سعید لطفی: ستاره‌ها؛ بازیکنان استقلال بودند

بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرآنلاین، اتحاد را عامل موفقیت آبی‌پوشان دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال موفق شد در هفته بیست و هفتم لیگ برتر، قهرمانی خود را مسجل کند تا پس از ۹ فصل، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. آن ها در حالی به قهرمانی زودهنگام رسیدند که با رکورد شکست ناپذیری در ۲۷ هفته، یک قهرمانی تاریخی را رقم زدند.

در همین راستا، سعید لطفی، بازیکن اسبق استقلال در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره دلایل موفقیت استقلال گفت: برای قهرمان شدن عوامل مختلفی باید فراهم باشد از جمله اتحاد و همدلی بین هوادار پیشکسوت کادر فنی و مدیریت که امسال به معنای واقعی این اتحاد وجود داشت.

او ادامه داد: امسال شرایط به گونه ای بود که هر کسی مسئله ای شخصی داشت، آن را کنار گذاشت و همه از تیم حمایت کردند که از دلایل اصلی قهرمانی استقلال بود. بخش بعدی اسنجام تیمی در نباختن تیم بود که باعث شد تیم شخصیت پیدا کند و برای قهرمان شدن یکی از عوامل مهم همین نباختن است. این مسئله به تیم روحیه می دهد که بهتر و بیشتر تلاش کند

مدافع اسبق استقلال درباره روحیه شکست ناپذیری استقلال گفت: فوتبال به گونه ای است که تیم های بزرگ دنیا هم در بازی هایی ضعیف اند و نقاط ضعفی دارند. من مقایسه نمی کنم اما تیم های ما نه از نظر کیفیت، نه بازیکن، مربی و امکانات در حد من سیتی و لیورپول نیستند اما آن ها هم با اینکه همه چیز برایشان فراهم است، در سطح خود در بازی هایی می بازند و این طبیعی است.

لطفی افزود: برد و باخت وجود دارد اما مهم این است که به تیم روحیه قهرمان شدن را تزریق کنید تا در بازی هایی که ضعف دارد هم برنده شود و نبازد. خداراشکر امسال بچه های ما فوق العاده بودند و به کادر، هواداران، بازیکنان و مدیریت تبریک می گویم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. باید شرایط به گونه ای باشد که شخص مهم نباشد بلکه به جز مجیدی، هر کس دیگری هم بود از او حمایت کنند.

بازیکن اسبق استقلال درباره ادامه این روند و شرایط تیم در فصل آینده عنوان کرد: قطعا سال آینده سال سخت تری است اما از آنجایی که کادر ما به تیم اشراف دارد، قطعا نقاط ضعف و قوت خود را می شناسد تا در فصل آینده، آن ها را ترمیم و تقویت می کند تا راحت تر بتواند به مسرش ادامه دهد و به چالش کشیده نشود.

او در پایان درباره احتمال جدایی گابریل پین و مصطفوی، دستیاران مجیدی در پایان فصل گفت: این تشخیص سرمربی تیم است و فکر می کنم باید این اختیار را به سرمربی بدهیم که بداند چه کسانی را بیاورد یا نه. حتما برای این موضوع و نفرات جایگزین این عزیزان هم فکر می کنند تا چالشی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =