رییس‌جمهور، انتظار را یک عمل و مجاهدت که حالت انفعالی و رکود داشتن نیست، برشمرد.

محمود احمدی‌نژاد که در گردهمایی بزرگ اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سخن می‌گفت، با بیان این مطلب، افزود: بالاترین انگیزه‌ی حرکت در انسان، انتظار است و امید به تحقق عدالت و استقرار توحید. تفاوتی میان امام و پیامبر وجود دارد و آن این‌که پیامبران همواره به سوی مردم حرکت می‌کردند و آنها را دعوت می‌کردند و هدایت و توحید را به مردم عرضه می‌کردند، اما امام مانند کعبه است و مردم باید به سوی او حرکت کنند و به دور او جمع شوند. بشریت باید به نقطه‌ای برسد که حاکمیت امام را یک ضرورت برای زندگی معنوی خود بداند. مانند هوا که برای زندگی مادی انسان یک ضرورت است.

وی افزود: حکومت امام در سایه‌ حرکت عمومی بشر محقق می‌شود و غرق شدن در دنیای مادی و انتظار با هم در تعارض هستند. کسی که خودخواهی و هواهای نفسانی دارد، چگونه می‌تواند تصور کند که منتظر است؟ کسی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کند چگونه بعد از آن می‌گوید که فردی منتظر می‌باشد؟ انتظار یک حرکت و یک انتخاب است. ما خدای را سپاسگزاریم که امروز فرهنگ ولایت و امامت در سرزمین ایران موج می‌زند و عشق به امام سرشار و روزافزون است.

رییس‌جمهوردر ادامه یادآور شد: جامعه برای حرکت و تعالی نیاز به سازماندهی دارد و کانون‌هایی که بتوانند وظیفه‌ی هدایت را انجام دهند. ما سه کانون اصلی در این زمینه داریم؛ خانواده، مسجد و مدرسه. و در میان آنها محوری‌ترین کانون مسجد است. مسجد در کانون‌های اجتماعی در طول تاریخ بشر ویژگی‌های متنوع و منحصر به فردی داشته است؛ به طوری که کارکردهای مسجد مختص به یک کارکرد نبوده است. مسجد می‌تواند در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به نیازهای جامعه پاسخ دهد. مسجد یک طراحی بسیار زیبا از سوی خداوند برای سازماندهی حرکت‌های اجتماعی است.

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: این نکته‌ی خیلی مهمی است که همه‌ی استعدادهای انسانی در زندگی اجتماعی و نه در زندگی فردی مفهوم پیدا می‌کند. آنها که انسان را به دنبال لذت و سودجویی حداکثری می‌کشانند در واقع حقیقت انسان را می‌کشند. مسجد مرکز مدیریت بهترین و کامل‌ترین و زیباترین فعالیت‌های اجتماعی است. در نقطه‌ی رشد و کمال، مسجد کامل‌ترین و زیباترین کارکرد را دارد و اگر ما خواهان اوج و کمال هستیم، باید مسجد همه‌ی ظرفیت‌های خود را بروز دهد. اگر مسجد به خوبی کارکردهای خود را داشته باشد ،دیگر نقطه ضعف و نگرانی نخواهیم داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: همه‌ی نقش‌های مسجد تابع چند نقش اصلی است که یکی از آنها ذکر خداست. توحید ریشه و پایه و عمود خیمه‌ همه‌ خوبی‌هاست و مساجد منادی توحید هستند. وقتی در فضای یک مسجد رایحه‌ خوش توحید منتشر می‌شود، دل‌های همه‌ مشتاقان را می‌نوزاد. مسجد باید آباد باشد و آبادانی به مفهوم این است که زمزمه‌ توحید فضای مسجد را پر کند. مسجد باید محل ذکر امام باشد. امام روح مسجد است و اگر روح امام از آن گرفته شود، نمی‌تواند کارکردهای خود را به خوبی انجام دهد. مسجد محلی برای تنظیم امامت و ولایت است.

احمدی‌نژاد در ادامه‌ی سخنان خود به حاضران توصیه کرد که کتاب آداب نماز امام (ره) را مطالعه کنند و گفت: حضرت امام (ره) در بخش‌هایی از این کتاب فرموده‌اند که کسانی که به دنبال اصلاح جامعه هستند، باید دلشان سرشار از محبت به انسان باشد و مسجد باید کانون عشق و مهرورزی باشد.

رییس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل منطقه گفت: بدانید آمریکا و رژیم صهیونیستی رفتنی‌اند و این لگدپرانی‌های آخرشان است و نفس‌های آخر را می‌کشند. من به کشورهای اطراف می‌گویم که فریب نخورید. دوستی با ملت ایران به نفع همه‌ی شماست. ملت ما ملتی صادق است و حرف‌های عمومی و خصوصی‌اش یکی است. اگر کسانی بخواهند به دشمنان قسم‌خورده‌ی این ملت آویزان شوند و حرف‌های دشمنان را تکرار کنند ملت ما تا ریشه‌کنی کلی استکبار و صهیونیسم مقاومت می‌کند و ایستاده است.

وی در ادامه افزود: کشورهای استکباری به برخی کشورهای منطقه اسلحه‌های چند ده میلیارد دلاری می‌فروشند، اما ما از برخی دولت‌های منطقه می‌خواهیم که چشم‌های خود را باز کنند و ببینند که چه خبر است.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: من به کشورهای منطقه نصیحت دوستانه می‌کنم و می‌خواهم که همه سرافراز باشند و شرایط عادلانه برقرار باشد. سران یکی از کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس به من می‌گفت که این کشورهای غربی از پول‌های سپرده‌گذاری شده کشورهای منطقه در بانک‌های آنها برای رفع بحران‌های خود استفاده می‌کنند، اما هر قدرتی که بخواهد دست خود را به سوی ملت ما به قصد تعرض دراز کند ملت ما آن دست را از بیخ قطع خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به کشورهای منطقه گفت: ملت ما برادر شماست و اگر چیزی می‌گوید برای راهنمایی و از سر دلسوزی و صلاح است. ملت ما هیچ‌گاه نخواسته بر کشور دیگری تسلط پیدا کند و همواره به اصل عدالت پایبند بوده است. ما هیچ‌گاه نخواستیم از شرایط بحرانی برخی ملت‌ها سوءاستفاده کنیم؛ چرا که این با اعتقادات ما در تضاد است. ما بر مبنای عدالت حرکت می‌کنیم و هیچ‌گاه نخواسته‌ایم که به کسی تجاوز کنیم و همه می‌دانند که بزرگ‌ترین قدرت منطقه هستیم. کشورهای غربی وقتی می‌خواستند صدام را ساقط کنند به ما گفتند که شما در جنگ شرکت کنید و آن‌چه را که می‌خواستید در جنگ هشت ساله به دست بیاورید در این جنگ بگیرید که ما قبول نکردیم.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منیو US ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    2 0
    سخن نوآرکه نو راحلاوتی دگراست