شغل های آینده دار مرتبط با آموزش مکانیک خودرو در سال 1401

شغل های رشته مکانیک خودرو از جمله بهترین و پردرآمدترین مشاغل است. اگر در شرایط کنونی جامعه و با توجه به افزایش قیمت ها و تورم به دنبال راه اندازی شغلی پردرآمد هستید یا می خواهید یک شغل دوم پولساز برای خود دست و پا کنید با ما همراه باشید.

در این مطلب می خواهیم درباره بهترین مشاغل و دوره های آموزش مکانیک خودرو با شما صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری درباره این مشاغل، نحوه ورود به آنها و درآمدزایی از آنها به دست آوریم. پس اگر مشتاق یادگیری مهارت های شغل های خودرویی هستید و می خواهید در وضعیت درآمدی خود تحولی ایجاد کنید و به درآمدهای بالا در سال جدید برسید، با ما همراه باشید.

رشته تعمیرات ایسیو

اولین شغلی که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم شغل تعمیرات ایسیو است. ایسیو یا همان کامپیوتر خودرو از مهم ترین قطعات برقی در ماشین است که مهم ترین وظیفه آن کنترل عملکرد خودرو است. ایسیو از مجموعه ای از سنسورها تشکیل شده است که این سنسورها به موتور متصل بوده و عملکرد خودرو را به صورت لحظه ای بررسی می کنند. به طور کلی ایسیو باعث بهبود عملکرد خودرو می شود. تنظیم میزان مصرف سوخت و کاهش آن، نمایش میزان باد لاستیک، نمایش وضعیت باز و بسته بودن درب ها، نمایش میزان مصرف سوخت، کاهش آلاینده های تولید شده از خودرو و کنترل ترمز برخی از وظایف این قطعه هستند.

به دلیل ساختار پیچیده ای که ایسیو دارد تعمیر و عیب یابی آن امری تخصصی است و این موضوع، این رشته را به یکی از حرفه های تخصصی با بازار کار عالی در میان مشاغل مرتبط با تعمیرات خودرو تبدیل کرده است.

یک متخصص و تعمیرکار ایسیو وظیفه دارد تمامی مشکلات ایجاد شده در ایسیو را عیب یابی، تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض کند. تعمیر ایسیو از مجموعه ای از مهارت ها تشکیل شده و نیاز به شناخت تخصصی سنسورها، پروگرام کردن ایسیو، قطعه گذاری، کار با ابزار و غیره دارد. بنابراین پیش از ورود به این حرفه لازم است دوره آموزش تعمیرات ایسیو را به صورت حرفه ای ببینید.

برای این کار می توانید یکی از دو روش شرکت در دوره های مراکز فنی حرفه ای و شاگردی در کنار تعمیرکار ایسیو را انتخاب کنید. البته از آنجایی که شناخت دقیق ایسیو، سنسورها، قطعات لازمه مسلط شدن به تعمیرات آن است، توصیه می کنیم ابتدا دوره های آموزش تعمیرات ایسیو را در یک مرکز معتبر سپری کنید و بعد در کنار تعمیرکار ایسیو مشغول فعالیت شوید.

شغل های آینده دار مرتبط با آموزش مکانیک خودرو در سال 1401

رشته مکانیکی خودرو

دومین شغلی که قصد داریم به شما معرفی کنیم شغل مکانیکی خودرو است. این شغل یکی از بهترین رشته های مرتبط با تعمیرات خودرو است و به دلیل درآمد و بازار کار خوبی که دارد افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. مکانیک خودرو شامل عیب یابی و تعمیر تمامی سیستم های خودرو و تمام قطعات آن است.

مکانیک خودرو وظیفه دارد تمام سیستم‌های خودرو از جمله سیستم سوخت رسانی، سیستم تعلیق، سیستم گیربکس و دیفرانسیل، سیستم خنک کاری، سیستم تایمینگ و غیره خودرو را عیب یابی و مشکلات ایجاد شده در آن را رفع کند. تعمیر موتور خودرو، رفع صداهای ماشین نیز از دیگر وظایفی است که مکانیک خودرو باید به آن تسلط داشته باشد.

برای آنکه بخواهید وارد بازار کار این حرفه شوید باید درک درستی از این سیستم ها، طرز کار آنها و نحوه عیب یابی و تعمیرات آنها داشته باشید. همچنین باید همواره اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید چرا که هر سال خودروهای بسیاری با مدل های جدید به بازار ارائه می شوند که شما به عنوان تعمیرکار خودرو باید با این خودروها و نحوه تعمیرات آنها آشنا باشید.

اگر از علاقه مندان به یادگیری مکانیک خودرو هستید می توانید به دو صورت، مهارت های این حرفه را آموزش ببینید. شرکت در دوره‌های آموزش مکانیک خودرو در مراکز فنی حرفه‌ای معتبر به صورت تخصصی و عملی یکی از روش‌های کاربردی برای تسلط به مهارت‌های شغل مکانیک خودرو است. روش دیگری که می توانید برای یادگیری انتخاب کنید شاگردی در تعمیرگاه‌های خودرو است.

اما از آنجا که در این شغل نیاز به شناخت سیستم ها از پایه و اصولی است و در تعمیرگاه‌ها به خوبی این موضوع، آموزش داده نمی‌شود توصیه می‌کنیم ابتدا در مراکز و آموزشگاه های فنی حرفه ای مکانیک را یاد بگیرید بعد از آن مدت زمانی را نزد یک تعمیرکار خودرو شاگردی کنید و بعد وارد بازار کار شوید.

درآمد و بازار کار شغل مکانیک خودرو

حتما می دانید که در سال‌های اخیر تعداد خودرو روز به روز در حال افزایش است و خودرو مانند دیگر لوازم از مجموعه‌ای از قطعات تشکیل شده و این قطعات با گذشت زمان یا به دلیل استفاده نامناسب دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. این موضوع، این حرفه را به یکی از مشاغل پولساز و آینده دار در تمامی کشورها تبدیل کرده است. از طرفی تعمیر خودرو و رفع مشکلات آن امری تخصصی بوده و تنها افراد حرفه ای قادر به رفع مشکلات ایجاد شده در خودرو هستد، بنابراین نیاز به تعمیرکاران آموزش دیده امری ضروری بوده و با یادگیری مهارت های این حرفه می توانید صاحب شغلی پولساز شوید.

درآمد این شغل ثابت نبوده و با توجه به عواملی مانند تجربه، مهارت، مشتری مداری و غیره متفاوت است. اما نتایج بررسی ها نشان می دهد که مکانیک‌های حرفه ای خودرو درآمدهای 30 تا 50 میلیونی از این شغل کسب می‌کنند.

شغل های آینده دار مرتبط با آموزش مکانیک خودرو در سال 1401

رشته برق خودرو

یکی از دیگر رشته های عالی مکانیک خودرو که می توانید به عنوان شغلی پردرآمد انتخاب کنید، رشته برق خودرو است. برق خودرو شامل کلیه تجهیزات برقی ماشین و سیم کشی آن است. اگر بخواهید به این شغل ورود پیدا کنید لازم است با کلیه قطعات الکترونیکی خودرو از قبیل سیستم چراغ ها، باتری، استارت، بخاری، فن، سیم کشی مدارات برقی مانند فندک، ضبط، چراغ ها و غیره آشنایی داشته باشید و بتوانید مشکلات ایجاد شده در آنها را عیب یابی و تعمیر کنید.

همانطور که می دانید سیستم برق در خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. تصور کنید استارت خودرو کار نکند، یا باتری دچار مشکل شده باشد. بنابراین باید مشکلات برقی ماشین هر چه سریعتر رفع شوند و این موضوع این حرفه را به یکی از مشاغل ضروری در میان رشته های فنی تبدیل کرده است.

برای یادگیری مهارت های این حرفه مانند دیگر رشته های مکانیک می‌توانید یکی از دو روش شرکت در دوره آموزشی و شاگردی را انتخاب کنید که توصیه ما شرکت در دوره‌های آموزشی است.

آموزشگاه فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه‌های برگزار کننده دوره های مکانیک و اتومکانیک در تهران است که به صورت تخصصی و عملی و بر روی ماشین، صفر تا صد تعمیرات خودرو را به شما آموزش می‌دهد. تمامی دوره‌های این آموزشگاه دارای پشتیبانی نامحدود، بازآموزی رایگان و مدرک معتبر هستند.

در این آموزشگاه علاوه بر دوره های مکانیکی دوره های متعدد دیگری برگزار می شود. آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش کولر گازی و پکیج، آموزش برق ساختمان برخی از این رشته ها است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های این آموزشگاه و ثبت نام می توانید به سایت این مرکز به نشانی https://amoozeshgahfanni.com مراجعه نمایید. همچنین می توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۹۳۷۱۵۷ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =