۵ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
عرقیات اصل را از کجا بخریم؟

در حال حاضر با توجه به افزایش میل افراد به استفاده از عرقیات سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، افراد سودجو سعی می‌کنند این محصولات را به‌صورت تقلبی و غیراصل تولید کرده و در اختیار مردم بگذارند؛ به‌ همین جهت اطمینان یافتن از کیفیت محصولاتی که خریداری می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است.

هنگامی که برای درمان‌های خانگی نیاز به استفاده از عرقیات اصل گیاهی پیدا می‌کنید، لازم است از عرقیات گیاهی مختلفی که خریداری می‌نمایید؛ مطمئن شوید تا بتوانید با استفاده از آنها از نظر درمانی شرایط بهتری پیدا کنید. ما در این مطلب سعی داریم ضمن بررسی ویژگی‌های عرق اصل به ویژگی‌های خرید عرق هیرودنا از فروشگاه معتبر هیرودنا اشاره کنیم.

عرق اصل به چه نوع عرقی گفته می‌شود؟

پیش‌تر اشاره کردیم، هنگامی که اقدام به خرید عرق گیاهان مختلف می‌کنید باید حتما از اصل بودن آن مطمئن شوید. اما در بین این همه محصولات مختلفی که در عطاری‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارد، چطور می‌توان اصل را از نا اصل و عرق مرغوب را از غیرمرغوب تشخیص داد؟ پیش از پرداختن به این موضوع، لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر روند عرق‌گیری به‌درستی صورت نگیرد، همین عرقیات نه‌ تنها نمی‌توانند در درمان بیماری شما نقشی داشته باشند؛ بلکه می‌توانند به شما صدمه و آسیب زده و سلامتی شما را به خطر انداز اند. در گلاب‌گیری و یا عرق‌گیری از گیاهان مختلف، حتما لازم است از ریختن چوب‌های اضافه گیاهان خودداری شود. زیرا؛ چنانچه این چوب‌ها برای مدت زیادی در آب غوطه‌ور باشند می‌توانند تولید الکل متانول نمایند. لازم است بدانید متانول، الکلی است که از تقطیر مواد درون چوب به دست می‌آید و ماده‌ای سمی را تولید می‌کند که می‌تواند برای بدن بسیار خطرناک باشد.

بنابراین توصیه می‌شود که تولیدکنندگان عرقیات گیاهی، تنها از برگ‌ها و یا گلبرگ‌های گیاهان مختلف در امر عرق‌گیری استفاده نمایند. هنگام خرید عرقیات گیاهی، لازم است به نکته دیگری نیز توجه داشته باشید؛ زیرا گاهی فروشنده و یا تولیدکننده، محصولی را به نام عرقیات اصل می‌فروشد در حالی که این محصول، تنها جوشانده برگ و یا گل گیاهان است و از راه تقطیر به دست نیامده است. بنابراین چنانچه در زمان تولید آن، چوب و شاخه گیاهان جدا نشده باشد؛ تولید سمومی می کند که این سموم اغلب سبب عفونت‌، التهاب‌ گوارشی و اسهال در فرد می‌شوند و می‌توانند سلامتی شما را به خطر انداز اند. گاهی نیز تولید کنندگان عرقیجات گیاهی، آب را با اسانس مخلوط کرده و به فروش می‌رسانند. نکته مهم آن است که این اسانس‌ها اغلب شیمیایی بوده و تنها رایحه و بوی گیاه مورد نظر را دارند و اسانس تولید شده به شیوه اسانس‌گیری به‌دست نیامده است. بنابراین این نوع عرق نیز جزء عرقیات اصل به شمار نیامده و می‌تواند برای سلامتی بدن مضرات فراوانی به‌همراه داشته باشد.

عرقیات گیاهی اصل هیرودنا

با توجه به آنچه ذکر کردیم می‌توان دریافت که به‌دست آوردن عرق اصل با روشی صحیح است که تنها گل و یا برگ گیاهان مورد نظر، داخل دیگ‌های عرق‌گیری ریخته شده و با استفاده از فرآیند تقطیر این عرق به‌ دست آمده باشد. تنها در این صورت است که عرق فوق می‌تواند برای سلامتی و در درمان بیماری‌ها موثر واقع شود. البته به‌ شرط آنکه زیر نظر متخصص طب پزشکی و به اندازه نیاز و با دوز مشخصی در شبانه روز مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین هنگام خرید عرقیات گیاهی، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • به رنگ عرق مورد نظر توجه کنید زیرا عرق اصل بدون آلودگی و بی‌رنگ و شفاف است.
  • داخل شیشه عرق نباید غیر از مایع عرق، چیز دیگری مانند خرده‌های چوب و یا گیاه و... وجود داشته باشد. زیرا هرگونه رنگ و یا ذرات ریز موجود در عرق، علاوه بر اینکه نشان می‌دهد عرق اصل نیست می‌تواند سبب فاسد شدن آن شود.

تا اینجا سعی کردیم نحوه تولید عرقیات اصل را با شما در میان بگذاریم و با ذکر نکاتی به این موضوع اشاره کنیم که هنگام خرید عرقیات چگونه اصل بودن آن را تشخیص دهید. در ادامه سعی داریم به موضوع نحوه مصرف عرقیجات بپردازیم؛ زیرا همان‌ طور که این دسته از محصولات می‌توانند در درمان بیماری‌ها موثر باشند، مصرف زیاده از حد آنها و یا استفاده از عرقیجات فاسد و تاریخ گذشته نیز می‌تواند سلامت شما را به‌ خطر اندازد.

نحوه مصرف عرقیات

هیچگاه عرقیات اصل را با آب مخلوط نکنید؛ زیرا به این ترتیب اثر دارویی عرق از بین خواهد رفت. لازم نیست عرقیات گیاهی دارویی را به‌ همراه قند یا شکر مصرف کنید، زیرا این افزودنی‌ها می‌تواند سبب تغییر خواص درمانی آن شود. تنها برای درست کردن شربت جهت پذیرایی می‌توانید آن را با شربت قند یا شکر ترکیب کنید. همیشه طبع بدن خود را در نظر بگیرید؛ همان طور که می‌دانید هر یک از داروهای سنتی و گیاهی طبع خاصی دارند، بنابراین به طبع بدن خودتان و عرق مورد نظر توجه کنید. برای آن که مزاج بدن شما به اعتدال لازم برسد بهتر است؛ یا در مورد اخلاط و مزاج چهارگانه مطالعه کنید و یا حتما عرق گیاهی را زیر نظر متخصص طب گیاهی مورد استفاده قرار دهید.

عرقیات اصل را از کجا بخریم؟

فروشگاه اینترنتی هیرودنا

با خرید عرق اصل مانند عرق کاسنی اصل ،بیدمشک و بهارنارنج، گلاب، نعنا، نسترن و ... ضمن تامین آرامش روح و جسم خود، پذیرایی دلچسبی از مهمانان خود به عمل آورید؛ بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که بتوانید به کمک آن عرقیات اصل را با اطمینان خاطر تهیه نمایید. هیرودنا فروشگاهی آنلاین است که انواع عرقیات اصل را با کیفیت بسیار بالا در اختیار مشتریان قرار داده است. مضاف بر اینکه این مجموعه انواع عرقیات ترکیبی، روغن‌های گیاهی و همچنین عسل کوهی و عصاره‌های گیاهی مخصوص پوست و مو و زیبایی را نیز به‌ فروش می‌رساند. با خرید عرق هیرودنا می‌توانید از کیفیت و خلوص آنها مطمئن باشید؛ زیرا فروشگاه اینترنتی هیرودنا به آدرس الکترونیکی https://herodena.com به‌ مدت یک دهه است که با شعار "هیرودنا قهرمان سلامتی" در زمینه تولید و بسته‌بندی محصولات درجه یک با پایبندی به اصول اساسی همچون تضمین کیفیت و اصالت در حال خدمت به مشتریان است. شما می توانید با وارد شدن به این سایت ضمن مقایسه قیمت‌ها با سایر فروشگاه‌ها، خرید خود را ثبت کنید. بی‌شک با یک بار خرید از هیرودنا و مشاهده کیفیت محصول، مشتری دائمی این مجموعه خواهید شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =