری بهم زده بودند