رئیسی در دیدار با معاون نخست وزیر کوبا : بنای ایران توسعه روابط با کشورهای مقاوم در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام استکبار جهانی است

ایرنا نوشت : رئیس جمهور گفت : باید از ظرفیت‌های متعدد و متنوع موجود در دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، کشاورزی، بهداشتی و درمانی بهره گرفت.

سید ابراهیم رئیسی در دیدار «ریکاردو کاپریساس» معاون نخست وزیر کوبا، روابط تهران - هاوانا را راهبردی توصیف کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های متعدد و متنوع موجود در دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، کشاورزی، بهداشتی و درمانی بهره گرفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: مناسبات مثبت و سازنده دوجانبه ایران و کوبا می‌تواند به عرصه تعاملات بین المللی دو کشور نیز تعمیم یابد.

رئیسی با ابراز خرسندی از نتایج برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا افزود: همکاری‌های سازنده دو کشور در زمینه مسائل بهداشتی و سلامت ظرفیت گسترش بسیاری دارد و ایران و کوبا با اتکا به توان داخلی می‌توانند در حوزه های گوناگون و تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی برسند.

رئیس جمهور با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین خاطرنشان کرد: هم افزایی این ظرفیت ها به رشد اقتصادی طرفین می‌انجامد و بنای جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای مستقل و مقاوم در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام استکبار جهانی از جمله کوبا است.

تاکید رئیسی بر توسعه همکاری‌های ایران و کوبا

بیشتر بخوانید:

«کاپریساس» معاون نخست وزیر کوبا نیز در این دیدار با تقدیم پیام رئیس جمهور این کشور به آیت الله رئیسی بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون نخست وزیر کوبا با راهبردی و عمیق توصیف کردن روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین تهران و هاوانا، اظهار داشت: با برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت می‌توان مناسبات ایران و کوبا را از سطح روابط دوجانبه به تعاملات چند جانبه در منطقه آمریکای لاتین ارتقا داد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =