در خرید چراغ حیاطی به چه نکاتی توجه کنیم؟ | راهنمای کامل و کاربردی

نور و زندگی ما این روزها آن‌چنان به‌ هم‌ تنیده شده‌اند که تصور زندگی بدون نور برای هیچ‌ کدام از ما امکان‌پذیر نیست. نور باعث زیبایی محیط و تأمین امنیت ما می شود. به همین دلیل است که استفاده از چراغ خوب و در نقطه درست اهمیت ویژه‌ای دارد.

چراغهایی که ما امروزه استفاده میکنیم، هرکدام ویژگی خاصی دارند که باعث میشود نتوانیم آنها را در جای یکدیگر استفاده کنیم و از طرفی انتخاب یک مدل مناسب با توجه‌ به فضایی که قصد نورپردازی آن را داریم، اهمیت پیدا میکند. یکی از مهمترین چراغهایی که در محیطهای بیرونی نصب میشود؛ چراغ حیاطی و پارکی است که در این مقاله می خواهیم نکاتی که در خرید انواع مدلهای چراغ حیاطی باید به آنها توجه کنیم را مرور کنیم. در واقع این مقاله یک چک‌ لیست کامل است که در هنگام خرید به شما کمک خواهد کرد تا هوشمندانه انتخاب کنید.

1- انتخاب نوع مناسب چراغ حیاطی

پیش از هر چیز باید مشخص کنید که به کدام نوع چراغ نیاز دارید و برای چه مکانی قصد خرید چراغ حیاطی دارید. شاید فکر کنید که این موضوع زیادی واضح است؛ اما مهمترین نکتهاست که خیلی از افراد به آن توجه نمیکنند. انواع مختلف چراغ حیاطی عبارت‌اند از:

· چراغ بیرونی دیواری

· چراغ چمنی

· چراغ ایستاده پایه بلند

· چراغ حیاطی آویز و سقفی

· چراغ سردری و سرستونی


نوع چراغ، بیشتر از هر چیز به متراژ محیط شما و فضایی که قصد روشنسازی آن را دارید، بستگی دارد. به طور مثال برای یک محوطه کوچک، خرید چراغ ایستاده حیاطی دو متری نه‌ تنها کاربردی نیست، بلکه محیط را نیز زشت میکند. محوطه کوچک را باید با چراغ دیواری حیاط یا چمنی نورپردازی کرد.

در خرید چراغ حیاطی به چه نکاتی توجه کنیم؟ | راهنمای کامل و کاربردی

2- جنس بدنه و ماندگاری چراغ

اگر از قبل با این چراغها آشنایی داشته باشید، میدانید که مواد مختلفی برای ساخت آنها به کار میرود. متریالهای محبوب به‌ کار رفته عبارت‌اند از: آلومینیوم، آلومینیوم دایکاست، آهنی، آلیاژهای مختلف فلز و پلاستیک. برندهای معتبر معمولاً این محصولات را با آلومینیوم دایکاست تولید میکنند که مقاومت بالایی دارد و دیرتر از بقیه مواد خراب میشود و کاملاً مناسب نصب در شرایط آب‌وهوایی بیرونی و متغیر است. البته قیمت چراغ با مواد دایکاست در مقایسه با انواع دیگر، گرانتر است.

3- هماهنگی سبک چراغ و محیط

چراغ‌های بیرونی از آن‌ چنان تنوعی در طراحی و مدل برخوردار هستند که باعث سردرگمی ما در هنگام خرید میشوند. یک چراغ کلاسیک یا سلطنتی اصلاً انتخاب مناسبی برای حیاطی مدرن نیست. یا یک محیط سنتی مثل باغ و باغچه یا حتی ویلا را عموماً با انتخاب یک سبک مدرن، کاملاً عجیب و ناهمگون میکنیم. صرفاً به دلیل اینکه یک چراغ زیبا است، آن را انتخاب نکنید، سراغ چراغ متناسب بروید.

4- جنس حباب چراغ

چراغ‌های بیرونی همواره باید حباب داشته باشند تا آب و رطوبت باعث خرابی آنها نشود. البته مدلهای بدون حباب نیز در بازار موجود هستند که در آنها طراحی کلاهک بهگونهای است که آب به قطعات داخلی نفوذ نمیکند. حباب چراغهای جدید از جنس پلیکربنات ساخته میشود که نشکن است و مقاومت بهتری دارد. البته حباب از جنس شیشه ساده یا شیشه طرحدار همچنان محبوب و پرفروش است.

5- مارک یا شرکت تولیدکننده

حوزه روشنایی تنوع برند بالایی دارد و همین موضوع باعث شده است که انتخاب سخت شود. اما دقیقاً کدام برند چراغ بهتری تولید میکند؟ این سؤال هیچ جواب قطعی و مشخصی ندارد؛ چون شرکتهای خوب زیادی در بازار محصولات روشنایی تولید کننده هستند. به‌ عنوان نمونه چراغ حیاطی شعاع، شفق، تکشید فام، شب تاب، فاین الکتریک از محصولات‌ معتبر و باکیفیت بازار هستند. برای آشنایی بیشتر با برندهای خوب بازار به سایت آرتا الکتریک مراجعه کنید یا عبارت "معرفی بهترین برندهای چراغ پارکی و حیاطی" را سرچ کنید و به طور دقیق با برندهای خوب بازار آشنا شوید.

6- قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش

همه ما موقع تصمیم‌گیری، معمولاً در ابتدا به قیمت توجه میکنیم. قیمت چراغ حیاطی در بازهی گستردهای تغییر می کند که این گستردگی از عوامل متعددی نشئت میگیرد. مارک، نوع چراغ، مدت گارانتی، جنس، ابعاد، رنگ و مدل از ویژگیهای تعیین‌کننده قیمت هستند. البته گران بودن محصول به معنای خوب بودن آن نیست، انواع چراغ حیاطی ارزان در بازار موجود است که کیفیت عالی و خدمات پس از فروش خوبی دارند.

در خرید چراغ حیاطی به چه نکاتی توجه کنیم؟ | راهنمای کامل و کاربردی

7- تعداد شعله یا شاخه

اگرچه چراغهای سقفی، چمنی، سرستونی و آویز تنها یک سری دارند؛ اما مدلهای ایستاده گاهی با چهار شاخه و مدلهای دیواری تا دوشاخه نیز ساخته میشوند. برای مساحتهای وسیع به‌ جای استفاده از تعداد زیادی چراغ تک شعله، بهتر است از چراغ‌هایی با تعداد شاخههای بیشتر استفاده کرد. البته تعداد شاخه با قیمت رابطه مستقیم دارد، چراغ تک شعله ارزانتر است.

8- نوع لامپ

چراغ‌های حیاطی را به دودسته اصلی از نظر نوع لامپ تقسیمبندی میکنیم: چراغ با لامپ داخلی و چراغ با سرپیچ. چراغ با لامپ داخلی یا ال ای دی، دارای منبع نور از پیش نصب شده است. چراغ حیاطی ال ای دی، قابلیت تعویض لامپ ندارد و در صورت سوختن باید برای تعمیر آن را برای شرکت سازنده ارسال کرد یا با کمک افراد خبره، ال ای دی ها را جایگزین کرد. البته LED تنها در چراغ حیاطی مدرن به کار میرود و اگر از مارک باکیفیتی خریداری شود بیش از 30000 ساعت عمر میکند.

چراغ حیاطی متداولتر در بازار مدلهای با سرپیچ داخلی است که لامپ آنقابلیت تعویض دارد. در این نوع از لامپهایی با رنگ نور مختلف و با هر توانی که دوست داریم، میتوانیم استفاده کنیم. مدلهای معمولی و کلاسیک فاقد لامپ داخلی هستند و سرپیچ دارند.

9- متراژ محیط و نوع ساختمان

حتماً پیش از هر اقدام به خریدی، متراژ فضایی که قصد نورپردازی آن را دارید، اندازه بگیرید. اصلاً شاید نیاز به تعداد زیادی چراغ نداشته باشید و هزینه گزافی را بیحاصل بپردازید. فاصله هر چراغ با چراغ دیگر، با ارتفاع متوسط، بهتر است بین 3 تا 5 متر باشد. برای فضای باغ و ویلا، چراغهای پایه بلند با تعداد شعله بیشتر را میتوان استفاده کرد تا تعداد چراغها را کاهش داد.

چراغ‌ سرستونی یا سردری همانطور که از نام آنمشخص است معمولاً در سر درب خانهها و پلهها نصب میشوند که به‌صورت زوج استفاده میشوند. برای فضای بالکن و تراس یک چراغ سقفی یا آویز نصب میشود و اگر نور کافی نباشد، توصیه میشود چراغ دیواری حیاط به کار برده شود.

از کجا چراغ حیاطی ارزان بخریم؟

مرکز پخش انواع چراغ حیاطی بازار لاله زار است که تنوع بینظیری از محصولات را ارائه میدهد، برای خرید تمامی مدلها میتوانید به این خیابان تماشایی تهران مراجعه کنید. البته راه آسان دیگری که پیش رو دارید، مراجعه به سایت آرتا الکتریک، بازار برق و روشنایی آنلاین، است که تمامی برندهای معتبر بازار را کنار هم عرضه میکند. قیمت چراغ چمنی و هر مدل چراغ حیاطی دیگری را در آرتا الکتریک مشاهده و با بازار مقایسه کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین خرید را با قیمت عالی خواهید داشت. تمامی محصولات با بهترین قیمت بازار به فروش میرسند و به سراسر ایران امکان ارسال در کوتاهترین زمان ممکن را دارند. البته خدمات آرتا الکتریک تنها به فروش محصولات روشنایی و الکتریکی محدود نمیشود و اگر نیاز به مشاوره پیش از خرید برای انتخاب مدل مناسب و تعداد چراغ دارید یا به دنبال برقکار ماهر برای نصب هستید، بهترین مشاوران حوزه روشنایی شما را راهنمایی خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =